۱۰/ذو الحجة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۳/۲۷ یکشنبه

صبح قزوین و داغی که به جان نشست...
کد خبر: ۳۶۸۲۲۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۳/۲ ساعت: ۵:۵۶ ↗ لینک کوتاه

صبح قزوین گزارش می‌دهد:

و داغی که به جان نشست...

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری که به اعتراف همه منتقدان و دوست‌دارنش مظهر اخلاص، خدمت و تلاش و پشتکار بود، او که رسیدگی به امور مردم در اقصا نقاط کشور را وظیفه خود می‌دانست، دست آخر در راه خدمت به مردم به شهادت رسید.

و داغی که به جان نشست...
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، بعد از ظهر 30 خرداد مردم ایران لحظات سخت و پر التهابی را گذراندند، مخابره خبر سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور و هیات همراه در شبکه‌های مجازی و رسانه ملی دل هر ایرانی قدرشناسی را به درد آورد.

مردم در جای جای این خاک گوهرخیز، در شهرها و روستاها دست به دعا و نیایش شدند و برای سلامتی رئیس جمهور و دیگر همراهانش صلوات نذر کردند، حدیث کسا خواندند، دعای فرج، دعای توسل، به هر که و هرچه می‌توانستند متوسل شدند.

خیلی‌ها تا صبح چشم برهم نگذاشته و مدام اخبار را دنبال می‌کردند تا شاید خبری و نشانی از گمشده خود پیدا کنند، اما دریغ! بسیاری‌ هم بعد کمی از خواب روز خود را خبر دردناک شهادت رئیس جمهور محبوبشان آغاز کردند.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری که به اعتراف همه منتقدان و دوست‌دارنش مظهر اخلاص، خدمت و تلاش و پشتکار بود، او که رسیدگی به امور مردم در اقصا نقاط کشور را وظیفه خود می‌دانست، دست آخر در راه خدمت به مردم به شهادت رسید.

در پی شهادت مظلومانه آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور ایران و دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، آیت‌الله آل هاشم امام جمعه تبریز و مالک رحمتی استاندار جوان آذربایجان شرقی و سه تن از کادر پرواز مسئولین و چهره‌های برجسته استانی واکنش‌های متعددی داشتند.

رئیسی مرد اخلاص بود و اخلاص

عباس کاظمی در گفتگو با خبرنگار سیاسی «صبح قزوین» به اشاره به ویژگی‌های شخصیتی آیت‌الله رئیسی اظهار کرد: آنچه که ما از سابقه مدیریتی آیت‌الله رئیسی سراغ داریم؛ چه در دستگاه قضایی، چه خادمی در آستان قدس و چه در کسوت ریاست جمهوری، اخلاص بود، اخلاص بود و اخلاص.

وی افزود: این شهید بزرگوار به معنای واقعی کلمه خودساختگی داشت و تلاش می‌کرد با همه وجود خود را وقف مردم کند و این بزرگترین ویژگی ایشان بود.

معاون هماهنگی امور سیاسی استانداری قزوین بیان کرد: در کمتر سه سالی که ایشان در کسوت ریاست جمهوری قرار داشت، هیچوقت از مردم فاصله نگرفت و هیچگاه سخنی نگفت که با ولایت و نگاه رهبری زاویه داشته باشد.

وی ادامه داد: شهید رئیسی همواره خود را سرباز نظام می‌دانست و در این سه سال تلاش کرد یک ترسیم دقیقی از کارگزار در تراز انقلاب اسلامی ایفا کند.

کاظمی در پایان گفت: این کار بزرگ سید ابراهیم رئیسی بود و در تاریخ ثبت و ابدی شد، تا سال‌ها ملت ما متاثر از این منش فکری و عقلی سید ابراهیم رئیسی خواهد بود.


مسئولین شهید رئیسی را الگو عملی خود قرار دهند

محمدحسین براتی در گفتگو با خبرنگار سیاسی «صبح قزوین» اظهار کرد: شهادت خادم‌الرضا، رئیس جمهور محبوب انقلابی و جهادی را به مردم شریف ایران تبریک و تعزیت عرض می‌کنم.

وی افزود: امید است کاروان انقلاب همچون گذشته تحت زعامت و رهبری مقام معظم رهبری مقتدرانه در جهان بدرخشد و ما مسئولین هم به نوبه خود در هر جایگاه و منزلتی که هستیم، مانند شهید رئیسی به عنوان در هر موقعیتی انجام وظیفه کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین بیان کرد: از همه رسانه‌های استان و خبرنگاران می‌خواهم در رابطه با شهادت این شهدای گرانقدر از پرداختن به حواشی دوری کرده و وحدت رویه را به آنها توصیه می‌کنم، تا فضای ملتهب و دل‌های داغدار هموطنان الیتام یابد.
 
لقب سیدالشهدای خدمت برازنده آیت‌ا‌الله رئیسی است

حجت‌الاسلام یوسف پورآرین در گفتگو با خبرنگار«صبح قزوین» با اشاره به شهادت آیت‌الله رئیسی اظهار کرد: آیت‌الله رئیسی جزو مجاهدین و خدمتگزاران به انقلاب اسلامی بوده و به حق عبارت سیدالشهدای خدمت و سیدالشهدای خادمین انقلاب اسلامی برای ایشان برازنده است.

وی افزود: ایشان بسیار با ایمان، پرتلاش و خدوم بود، آیت‌الله رئیسی با مردم صادق بود و در دل مومنین و مومنان جای داشته و دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: درست است که ما با شهادت ایشان نعمت بزرگی را از دست دادیم، اما در راه خدمت شهید شدن آرزو قلبی ایشان بوده و اگر عاقبتی غیر از این برای ایشان رقم می‌خورد، در واقع نوعی جفا در حق ایشان می‌شد.

وی ادامه داد: خصوصیت دیگر ایشان مردمی بودن، انقلابی و مکتبی بودن است، خلوص نیت و اخلاص ایشان در دل مومنین نشسته و قلب‌ها و دل‌ها را متوجه خود کرده است.

پورآرین بیان کرد: مقام معظم رهبری بارها در مواقع مختلف ایشان را تکریم کرده و به ایشان القاب بزرگی دادند که واقعا لایق ایشان است.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین در پایان گفت: حضرت آیت‌الله رئیسی خادم‌الرضا بود و به این مهر نوکری خود افتخار می‌کرد و به تعبیر بنده برات شهادتش را از خود امام رضا(ع) دریافت کرد.



 آیت الله رئیسی ذوب در ولایت بود

مهدی صباغی در گفتگو با خبرنگار «صبح قزوین»، اظهار کرد: شهادت رئیس جمهور محبوب ایران و همراهان صادقش در اوج مظلومیت و خدمت موجب شد کشور ما در غم و اندوه فرو برود.

وی افزود: آیت‌الله رئیسی مطیع امر ولایت بود و دستورات و خواسته‌هایش اوامر رهبری بود و در راستای تحقق انقلاب ناب اسلامی قدم بر می‌داشت.

شهردار قزوین با اشاره به شهادت وزیر امور خارجه بیان کرد: سال‌ها باید بگذرد و بگردیم تا کسی مانند امیرعبداللهیان را پیدا کنیم، کسی که می‌توانست جای حاج قاسم سلیمانی را در جبهه دیپلماسی در حمایت از مظلومان عالم پر کند.

وی با بیان اینکه شهدای بزرگوار برای رضا قدم بر می‌داشتند، ادامه داد: اینها ویژگی افرادی که با خوش عهدی خود مزدشان را دریافت کردند، چرا که محترم‌ترین تفکر این است که برای رضایت خدا کاری انجام داد.

صباغی در پایان گفت: ما به تاسی از مردم عزادار قزوین و با هماهنگی با پایتخت حتما در مناسبت‌های مختلف شهر را برای این خادم الرضا سیاهپوش خواهیم کرد.

 
تلاش و مردمداری شاخصه اصلی دولت رئیسی بود

مهدی مدرسی نیز در گفتگو با خبرنگار «صبح قزوین» بیان کرد: از دست دادن رئیس جمهور برای ما یک ضایعه بزرگ است چرا که انسانی را از دست دادیم که شاخصه اصلی‌اش تلاش، مردمداری، روحیه جهادی و توجه به آرمان‌های انقلاب و سلامت کاری بود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قزوین اظهار کرد: قطعا ایشان با عملکردی که داشتند و با مُهر شهادتی که بر کارنامه ایشان خورد، می‌تواند به عنوان الگو برای مردم انقلابی ایران و مسئولین کشور مطرح شوند.

مردم قدردان خدمات رئیس جمهور هستند

طیب ملک‌پور در گفتگو با خبرنگار «صبح قزوین» اظهار کرد: شهادت آیت‌الله رئیسی بسیار غم جانکاهی است، رئیس جمهور لایق این شهادت بود، فقدان ایشان قابل تحمل نیست، امید است با عنایات ولی عصر این واقعه جانکاه برای ما قابل تحمل باشد.

وی افزود: آیت‌الله رئیسی از زمانی که حکم ریاست جمهوری را دریافت کردند به فکر مردم بوده و برای مردم قدم برداشت و تا لحظه آخر برای خدمت به مردم به شهادت رسید.

فرماندار قزوین با بیان اینکه جا دارد همه کارگزاران به تاسی از ایشان به امورات مردم بپردازند، گفت: به رسم قدردانی از زحمات ایشان برای نظام و انقلاب در تدارک مراسماتی با هماهنگی پایتخت و مرکز هستیم که به مردم شریف استان اطلاع رسانی خواهد شد.

 
شهادت ملت ما را قوی‌تر می‌کند

قاسم اللهیاری در گفتگو با خبرنگار «صبح قزوین»، ضمن بیان تسلیت به مناسبت شهادت سید ابراهیم رئیسی و همراهانش، اظهار کرد: رئیس جمهور یار و یاور مظلومان عالم بود، ایشان برای مردم دغدغه داشت و لحظه ای از پای نمی‌نشست.

وی افزود: ایشان در منطقه برای مظلومین و مردم کشورهای مسلمان فریاد می‌زد، حتی در اجلاس بین‌المللی این مهم را مورد تاکید قرار می‌داد.

عضو شورای شهر قزوین بیان کرد: ملت ما یاد گرفته با سختی‌ها کنار بیاید، ما طی سال‌ها تجربه شهادت رئیس جمهور و نخست وزیر، رئیس قوه قضاییه، فقدان حاج‌ قاسم سلیمانی، امام خمینی(ره) را با جان چشیده‌ایم، همه اینها باعث شده که تجریبات کسب کرده و قوی‌تر شویم، این سختی‌ها افق‌های جدیدی را پیش چشم ما باز کرده است.

وی افزود: ایشان اکنون بین ما نیست اما مسیر و راهش به عنوان یک تراز ریاست جمهوری و الگو برای آیندگان وجود خواهد داشت.

اللهیاری در پایان گفت: می‌دانیم اتفاقاتی خوبی در پیش روی ملت ایران است، چرا که کشتی‌بان کشور ما امام خامنه‌ای رهبر عزیزمان است که محکم و استوار ایستاده و جامعه را هدایت می‌کند.
 
خبر/2001
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان