۱۱/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۰ یکشنبه

صبح قزوین پنج هزار رسانه ای کشور توسط صاحبان رسانه ها بیمه شدند
کد خبر: ۴۴۷۰۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

معاون وزیر ارشاد:

پنج هزار رسانه ای کشور توسط صاحبان رسانه ها بیمه شدند

معاون مطبوعاتی واطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تاکنون حدود پنج هزار نفر از سوی رسانه های کشور توسط خود رسانه ها بیمه شدند.

 پنج هزار رسانه ای کشور توسط صاحبان رسانه ها بیمه شدند
به گزارش سرویس فرهنگی صبح قزوین، حسین انتظامی گفت: در رویکرد جدید و سیاست وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی بیمه خبرنگارانی که در یک مجموعه وموسسه های رسانه ای فعالیت می کنند، باید از سوی خود آن رسانه بیمه شوند.
وی اضافه کرد: این حمایت از خبرنگاران وفعالان رسانه باعث می شود تا دامنه بیمه همکاران رسانه ای افزایش پیدا کند.
وی ادامه داد: در چند روز گذشته و بررسی های انجام شده حدود ۵ هزار نفر از فعالان رسانه ای کشور بیمه آنها توسط رسانه ها انجام شد.
معاون مطبوعاتی واطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه دامنه حمایت این وزارتخانه از رسانه ها به طور جدی ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: این وزارتخانه با توجه به مشکلات اقتصادی رسانه ها، حمایت های لازم را از آنان خواهد داشت و این مهم درراستای کمک به رسانه هایی که این وظیفه قانونی را در جهت قدرشناسی از خبرنگاران خود انجام دهند، است.
انتظامی ادامه داد: حتی در ادامه این حمایت ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد مبلغی که از سوی رسانه ها به حساب سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می شود را به رسانه ها وخبرنگاران برگشت خواهد داد.
وی افزود: مسیرهایی برای خبرنگارانی که با چند رسانه کار می کنند گذاشتیم که باید از طریق سایت مربوط به صدور کارت حرفه ای روزنامه نگاری سوابق خود را ارائه دهند.
وی تصریح کرد: اولویت دراین بخش ارائه سوابق در کمیته ای حرفه ای که یک نماینده دولت حضور داشته و صنوف و اساتید دانشگاه ها هم یک نماینده دارند مورد بررسی قرار می گیرد.
انتظامی خاطرنشان کرد: خبرنگارانی که در این بررسی از صد امتیاز بتوانند سی امتیاز را کسب کنند بیمه می شوند.
وی یادآورشد: عده ای دیگر از همکاران رسانه ای ممکن است امتیاز آنان به حد نصاب نرسد و یا آن گونه فعالیت نداشته باشند تا رسانه ها آن ها را به عنوان همکار اصلی بیمه کنند برایشان مسیری طراحی شده که به صورت آماتور بیمه می شوند.
منبع: ایرنا انتهای پیام/۷۰۰۸

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان