۱۲/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۱ دوشنبه

صبح قزوین عقب‌ماندگی‌های حوزه جوانان باید در برنامه ششم توسعه جبران شود/ بدون حضور جوانان رشد اقتصادی ۸ درصدی محال است
کد خبر: ۳۸۴۳۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیرکل دفتر ساماندهی امور جوانان وزارت جوانان:

عقب‌ماندگی‌های حوزه جوانان باید در برنامه ششم توسعه جبران شود/ بدون حضور جوانان رشد اقتصادی ۸ درصدی محال است

مدیرکل دفتر ساماندهی امور جوانان وزارت جوانان، گفت:‌ فرصت‌های زیادی را در طول برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه از دست داده‌ایم و سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه باید به گونه‌ای تنظیم شود که عقب‌ماندگی‌های حوزه جوانان را جبران کند.

عقب‌ماندگی‌های حوزه جوانان باید در برنامه ششم توسعه جبران شود/ بدون حضور جوانان رشد اقتصادی ۸ درصدی محال است
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، جعفر سطوتی گفت: همه ساله باید عزم ملی و مدیریت جهادی وجود داشته باشد تا بتوانیم فرصت‌های از دست رفته در حوزه ساماندهی امور جوانان را جبران کنیم.
وی افزود: تحقق آرمان‌های سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ در حوزه جوانان بالاخص آرمان‌هایی که به توسعه انسانی، سرمایه اجتماعی، هویت اسلامی انقلابی و رشد اقتصادی مربوط می‌شود آن طور که شایسته است صورت نگرفته است.
مدیرکل دفتر ساماندهی امور جوانان وزارت جوانان، اظهار داشت: اگر بخواهیم به افق ۱۴۰۴ دست پیدا کنیم باید در برنامه ششم توجه ویژه‌ای به موضوع جوانان داشته باشیم همانطور که توجه خاص به موضوعاتی مانند گردشگری، محیط زیست و آب در برنامه ششم و از سوی شورای اقتصادی و دولت صورت گرفته است باید این توجه خاص به حوزه جوانان نیز معطوف شود چرا که جوانان صرفاً هدف سند چشم‌انداز و برنامه‌های توسعه نیستند بلکه باید به عنوان عاملان توسعه، رسیدن به اهداف سند چشم‌انداز را تسریع و تضمین کنند.
رئیس سابق گروه جوانان مجمع تشخیص مصلحت نظام بر لزوم توجه ویژه به توسعه انسانی و ارتقای سرمایه اجتماعی جوانان در سیاست‌های کلی برنامه پنجم توسعه و هم در قانون برنامه تأکید کرد و گفت: راه رسیدن به آرمان‌های سند چشم‌انداز به ویژه رشد اقتصادی ۸ درصد بدون حضور محوری جوانان در برنامه‌های توسعه محال است.
سطوتی افزود: تا زمانی که جوانان مجهز به دانش، مهارت‌های به‌روز متناسب با نیاز روز بازار کار داخلی و جهانی نشوند و ظرفیت‌های اشتغال‌پذیری آنان از طریق برنامه‌های انسانی و سرمایه اجتماعی بالا نرود بحران بیکاری حل نشده و نمی‌توان امیدی به تحقق آرمان‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی سند چشم‌انداز داشت.
منبع: فارس انتهای پیام/۷۰۰۸

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان