۲۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۸ سه شنبه

صبح قزوین بویین‌زهرا سردمدار دست‌اندازی به زمین‌های زراعی در استان
کد خبر: ۳۶۲۵۸۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱/۱۸ ساعت: ۱۱:۳ ↗ لینک کوتاه

مدیر امور اراضی استان قزوین خبر داد:

بویین‌زهرا سردمدار دست‌اندازی به زمین‌های زراعی در استان

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت : میزان دست‌اندازی به زمین‌های زراعی در شهرستان بویین‌زهرا بیشتر از سایر نقاط استان قزوین است و به همین خاطر اهتمام جدی برای مقابله با تغییرکاربری غیرمجاز در این شهرستان داریم.

بویین‌زهرا سردمدار دست‌اندازی به زمین‌های زراعی در استان

به گزارش حوزه اجتماعی صبح قزوین؛ مهدی رحمان‌دوست با اشاره به اجرای طرح حافظان زمین در سال جدید اظهار کرد: با اجرای این طرح و از ابتدای سال 1402 تاکنون 115 بنای غیرمجاز که به صورت غیرقانونی در اراضی کشاورزی شهرستان‌های مختلف استان قزوین ساخته شده بودند، با حکم دادستانی قلع‌وقمع و تخریب شدند.

وی با بیان اینکه قلع‌ و قمع این ساخت‌وسازهای غیرمجاز عمدتاً در قالب اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغی صورت گرفته است، گفت: با اجرای این قانون در سال جاری و تخریب 115 بنای غیرمجاز 117 هزار متر مربع از زمین‌های کشاورزی استان قزوین آزادسازی شده است که معادل 11.7 هکتار است.

رحمان‌دوست با بیان اینکه 68 حکم قلع و قمع ساخت‌وسازهای غیرمجاز یادشده در اراضی شهرستان بویین‌زهرا اجرا شده است، اضافه کرد: بنابراین میزان دست‌اندازی به زمین‌های زراعی در شهرستان بویین‌زهرا بیشتر از سایر نقاط استان قزوین است و به همین خاطر اهتمام جدی برای مقابله با تغییرکاربری غیرمجاز در این شهرستان داریم.

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین با بیان اینکه قزوین بعد از بویین‌زهرا بیشترین میزان اجرای تبصره 2 ماده 10 و قلع‌ و قمع بناهای غیرمجاز را داشته است، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 40 فقره قلع‌ و قمع ساخت‌وسازهای غیرمجاز در شهرستان قزوین داشتیم که منجر به آزادسازی 82 هزار متر مربع اراضی کشاورزی شده است.

رحمان‌دوست با ذکر اینکه 7 مورد قلع و قمع بناهای غیرمجاز هم در آبیک و البرز داشتیم، افزود: در ضمن از ابتدای سال جاری تاکنون موردی از قلع و قمع ساخت‌وساز غیرمجاز و تغییر کاربری در اراضی کشاورزی آوج و تاکستان نداشتیم و میزان تغییرکاربری غیرمجاز در این شهرستان‌ها کمتر از 4 شهرستان یادشده است.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان