۱۲/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۱ دوشنبه

صبح قزوین چگونگی پیگیری مدارک هویتی مفقود شده
کد خبر: ۳۷۹۸۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

سازمان ثبت احوال تشریح کرد

چگونگی پیگیری مدارک هویتی مفقود شده

سازمان ثبت احوال سامانه‌ای را ایجاد کرده است تا مالکان مدارک هویتی مفقود شده بتوانند مدارک خود را جستجو و پیگیری کنند.

چگونگی پیگیری مدارک هویتی مفقود شده
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، همانگونه که در کارت ملّی و شناسنامه درج شده است، مدارک شناسایی هویتی باید توسط فردی که آن را یافته، به صندوق یا اداره پست سپرده شود تا این مدارک توسط شرکت پست جمهوری اسلامی ایران به سازمان ثبت احوال تحویل داده شود.
هموطنانی که مدارک شناسایی آنها مفقود شده، می‌توانند قبل از تسلیم تقاضای صدور المثنی، با ورود به سامانه "شناسنامه و کارت ملّی پیدا شده" در پورتال سازمان ثبت احوال به نشانی www.
sabteahval.
ir با وارد کردن شماره ملی، مدارک خود را جستجو کنند.
امکان پیگیری کارت ملی و شناسنامه مفقود شده در پورتال سازمان ثبت احوال کشور فراهم شده که روزانه ده‌ها استعلام از طریق سامانه مربوطه برای جستجوی مدارک شناسایی در میان مدارک پیدا شده صورت می‌‌گیرد؛ این جستجو در میان آندسته از مدارک شناسایی انجام می‌شود که تحویل شرکت پست و سازمان ثبت احوال شده باشد و از آنجا که این فرآیند زمان‌بر است، لازم است افراد جستجوی مدارک خود را چند روز بعد از زمان مفقودی انجام دهند.
در صورت پیدا شدن مدارک، فرد باید به اداره ثبت احوال مربوطه که نشانی آن در سامانه الکترونیکی ذکر می‌شود، مراجعه کرده و آن را دریافت کنند.
ذکر این نکته نیز حائز اهمیّت است که اگر جستجوی مدارک مفقودی حداکثر تا یک ماه بی‌نتیجه باشد، هموطنان می‌توانند برای دریافت شناسنامه یا کارت ملّی المثنی به نزدیک‌ترین دفتر پیشخوان دولت یا اداره ثبت احوال مراجعه کنند.
منبع: باشگاه خبرنگاران انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان