۰۹/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۸ جمعه

صبح قزوین اعزام ۸هزار زائر قزوینی به اردوهای راهیان نور
کد خبر: ۳۶۲۰۵۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۲/۱۵ ساعت: ۱۶:۱۵ ↗ لینک کوتاه

معاون هماهنگ‌کننده سپاه صاحب الامر(عج) خبر داد:

اعزام ۸هزار زائر قزوینی به اردوهای راهیان نور

معاون هماهنگ‌کننده سپاه صاحب الامر(عج) از اعزام ۸هزار زائر قزوینی به اردوهای راهیان‌نور به مناطق عملیانی غرب و جنوب کشور در سال جاری خبر داد.

اعزام ۸هزار زائر قزوینی به اردوهای راهیان نور
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین؛ حمزه برین در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر امروز در سالن جلسات شهید پرویز سپاه استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: نسخه بی‌بدیل ایستادگی و مقاومت را باید در تاریخ دفاع مقدس جستجو کرد؛ به همین منظور اردوهای ویژه راهیان نور در آستانه سال نو برنامه‌ریزی و با استقبال اقشار مختلف مردم همراه است.

وی با تاکید بر لزوم اشاعه و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در میان نسل جوان، افزود: دفاع مقدس در واقع چراغ راه و سند پیشرفت و رشد سریع کشور در جهت تحقق اهداف انقلاب اسلامی است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان با اشاره به فداکاری‌های 250هزار شهید در دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: بزگراری راهیان نور محدود به یک زمان خاص نبوده و در تمام طول سال این اردوها در مناطق عملیاتی غرب و جنوب برگزار می‌شود.

برین در ادامه گفت: دانش آموزانی که درس آمادگی دفاعی دارند در طول سال به این مناطق اعزام شده و در ایام پایانی سال نیز این اردوها مورد توجه عموم قرار می‌گیرد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه صاحب‌الامر(عج) ابراز کرد: اعزام هشت هزار زائر از استان قزوین به اردوی راهیان نور در سال جاری برنامه‌ریزی شده و تا به امروز سه زائر به مناطق عملیانی غرب و جنوب کشور اعزام شدند.

این مسئول افزود: اردوهای راهیان نور ویژه دانشجویان به مدت پنج روز و سایر گروه‌های اعزام شده نیز چهار روز است.

روایت‌گری راویان استانی و ملی برای زائرین راهیان نور

وی تاکید کرد: تمام تلاش این است که از راویان استانی و ملی در اردوها استفاده شود و زائرین در این مدت با فرهنگ زیست شهدایی و عملیات‌هایی که رزمندگان قزوین در آن نقش داشتند به خوبی آشنا شوند.

برین بیان کرد: استان قزوین دو اردوگاه در خوزستان دارد یکی در خرمشهر با ظرفیت ۸۰۰ نفر و دیگری در اهواز با ۳۵۰ نفر ظرفیت است و زائرین در این اردوگاه‌ها اسکان داده شده و برنامه‌های خوبی برای افتتاحیه و اختتامیه برگزار می‌شود.

این مسئول عنوان کرد: حضور دانش‌آموزان در اردوهای راهیان نور کاملا اختیاری است و تاکنون یکهزار و 278 دانش‌آموز به مناطق عملیانی جنوب و غرب کشور اعزام شدند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین تصریح کرد: اعزام هر زائر به اردوی راهیان نور مبلغی بالغ‌بر یک میلیون و ۴۹۰ هزار تومان هزینه در بر دارد که در راهیان نور دانش‌آموزی مبلغ۲۵۰ هزار تومان بر عهده دانش‌آموزان، ۲۵۰ هزار تومان آموزش پرورش و مابقی هم بر عهده سپاه استان است.

وی ابراز کرد: اردوی راهیان نور محلات برای تمامی اقشار آزاد بوده و افراد می‌توانند در پایگاه‌های بسیج ثبت‌نام کنند که مبلغ ۲۵۰ هزار تومان برعهده زائر بوده و ۷۰۰هزار تومان را شهرداری‌ تقبل کرده و مابقی هزینه توسط سپاه استان تامین می‌شود.


شهید حسن‌پور در عملیات خیبر نقش‌آفرین بود

برین با اشاره به برگزاری اختتامیه کنگره استانی و یادواره سردار سرلشگر شهید حاج رضا حسن‌پور در شامگاه (دوشنبه) 15 اسفندماه اظهار کرد: این مراسم پس‌از نماز مغرب و عشاء در مسجد امام خمینی(ره) با حضور مردم شهیدپرور قزوین و مسئولین برگزار خواهد شد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین ابراز کرد: عملیات خیبر از مهمترین رزم‌های دوران دفاع مقدس است که شهید حسن‌پور در این عملیات نقش‌آفرینی کردند.

برین در پایان گفت: حفظ جزایر مجنون یعنی حفظ استان خوزستان و به نوعی مانع شدن برای پیشرفت‌های عراق؛ شهید حسن پور از شهدای قزوینی است که در عملیات خیبر رسالت سنگینی را برعهده داشت.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان