۲۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۷ دوشنبه

صبح قزوین زائران قزوینی حج عمره تا اعلام نهایی شرکت هواپیمایی صبر کنند
کد خبر: ۳۶۶۶۶۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۱۷ ساعت: ۱۲:۴۷ ↗ لینک کوتاه

مدیر سازمان حج و زیارت استان قزوین:

زائران قزوینی حج عمره تا اعلام نهایی شرکت هواپیمایی صبر کنند

مدیر سازمان حج و زیارت استان قزوین گفت: طبق قولی که که شرکت هواپیمایی هما داده است به زودی پروازهای حج عمره آغاز می‌شود و هنوز تاریخ دقیقی اعلام نشده است

زائران قزوینی حج عمره تا اعلام نهایی شرکت هواپیمایی صبر کنند
بشیر سلیمی در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، درباره آخرین وضعیت سفرهای پروازی حج عمره اظهار کرد: همان‌طور که مدیرکل روابط‌عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» اعلام کرد، توافقات کلی برای پرواز بین دو کشور ایران و عربستان انجام شده بود اما در جزئیات و مسائل فنی آن نیازمند توافق و هماهنگی است.

وی افزود: طبق قولی که شرکت هواپیمایی هما داده است به زودی پروازهای حج عمره آغاز می‌شود اما هنوز تاریخ دقیقی اعلام نشده است و به محض اعلام این تاریخ، ما هم جزیئات را به حجاج قزوینی اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

مدیر سازمان حج و زیارت استان قزوین در خصوص اضافه شدن یک کاروان 90 نفره به سهمیه استان بیان کرد: این کاروان که برای تاریخ 26 بهمن ماه برنامه‌ریزی شده بود فعلاً بنا به شرایط موجود، ثبت‌نام آن و واریز وجه در سایت فعال نیست.

این مسئول تشریح کرد: یک موضع مهم در این مورد تاریخ اسکان و هتل است ولی چون شروع پروازها 15 دی ماه بود و کنسل شده است، طبیعتاً گروه‌های قبلی چون ثبت‌نام قطعی کرده بودند و واریز وجه داشته‌اند در اولویت هستند و اگر با توجه به این تعویق‌ها نتوانیم هتل جدید و بیشتری بگیریم باید همین ظرفیت‌های موجود را اعزام کنیم.

وی ادامه داد: از این رو صلاح در این بود که تعهد جدید کاروان 90 نفره را فعلاً واریز وجه و ثبت‌نام قطعی نداشته باشیم تا به این تعادل برسیم و اگر امکانات محقق شد و شرایط فراهم بود شروع به ثبت‌نام برای این کاروان جدید در سایت داشته باشیم.

گفتنی است؛ پس از حدود هشت سال وقفه، در عمره مفرده نیز پیش ثبت‌نام عمره و از اولویت یک تا 600 انجام می‌شود و تا 9 اسفند اعزام زائران صورت می‌گیرد. امسال ۷۰ هزار نفر از سراسر کشور به حج عمره مشرف می‌شوند و از استان قزوین نیز ۳۶۵ نفر اعزام خواهند شد.

انتهای خبر/ 1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان