۲۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۷ دوشنبه

صبح قزوین دلخوش نبودن به قول دشمن، پیام استکبارستیزی روز عاشورا
کد خبر: ۳۷۸۰۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

امام جمعه موقت قزوین تصریح کرد:

دلخوش نبودن به قول دشمن، پیام استکبارستیزی روز عاشورا

حجت الاسلام عابدینی گفت: هنر بزرگ مسئولین کشور باید این باشد که فریب دشمن را نخورند و در مذاکرات امتیازی به غربی ها ندهند، یکی از پیام های نهضت عاشورا دلخوش نبودن به قول و عملکرد دشمنان اسلام است.

دلخوش نبودن به قول دشمن، پیام استکبارستیزی روز عاشورا
حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی صبح قزوین، در رابطه با پیام های استکباری ستیزی قیام عاشورا اظهار داشت: تلفیق مناسبت 13 آبان امسال با روز بزرگ عاشورا برای همه مسلمانان جهان به ویژه مردم ایران پیام های مهم و ارزشمندی را به دنبال دارد.
وی افزود: آنچه امروز ایران اسلامی در عملکرد داخلی و صحنه بین المللی خود به آن نیازمند است ایستادگی بر مواضع انقلابی و همان شعاری است که روزی در 13 آبان و در جریان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران بر زبان ملت با بصیرت ایران اسلامی نقش بست، شعار مرگ بر آمریکا در این روز برگرفته از تفکر ضد استکباری مقابله با ظالم در نهضت قیام عاشورای امام حسین(ع) بود.
مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه های استان قزوین تصریح کرد: نمونه برجسته ای از رویکرد ضد استکباری و روحیه مقاومت طلبی ایران اسلامی در عصر امروز مذاکرات هسته ای با گروه 1+5 است که در این راستا فرمایش رهبر معظم انقلاب را با همه وجود حس می کنیم و واقعیت همان است که رهبری فرموده اند که ما به این مذاکرات خوش بین نیستیم و این مذاکرات برای ما نتیجه ای نخواهد داشت.
وی با بیان اینکه دنیای غرب امروز تفکر ریشه کن کردن اسلام را در ذهن می پروراند اذعان داشت: آمریکایی ها شاید فکر می کنند با این مذاکرات هسته ای که به دنبال طولانی کردن جلسات آن هستند می توانند شکاف و اختلافی بین مردم ایران ایجاد کنند.
عابدینی یادآور شد: عملکرد غربی ها بدین گونه است که حس طمع را در افراد طمع کار و زیاده طلب برانگیزند و همچنین حس مال پرستی و قدرت را در برخی دیگر ایجاد کنند و در مقابل چیزی هم به آنها ندهند و در ادامه به اهداف پلید خود هم برسند که این نکته را به خوبی می توانیم از داستان کربلا و عملکرد دشمنان امام حسین(ع) در آن دوران به خوبی درس بگیریم.
وی ادامه داد: سالهای متمادی است هدف آمریکایی ها ایجاد تفرقه و شکاف بین ملت هاست که البته هیچگاه هم به نتیجه نخواهند رسید.
آنچه مسلم است آمریکایی ها به نفع ایران اسلامی هرگز قدمی برنخواهند داشت و در طول تاریخ این مسئله را ثابت کرده اند و همه می دانیم که نباید به قول دشمن دلخوش بود.
امام جمعه موقت قزوین با بیان اینکه هم پیمانان آمریکا چون فرانسه و انگلیس هم قابل اعتماد نیستند خاطرنشان کرد: ما مطمئن هستیم و یقین داریم که غربی ها و استکبار جهانی در مذاکرات هسته ای قدمی در راستای منافع ما برنخواهند داشت و این بینشی کاذب است که برخی مسئولین کشور ما حل معضلات کشور را به رفع تحریم ها و به نتیجه رسیدن این مذاکرات گره زده اند.
وی در ادامه ابراز داشت: ما به نتیجه رسیدن این مذاکرات هیچ امیدی نداریم و توصیه می کنیم مذاکره کنندگان با توجه به رهنمودهای رهبری و مواضع روشن انقلابی در مذاکرات حضور پیدا کنند و عزت و اقتدار ملت مسلمان ایران را در مذاکرات حفظ کنند.
این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه یکی از درس های عاشورا تقدم مرگ با عزت بر زنده بودن با ذلت است گفت: نباید مذاکره کنندگان ما به دشمنان امتیاز بدهند و به امتیاز دهی موعود دشمن دلخوش باشند؛ خیلی ساده اندیشانه خواهد بود که ما فکر کنیم دشمن به ما امتیاز می دهد، آنها چیزی به ما نمی دهند بلکه فقط در حال امتیازگیری از ما هستند.
وی در پایان تاکید کرد: هنر بزرگ مسئولین کشور باید این باشد که در مذاکرات امتیازی به غربی ها ندهند و البته اگر طرف مقابل را در مذاکرات سرگرم کنند اشکالی ندارد اما از اهداف انقلابی و خط قرمزهایی که چندین سال است روی آنها مقاومت کرده ایم عقب ننشینند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان