۲۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۷ دوشنبه

صبح قزوین مراسم سوگواری به مدت ۵ شب در مسجد شیخ الاسلام برگزار می شود
کد خبر: ۳۸۲۹۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

به مناسبت دهه سوم ماه محرم

مراسم سوگواری به مدت ۵ شب در مسجد شیخ الاسلام برگزار می شود

مراسم سخنرانی و سوگواری از سوی امام جمعه قزوین به مدت ۵ شب از روز شنبه در مسجد شیخ الاسلام برگزار می شود.

مراسم سوگواری به مدت ۵ شب در مسجد شیخ الاسلام برگزار می شود
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، حجت الاسلام میثم درگاهی از اساتید حوزه و دانشگاه به اهداف قیام سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و یاران با وفایشان پرداخت و بیان داشت: امام حسین (ع) و یاران شیداییش تا لحظات آخر ود ر جنگ با دشمنان هیچگاه بیم و ترس نداشتند و با آغوش باز مرگ و شهادت را پذیرفتند.
حجت الاسلام درگاهی خاطرنشان کرد: یاران سید و سالار شهیدان دین را باور داشتند و تنها به هدف متعالی که نباید زیر بار ذلت رفت تا اخرین لحظه ایستادگی نمودند ولی متاسفانه برخی از  افراد کوفه در ایمان خود نسبت به قیام سید و سالار شهیدان شک و تزلزل داشتندکه متاسفانه امام حسین (ع) را یاری نکردند.
وی تصریح کرد: چیزی که باعث تزلزل در ایمان و اعتقاد این عده از کوفیان شد این بود که آنها جهل داشتند و این باعث می شود قوه عاقله انسان از بین برود تا انسان نتواند بخوبی تصمیم درستی بگیرد.
حجت الاسلام درگاهی اظهارداشت: اگر می خواهیم که مورد خطاب سید الشهدا قرار نگیریم باید جهل را کنار زده وب ا عقل و تدبر فکر کنیم.
این استاد حوزه و دانشگاه اظهارداشت: ما انسانها اگر می خواهیم که سعادتمند شویم باید همیشه سیره و روش ائمه معصومین به ویژه حضرت سید الشهدا (ع) را در زندگی خود به کار ببریم.
منبع: روابط عمومی دفتر امام جمعه قزوین انتهای پیام/۷۰۰۸

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان