۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین ارسال ۱۹۰ اثر به جشنواره استانی شعر و ادبیات داستانی دفاع مقدس
کد خبر: ۳۶۶۸۲۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۲۸ ساعت: ۱۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیر ادبی، هنری اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین:

ارسال ۱۹۰ اثر به جشنواره استانی شعر و ادبیات داستانی دفاع مقدس

مدیر ادبی، هنری و سینمایی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین از ارسال حدود ۱۹۰ اثر هنرمندان قزوینی به جشنواره استانی شعر و ادبیات دفاع مقدس خبر داد.

ارسال ۱۹۰ اثر به جشنواره استانی شعر و ادبیات داستانی دفاع مقدس
محسن نجفی در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر «صبح قزوین»، از برگزاری آیین اختتامیه جشنواره‌‌های شعر و ادبیات داستانی دفاع مقدس استان قزوین خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره با هدف نشر فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت و همچنین مباحث مرتبط با این موضوع در قالب خلق آثار هنری و ادبی برگزار می‌شود.

ارسال حدود 190 اثر هنرمندان قزوینی به جشنواره استانی شعر و ادبیات دفاع مقدس
 
وی افزود: 160 اثر شاعران قزوینی به نهمین دوره استانی جشنواره شعر دفاع مقدس ارسال شد که از بین این آثار سه اثر برگزیده، رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص داده و پنج اثر هم عنوان شایسته تقدیر را از آنِ خود کردند.
 
مدیر ادبی، هنری و سینمایی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین تصریح کرد: در بخش ادبیات داستانی هم 28 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که پس از داوری و ارزیابی صورت گرفته فقط یک اثر قابل تقدیر شناخته شد.
 
در حوزه تولید ادبیات داستانی دفاع مقدس با ضعف جدی مواجه هستیم
 
وی عنوان کرد: متاسفانه با وجود تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص پرداختن به ادبیات داستانی دفاع مقدس، اقدام مناسبی در سطح استان صورت نگرفته و در این بخش با ضعف جدی مواجه هستیم.
 
نجفی خاطرنشان کرد: آیین اختتامیه نهمین جشنواره‌‌ شعر و ادبیات داستانی دفاع مقدس استان قزوین ساعت 18 روز یکشنبه (اول بهمن ماه) در سالن اجتماعات کتابخانه امام خمینی (ره) قزوین برپا می‌شود.
 
وی بیان کرد: در این مراسم همچنین از مجموعه نمایشنامه‌‌های تولید شده در حوزه دفاع مقدس و مقاومت رونمایی خواهد شد که آثاری از محمد شهسواری، عاطفه حاجی‌زاده، لیلا روغنگیر قزوینی و نیما حسن‌بیگی است که طی دو سال در مجموعه بنیاد حفظ آثار استان تولید شده است.

اثرگذاری فراوان زبان هنر تئاتر و آثار نمایشی در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت
 
مدیر ادبی، هنری و سینمایی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین تاکید کرد: تلاش داریم تا با این کار بستری برای فعالیت گروه‌های تئاتر و نمایشی در حوزه انتقال مفاهیم ارزشمند حوزه دفاع مقدس فراهم شود تا هنرمندان قزوینی با دستمایه قرار دادن این آثار نمایشنامه‌ای، قدم‌های اثرگذاری با زبان هنر تئاتر و آثار نمایشی در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت بردارند.
 
وی خاطرنشان کرد: یکی از کارهایی که در دستور کار بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قرار دارد؛ این است که شهدای شاخص و بزرگان استان قزوین را با زبان تئاتر و هنر نمایش به مردم معرفی کنیم، در این راستا امیدواریم نهادها و دستگاه‌های ذیربط هم مشارکت و همکاری خوبی داشته باشند.
 
رونمایی از دو کتاب و مجموعه نمایشنامه‌‌های دفاع مقدس
 
نجفی عنوان کرد: رونمایی از کتاب «هژمونی پوشالی» با موضوع دشمن شناسی و قواعد مبارزه با آمریکا در اندیشه رهبر معظم انقلاب و کتاب «گل بیدمشک و حر ارباب» با محوریت روایت همسرانه شهید والامقام تیمور هدهدی از شهدای مدافع امنیت که خانواده ایشان در قزوین ساکن هستند از دیگر برنامه‌های جنبی این مراسم است.
 
این مسئول در پایان گفت: آیین اختتامیه جشنواره‌‌ شعر و ادبیات داستانی دفاع مقدس استان قزوین با سخنرانی سرهنگ پاسدار امیری مقدم مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین و روایتگری جواد تاجیک برگزار می‌شود.
 
انتهای پیام/7003
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان