۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین قزوین میزبان ۲ شهید گمنام دفاع مقدس می‌شود
کد خبر: ۳۶۷۶۷۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۱/۸ ساعت: ۱۴:۵۴ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین:

قزوین میزبان ۲ شهید گمنام دفاع مقدس می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین گفت: طی چند روز آینده استان قزوین میزبان دو شهید گمنام دفاع مقدس است که حضور پیکر مطهر این عزیزان دیار قزوین را عطرآگین خواهد کرد.َ

قزوین میزبان ۲ شهید گمنام دفاع مقدس می‌شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین، محمد امیری‌مقدم در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که در خانه موزه شهید عباس بابایی برگزار شد به تشریح برنامه‌های مراسم استقبال و تشییع و تدفین پیکر مطهر دو شهید گمنام والامقام دوران مقدس در قزوین پرداخت.

امیری مقدم در این نشست خبری اظهار کرد: چند روز آینده استان قزوین میزبان دو شهید گرانقدر دفاع مقدس است که حضور پیکر مطهر این عزیزان دیار قزوین را عطرآگین خواهد کرد.

وی با اشاره به مقام بالای شهدا گفت: احادیث و آیات مختلفی در فضیلت مقام شهید و شهادت آمده است به طوریکه شهدا از مقام شفاعت در آخرت برخوردارند و امیدواریم ما نیز در زمره کسانی باشیم که از شفاعت شهدا بهره‌مند می‌شوند.

وجود 50 یادمان شهید گمنام در سطح استان قزوین

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین تصریح کرد: هم اکنون 50 یادمان شهید گمنام در سطح استان قزوین وجود دارد که از یک تا هشت شهید در این یادمان‌ها آرمیده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در خصوص احداث یادمان شهدای گمنام خاطرنشان کرد: از سال 1381 تا 1400 در 25 نقطه استان یادمان شهدای گمنام احداث شده است و در احداث 8 یادمان دیگر هم عقب ماندگی داشتیم که از سال 1400 تا پایان 1402 توفیق حاصل شد تا با کمک مجموعه مدیریت استانی، شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها و خیرین همچنین یگان‌های نظامی و انتظامی استان این یادمان شهدا در 8 نقطه استان ساخته شدند.

امیری مقدم عنوان کرد: در مجموع 25 یادمان شهدا از سال 1400 تا 1402 ساخته شده یا در مرحله اتمام و تکمیل قرار دارند و به زودی به بهره‌برداری می‎رسند.

وی خاطرنشان کرد: در سال 1402 برای نخستین بار در استان قزوین، ساخت یادمان قبل از تدفین صورت گرفت و در دو نقطه‌ای که بحث تدفین پیکر مطهر شهدای گمنام را در روزهای آتی خواهیم داشت 100 درصد یادمان در شهرستان آبیک و در روستای کورانه تا 85 درصد آماده شده است و متولیان امر به ما قول دادند که تا پیش از انجام مراسم تدفین این یادمان هم تکمیل شود.

این مسئول اظهار کرد: در حال حاضر یکی از سیاست‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین این است که 60 تا 70 درصد یادمان شهدا تا پیش از برگزاری مراسم تدفین باید ساخته شده باشد.



برگزاری مراسم استقبال از شهدای گمنام در روز 11 فروردین

وی عنوان کرد: برنامه استقبال از شهدای گمنام با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین با انجام تشریفات نظامی روز شنبه 11 فروردین ماه ساعت 10 صبح از فلکه میرعماد قزوین به سمت معراج شهدا برگزار می‌شود و سخنران مراسم هم آیت‌الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان خواهد بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین اذعان کرد: برگزاری مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهدا در خانه موزه شهید عباس بابایی با حضور پیکر مطهر شهدای گمنام دفاع مقدس همزمان با شبهای قدر یکی از برنامه‌های تدارک دیده شده است.

برگزاری دو مراسم شب وداع با شهدای گمنام در قزوین و آبیک

وی ادامه داد: دو مراسم شب وداع با شهدای گمنام در قزوین و آبیک برگزار خواهد شد که این مراسم در شهرستان قزوین روز چهارشنبه، 15 فروردین ماه بعد از نماز مغرب و عشاء در شهر اقبالیه برگزار می‌شود و دیگر مراسم هم روز شنبه، 18 فروردین ماه در شهرستان آبیک اجرا خواهد شد.

امیری مقدم عنوان کرد: مراسم تشییع و تدفین یکی از شهدای عزیز گمنام در روز پنج‌شنبه، 16 فروردین ماه ساعت 16 در روستای کورانه با سخنرانی سردار رفیعی آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مراسم تشییع و تدفین دیگر شهید گمنام هم در شهر آبیک روز یکشنبه، 19 فروردین ماه در صنایع دفاعی انصار المهدی آبیک برپا خواهد شد.

تشییع 30 شهید گمنام همزمان با ایام شهادت امام علی(ع) در سراسر کشور

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین بیان کرد: تفحص این شهدا اواخر سال گذشته انجام شده و از مرز شلمچه وارد کشور شدند و با برنامه‌ریزی و هماهنگی صورت گرفته مقرر شده تا در سطح کشور در ایام شهادت امام علی(ع) 30 شهید گمنام تشییع و تدفین شوند که سهم استان قزوین دو شهید والامقام دفاع مقدس است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از شهدای گمنام که در استان قزوین تشییع و تدفین خواهد شد 29 ساله بوده و مربوط به عملیات خیبر، جزیره مجنون از یگان بسیج است و دیگر شهید گمنام مربوط به منطقه عملیاتی چنگوله، عملیات عاشورای دو و از یگان بسیج و 46 ساله است.

انتهای خبر/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان