۱۳/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۳/۰۱ سه شنبه

صبح قزوین وضعیت بحرانی صندوقهای بازنشستگی/ راهکارهای خروج از ورشکستگی
کد خبر: ۴۴۹۰۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس عنوان کرد

وضعیت بحرانی صندوقهای بازنشستگی/ راهکارهای خروج از ورشکستگی

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس ضمن تشریح وضعیت بحرانی صندوق های بازنشستگی ، راه خروج از این وضعیت را بازنگری در مدیریت درست سرمایه و مجوعه های ذیربط آنها دانست و از کمک مجلس خبر داد.

وضعیت بحرانی صندوقهای بازنشستگی/ راهکارهای خروج از ورشکستگی
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، محمداسماعیل سعیدی در مورد عملکرد صندوق های بازنشستگی در کشور گفت: وضعیت این صندوق‌ها در حال حاضر بحرانی است و باید در حداقل زمان سر و سامان بگیرد.
وی با اشاره به اینکه مدتی قبل جلسه ای با حضور مدیران این صندوق ها در مجلس برگزار شد، افزود: در این جلسه گزارشی از وضعیت صندوق ها ارائه شد که نگران‌کننده است، به همین دلیل دولت باید بدهی خود را به صندوق های بیمه ای و بازنشستگی پرداخت کند.
به گفته نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، اداره صندوق ها، نحوه تامین سرمایه هایی که در طول سالیان متمادی صاحب آن شده اند، نحوه مدیریت سرمایه و.
.
.
از جمله مواردی است که باید مورد بازنگری قرار گیرد.
سعیدی با اشاره به اینکه تامین اجتماعی ۳۵ درصد اقتصاد کشور را در دست دارد، عنوان کرد:علی رغم اینکه سرمایه تامین اجتماعی یک سوم درآمد کل کشور است ، اما شرکت هایی که زیرمجموعه این سازمان هستند، عمدتا ضررده و در حال ورشکستگی و یا تعطیلی هستند.
بنابراین مشخص است که شرکت ها به دلیل سوءمدیریت به این وضعیت گرفتار شده اند چون سرمایه آنها کم نیست.
وی با اشاره به اینکه تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی سرمایه زیادی دارند اما متاسفانه بدهکار و در آستانه ورشکستگی هستند، گفت: در حال حاضر صندوق نیروهای مسلح نیز به آنها اضافه شده و برای گذران امور افراد تحت پوشش خود از دولت کمک می گیرند.
در حالی که صندوق ها باید خودشان خود را اداره کنند.
سعیدی به اصلاح ساختاری و بدهی تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: در جلسه فوق دریافتی، پرداختی، مشکل سرمایه، نحوه اداره و مدیریت صندوق ها مورد بحث قرار گرفت و قرار شد نسبت به رفع این موارد اقدام شود.
وی از همکاری مجلس نیز برای رفع مشکلات تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی خبر داد و عنوان کرد: ما نیز برای کمک به آنها پیش قدم هستیم به طوری که وضعیت صندوق ها را بررسی و راهکار خروج از بحران را با همکاری مدیران مجموعه ها تدوین خواهیم کرد.
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۳۰۰ شرکت، کارخانه، مراکز تولیدی و خدمات زیرمجموعه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی هستند، اظهار داشت: باید بتوانیم این شرکت ها را ساماندهی کرده و از سرمایه های در اختیار سود به دست آوریم.
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه نباید صندوق ها به حیاط خلوت تبدیل شوند، تصریح کرد: مدیریت آنها به جای سیاسی شدن باید فنی و پاسخگو باشد تا بتواند مشکلات را حل کند.
سعیدی تاکید کرد: یکی از مشکلات مدیریتی در کشور این است که مدیریت و تصمیم درستی در واگذاری ها انجام نشده و همین موارد باعث شده تا نتوانیم از داشته ها و سرمایه های خود در کشور استفاده کنیم.
منبع: مهر انتهای پیام/۷۰۰۸

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان