۲۴/ذو الحجة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۴/۱۰ یکشنبه

صبح قزوین چرا انتخابات ۸ تیر اهمیت مضاعف دارد؟
کد خبر: ۳۶۸۵۵۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۴/۶ ساعت: ۲۲:۱۹ ↗ لینک کوتاه

یادداشت؛

چرا انتخابات ۸ تیر اهمیت مضاعف دارد؟

حمزه جان محمدی استاد دانشگاه در یادداشتی نوشت: حوادث و قرائن نشان می‌دهند در این مرحله سرنوشت‌ساز، همه جبهه استکبار در مقابل همه جبهه مقاومت قرار گرفته‌اند.جبهه استکبار همه توان و امکانات خود را به میدان آورده،طبیعتا جبهه مقاومت هم باید با تمام توان وارد میدان شود.

چرا انتخابات ۸ تیر اهمیت مضاعف دارد؟
به گزارش حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»؛ حمزه جان محمدی در یادداشتی نوشت: در طول عمر چهار دهه انقلاب اسلامی ایران،همواره انتخابات بعنوان یکی از مظاهر و نمودهای مردم‌سالاری دینی و حضور مردم در صحنه و پشتیبانی از نظام اسلامی و اهداف و آرمان‌های آن مهم بوده است، ولی بنظر می‌رسد انتخابات پیش رو از اهمیتی مضاعف برخوردار است. در این زمینه توجه خوانندگان گرامی این نوشتار را به نکاتی معطوف می‌دارم:

۱- یکی از آثار و پیامدهای پیروزی انقلاب اسلامی در ایران شکل‌گیری آرایش جدید در صف بندی‌ها و روابط بین‌الملل بوده است.در جهان دو قطبی و تقسیم کشورها به بلوک غرب و بلوک شرق،در ایران، انقلابی به پیروزی رسید که عمده قدرت‌های بلوک شرق و غرب در مقابل آن قرار داشتند. ترکیب کشورهای حامی رژیم بعث در جنگ تحمیلی این ادعا را اثبات می‌کند.انقلاب اسلامی باعث شد جبهه استکبار با همه ایادی‌اش و جبهه مقاومت و مبارزه با استکبار در جهان شکل بگیرد.

۲- در چهار دهه گذشت جبهه استکبار و جبهه مقاومت در آوردگاه‌های مختلف در برابر هم صف‌آرایی داشته‌اند. و جبهه استکبار با همه قدرت ظاهری نظامی،اقتصادی،رسانه‌ای و نفوذش در نهادهای بین‌المللی، علیرغم همه تلاش‌ها نتوانسته جبهه مقاومت را از میدان به در کند.و جبهه مقاومت هر سال قوی‌تر و منسجم‌تر از سال قبل در برابر جبهه استکبار قد علم می‌کند.

۳- بنظر می‌رسد تقابل دو جبهه به مرحله سرنوشت ساز رسیده است. تحولات اخیر گویای این واقعیت است:
- فراموش نکرده‌ایم در روزهای ابتدایی طوفان‌الاقصی وقتی رژیم صهیونیستی در آستانه فروپاشی قرار گرفت،همه عناصر جبهه استکبار سراسیمه خود را رسانده به داد این رژیم رسیدند.و در قریب به یک سال گذشته با کنار گذاشتن همه شعارها و ظاهرسازی‌ها مانند حقوق بشر و آزادی بیان و... چشم بر جنایات بی‌سابقه رژیم اشغالگر قدس در غزه بسته‌اند و هر اقدامی توسط نهادهای بین‌المللی را عقیم ساخته هر حرکتی را در مخالفت با حمایت بی.قید و شرط از اسرائیل را سرکوب می‌کنند.
- در جریان عملیات وعده صادق وقتی جبهه استکبار تصمیم قاطع جمهوری اسلامی ایران در گوشمالی رژیم صهیونیستی و بی‌فایده بودن تهدید در منصرف کردن ایران از تصمیمش را مشاهده کرد،برای مقابله با عملیات و جلوگیری از رسیدن موشک‌ها و پهپادهای جمهوری اسلامی ایران به سرزمین‌های اشغالی، با تمام توان در کنار رژیم صهیونیستی قرار گرفت. هرچند نتیجه، آشکار شدن ناتوانی‌شان در مقابله با عملیات و تحمل شکستی دیگر بود.

۴- حوادث و قرائن نشان می‌دهند در این مرحله سرنوشت‌ساز، همه جبهه استکبار در مقابل همه جبهه مقاومت قرار گرفته‌ند.جبهه استکبار همه توان و امکانات خود را به میدان آورده،طبیعتا جبهه مقاومت هم باید با تمام توان وارد میدان شود.

۵- جمهوری اسلامی ایران بعنوان محور جبهه مقاومت چه پیش از پیروزی و در دوران مبارزه و چه پس از پیروزی و برای عبور از گردنه‌های نفس‌گیر به حمایت و پشتیبانی مردم تکیه داشته است. و حضور مردم در صحنه موجب استحکام محور جبهه مقاومت است.

حضور حماسی مردم در انتخابات پیش رو پس از حضور گسترده در تجلیل از شهدا خدمت و در راس آن‌ها رئیس جمهور شهید آیت‌الله رئیسی این پیام را برای دوستان و دشمنان جبهه مقاومت خواهد داشت که جبهه استکبار با وجود ایجاد سختی‌ها و تنگناها، نتوانسته جبهه مقاومت را از مهم‌ترین تکیه گاهش که حمایت مردمی است جدا کند.این پیام یکی از جهات اهمیت مضاعف انتخابات پیش رو است.
ان شاالله مردم موقعیت شناس ایران اسلامی با حضور پرشکوه خود این پیام را با قوت و قدرت به جبهه استکبار خواهد داد.


انتهای پیام/۱۴۰۴

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان