۲۲/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۲ چهارشنبه

صبح قزوین نوای الغوث الغوث در شهر قزوین طنین‌انداز شد
کد خبر: ۳۶۲۶۳۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱/۲۱ ساعت: ۱۲:۴۰ ↗ لینک کوتاه

در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان؛

نوای الغوث الغوث در شهر قزوین طنین‌انداز شد

مردم قزوین شب نوزدهم ماه مبارک رمضان را احیا گرفتند و نوای الغوث الغوث در هر کوی و برزنی طنین‌انداز شد.

نوای الغوث الغوث در شهر قزوین طنین‌انداز شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ شب‍‌های قدر زینت‌بخش ماه میهمانی خدا است و هر سال که میهمان این سفره الهی می‌شویم در شب‌های نوزدهم، بیست‌ویکم و بیست‌وسوم ماه رمضان حال و هوای دیگری سراسر کشور و حتی جهان را فرا می‌گیرد.

در این شب‌ها خداوند بندگانش را فرامی‌خواند تا همه را در سایه مهر و عطوفت خویش پناه دهد و فرصتی فراهم می‌سازد برای بخشش بندگان و پذیرش توبه گناه‌کاران، حتی آنان که کارنامه اعمالشان سیاه‌تر از تاریکی شب است و شاید می‌پندارند که هیچگاه راه نجاتی نخواهند یافت اما پروردگار ندا می‌دهد؛ «هر آنچه که هستی بازآی...».


شب قدر شبی است که مقدرات یک سال انسان مشخص و نوشته می‌شود؛ و خوشا به حال آنان که با مدد گرفتن از اهل بیت(ع) و نیت خالص در درگاه خداوند، توشه‌ای پربار برای یک سال خود جمع‌آوری می‌کنند و چه بسیارند کسانی که شهادت‌نامه آن‌ها در این شب‌ها امضاء می‌شود.

این فضای معنوی توام با سراسر کشور در دیار مینودری هم برقرار است و علاوه‌بر برگزاری محافل جزءخوانی قرآن کریم از ابتدای ماه مبارک رمضان، مردم این دیار به استقبال مراسم احیاء شب قدر رفتند.


همزمان با سراسر کشور زمزمه مناجات الغوث الغوث در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در استان قزوین از هر کوی و برزنی به گوش می‌رسید و مساجد و بقاع متبرکه و حتی برخی فضاهای عمومی همچون پارک‌ها و بوستان‌های شهر قزوین هم میزبان شب‌زنده‌داران بودند.

این روزها کوچه به کوچه و خیابان به خیابان استان و شهر قزوین با فضای معنوی ماه مبارک رمضان عجین شده است و همه افراد از پیرو جوان و مرد و زن با این فضای معنوی همراه شده‌اند به ویژه در این میان روزه‌اولی‌ها هم خودنمایی می‌کنند و با روزه‌داری و شرکت در برنامه‌های معنوی، جلوه خاصی به محافل دعا و نیایش بخشیده‌اند.

آستان مقدس امامزاده حسین(ع)، بقعه چهار انبیاء، امامزاده اسماعیل(ع)، امامزاده حلیمه خاتون، امامزاده آمنه خاتون، امامزاده بی بی زبیده، مسجدالنبی(ص) و مسجد جامع شهر قزوین و بسیاری از مساجد و هیئات و حسینیه‌های این شهر میزبان شب زنده‌داران در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان بودند.


حضور پیکر مطهر یک شهید گمنام در مراسم احیای شب قدر در امامزاده حسین(ع) قزوین از برنامه‌های ویژه بود که مردم در این مراسم پیکر مطهر شهدای گمنام را زیارت کرده و یک بار دیگر با اهداف و آرمان‌های شهدا تجدید بیعت کردند.

گفتنی است پیکر مطهر یک شهید گمنام 29 ساله عملیات خیبر و یک شهید 25 ساله عملیات والفجر یک از معراج شهدای تهران به قزوین انتقال داده شده است.

این شهدا به مدت یک هفته مهمان قزوین هستند و ضمن حضور در هیئت‌های مذهبی و فرهنگی، مردم از برکات معنوی این عزیزان بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/ 1300
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان