۱۲/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۱ دوشنبه

صبح قزوین مسدود شدن ۵ حلقه چاه غیر مجاز در قزوین
کد خبر: ۳۶۸۰۷۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۲/۲۰ ساعت: ۱۰:۵۳ ↗ لینک کوتاه

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای قزوین خبر داد:

مسدود شدن ۵ حلقه چاه غیر مجاز در قزوین

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای قزوین از انسداد پنج حلقه چاه غیر مجاز در استان با دبی ۳۸ لیتر بر ثانیه خبر داد.

مسدود شدن ۵ حلقه چاه غیر مجاز در قزوین
به گزارش حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، به نقل از روابط عمومی حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای قزوین، سینا جمشیدی معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: چاه‌های مسلوب المنفع شده نتیجه پیگیری همکاران گروه انسداد و کارشناسان گشت و بازرسی شرکت آب منطقه‌ای قزوین بوده که در اراضی شهرستان‌های بویین زهرا و آبیک شناسایی شده است.

وی بیان کرد: دو حلقه چاه غیرمجاز با دبی ۳۰ لیتر بر ثانیه در اراضی بخش مرکزی شهرستان بویین زهرا قرار داشت که با همکاری نیرو‌های فراجا مسدود و مسلوب المنفعه شد.

جمشیدی ادامه داد: سه حلقه چاه غیرمجاز نیز با دبی هشت لیتر بر ثانیه در اراضی شهرستان آبیک قرار گرفته بود که طبق ماده ۳۰ قانون بهره برداری از منابع آبی مسدود شد.

به گفته این مسئول، بستن چاه‌های غیرمجاز راهکار مهمی برای کاهش تنش آبی محسوب می‌شود که در برنامه‌های اولویت دار استان با موضوع سازگاری با کم آبی مورد توجه قرار دارد.

انسداد چاه‌های غیرمجاز، تعیین تکلیف چاه‌های فرم یک، نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌های هدف و اصلاح پروانه‌های چاه‌های مجاز در شعاع ۲ کیلومتری از چاه‌های شرب به منظور حفظ منابع آب شرب و جلوگیری از تنش آبی در فصول گرم سال از عمده کار‌های متداول و مرسوم شرکت آب منطقه‌ای است.

انتهای خبر/۱۴۰۴

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان