۰۲/محرّم/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۴/۱۸ دوشنبه

صبح قزوین مشارکت قزوینی‌ها در انتخابات بالا رفت
کد خبر: ۳۶۸۶۶۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۴/۱۵ ساعت: ۱۵:۳۴ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

مشارکت قزوینی‌ها در انتخابات بالا رفت

استاندار قزوین گفت: خوشبختانه نسبت به انتخابات دوره اول میزان مشارکت افزایش پیدا کرده و تاکنون تعداد ۱۹۲ هزار نفر مشارکت کردند.

مشارکت قزوینی‌ها در انتخابات بالا رفت
به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، محمدمهدی اعلایی بعدازظهر امروز جمعه 15 تیرماه، با حضور در میز رسانه ستاد انتخابات استان قزوین از مشارکت بالای انتخاباتی مردم قزوین خبر داد و گفت: خوشبختانه نسبت به انتخابات دوره اول میزان مشارکت افزایش پیدا کرده و تاکنون تعداد 192 هزار نفر مشارکت کردند.
 
وی افزود: وقتی فضای انتخاباتی دو قطبی می‌شود، قابل پیش‌بینی است که مشارکت بیشتر باشد، در این میان دو جریان فکری و سیاسی کشور و حامیان آنها برای اینکه سهم بیشتری از آرا را به نفع خود ثبت کنند با هم به رقابت می‌پردازند.
 
استاندار قزوین بیان کرد: آمارها نشان می‌دهد که نسبت به دوره قبل تا به این لحظه 25 درصد میزان مشارکت افزایش پیدا کرده است و باید دید که تا پایان سرنوشتی برای کشور رقم خواهد خورد.
 
وی تاکید کرد: آن چیزی که اهمیت دارد اراده و خواست مردم است که سرنوشت کشور را برای چهارسال رقم خواهد زد.
 
اعلایی با بیان اینکه تا به این لحظه کسی نمی‌تواند انتخابات را پیش‌بینی کند، اظهار کرد: انتخابات و تعیین سرنوشت توسط مردم یک افتخار بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران است، چرا که پیش از انقلاب اسلامی که نظام حاکم بر ایران مستبدانه بود و مردم نقش موثری در سرنوشت کشور نداشتند. 
 
وی بیان کرد: فرآیند انتخابات در کشور ما، یک فرآیند مردمی است و برگزارکنندگان از آن بدنه مردم خواهند بود.
 
استاندار قزوین بیان کرد: افرادی که در هیات‌های اجرای حضور دارند، افرادی امین با سلایق و خط فکری متفاوت هستند و هیچ اعلام سلیقه‌ای از سوی آنان صورت نمی‌گیرد.
 
اعلایی تاکید کرد: حساسیت در انتخابات امروز بسیار بالا است و حضور خود نمایندگان کاندیدها در صندوق رای برای پیشگیری از تخلف امری موثر است و‌ انتظار تخلفات سر صندوق‌ها به ناظرین گزارش داده شود و  دستگاه قضا نسبت به این موضوع حساسیت بیشتری دارد. 
 
استاندار قزوین در پایان گفت: صاحبان اصلی انتخابات مردم هستند و مردم می‌توانند در این امر نظارت داشته باشند و مواردی مربوط به تخلفات را به ناظرین پای صندوق‌های رأی گزارش دهند، باید گفت که در تمامی انتخاب‌های کشور ما خدشه‌ناپذیر هستند و متولیان برگزاری انتخابات از هیچ تلاشی برای صیانت از رأی مردم کوتاه نمی‌آیند. 
 
 
انتهای خبر/2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان