۱۲/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۱ دوشنبه

صبح قزوین آمریکایی‌ها در خاورمیانه دچار چالش امنیت و بقاء شده‌اند/ غربی‌ها با عدول از مواضع استکباری، حسن نیت خود را ثابت کنند
کد خبر: ۳۹۱۵۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

آمریکایی‌ها در خاورمیانه دچار چالش امنیت و بقاء شده‌اند/ غربی‌ها با عدول از مواضع استکباری، حسن نیت خود را ثابت کنند

محمدی با بیان اینکه آمریکایی‌ها در منطقه خاورمیانه دچار چالش امنیت و بقاء شده‌اند گفت: غربی ها فقط با عدول از مواضع استکباری، می توانندحسن نیت خود را ثابت کنند.

آمریکایی‌ها در خاورمیانه دچار چالش امنیت و بقاء شده‌اند/ غربی‌ها با عدول از مواضع استکباری، حسن نیت خود را ثابت کنند
داود محمدی در گفتگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین، در خصوص هدف غربی ها از کش دار کردن مذاکرات هسته ای اظهار کرد: اعتبار و اقتدار جهانی آمریکا دچار چالش عظیمی شده و ضعف در به نتیجه رساندن مذاکرات هسته ای کارآمدی آمریکا را زیر سوال برده است.
وی افزود: آمریکا به مذاکره با ایران نیاز مبرمی دارد زیرا ایران اسلامی امروز به عنوان یک نیروی قدرتمند و اثرگذار در سطح معادلات منطقه ای در دنیا پذیرفته شده است.
نماینده البرز، آبیک و قزوین در مجلس ادامه داد: امروز مسائل سوریه، عراق، فلسطین، لبنان و غزه، بحرین و یمن و عربستان بدون حضور ایران قابل حل شدن نیست؛ فلذا کشورمان از ظرفیت بالایی برخوردار است و صاحب مردمی هوشمند و مدیرتی قوی که صاحب گفتمان در جهان است.
وی با بیان اینکه غربی ها مجبور به مذاکره با ایران هستند ابراز داشت: وقتی ایران اسلامی با اقتدار در جهان حاضر شده است یعنی تحریم ها و توطئه های دشمنان که آمریکایی ها را به پای میز مذاکره کشانده بر روی ایران تاثیری نداشته، زیرا منطق قوی و غنی ایرانی از عواملی بود که دشمن را در مقابل کشورمان به زبونی کشانده است.
عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در ادامه اضافه کرد: گزینه های روی میز ما دین مبین اسلام، آموزه های دینی و سنت نبوی، سیره علوی، منطق انسان دوستی و صلح طلبانه ایرانی ها و رأفت جز آموزه های قوی است که دین ما بر آن تاکید فراوانی کرده است.
وی با بیان اینکه فتوای رهبری تسلیح سلاح اتمی را حرام می داند گفت: گزینه های روی میز غربی ها قتل و جنایت و شرارت و کشتار است ما از همه آزادگان جهان می خواهیم با نگاه منصفانه این موارد را قضاوت کنند و نطر بدهند که ایران اهل منطق است یا آمریکایی ها که خوی استکباری را پیشه خود کرده است.
محمدی تاکید کرد: تکلیف ایران در خصوص مذاکرات هسته ای از طریق رهبر معظم انقلاب روشن شده است.
ما در مذاکرات حضور پیدا کرده و از تیم مذاکره کننده با همه قدرت حمایت می کنیم ولی در محاسبات خود نسبت به غربی ها اشتباه نخواهیم کرد.
وی با بیان اینکه غربی ها سالیان درازیست که امتحان خود در مقابل ملت ایران پس داده است خاطرنشان کرد: ایران اسلامی از آمریکایی ها شناخت دقیقی دارند و به تیم مذاکره کننده کشورمان تاکید می کنیم از مواضع حقوقی و خون شهدای هسته ای با همه توان صیانت کرده و قدمی از مواضع ایران عقب نشینی نداشته باشند.
نماینده البرز، آبیک و قزوین در مجلس یادآور شد: ما در مذاکره جدی بوده و خطوط قرمزهایی که از طریق رهبری تعیین شده است رعایت می کنیم و تلاش این است در این مذاکرات چندجانبه به نتیجه دلخواه ایران برسیم.
وی افزود: اگر در طرف مقابل یعنی آمریکایی ها تفکر عدول از مواضع استکباری خود ایجاد شود و حقوق ملت ایران را به رسمیت شناختند ما به نتیجه مثبت خواهیم رسید و اگر این اتفاق روی نداد ما از موضع برحق خود کوتاه نیامده و نسبت به گروه ۱+۵ خوشبینی نخواهیم داشت.
عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس همچنین ابراز داشت: ایران بارها حسن نیت خود را به جهانیان ثابت کرده است و امروز نوبت غربی هاست که در راستای جلب اعتماد کشورمان قدم بردارند و این دشمنان ما باید دیوار بی اطمینانی را در ذهن ملت مان از بین ببرند.
وی در پایان اذعان داشت: آمریکایی ها در منطقه خاورمیانه دچار چالش امنیت و بقاء شده اند و اگر در مذاکرات هسته ای نتوانند به نتیجه دلخواه خود برسند حضورشان در منطقه به خطر خواهد افتاد؛ به همین دلیل به کش دار کردن مذاکرات روی آورده اند.
انتهای پیام/۲۰۰۲/خ  

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان