۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین آماده برای کسب مدال جهانی
کد خبر: ۳۶۰۷۵۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۹/۲۶ ساعت: ۱۰:۳۶ ↗ لینک کوتاه

تیم سوم جام جهانی امشب مشخص می‌شود

آماده برای کسب مدال جهانی

تیم‌های ملی مراکش و کرواسی عصر روز شنبه از ساعت ۱۸:۳۰ برگزارکننده مسابقه رده‌بندی جام جهانی قطر خواهند بود.

آماده برای کسب مدال جهانی
به گزارش سرویس ورزشی صبح قزوین ؛دیدار ماقبل پایانی جام جهانی قطر امروز برای مشخص شدن جایگاه سوم و چهارم تیم‌ها در ورزشگاه خلیفه شهر دوحه برگزار خواهد شد. دو تیمی که حضورشان در جمع 4 تیم برتر تا حد زیادی یک شگفتی محسوب می‌شد، حالا در شرایطی که مقابل آرژانتین و فرانسه در نیمه‌نهایی بازنده شده‌اند، آخرین تلاش خود را برای کسب مدال در جام جهانی انجام می‌دهند.
دیداری تکراری، اما جذاب
مراکش و کرواسی در این جام برای دومین‌بار رو در روی هم قرار می‌گیرند. این دو تیم در گروه ششم جام جهانی قرار داشتند و توانستند به دور بعدی راه یابند. جالب اینکه مراکش و کرواسی در اولین بازی خود در این تورنمنت رو در روی هم بودند و به تساوی بدون گل رسیدند. در بازی‌های بعدی مراکش از سد بلژیک و کانادا گذشت و 7 امتیازی شد و کرواسی توانست با بلژیک مساوی کند و کانادا را از پیش رو بردارد و با 5 امتیاز راهی دور حذفی شود. حالا آنها در مسابقه رده‌بندی برای دومین‌بار در طول این مسابقات با هم بازی می‌کنند که اتفاق جالبی خواهد بود. البته مانند دور گروهی دیگر هیچ کدام از دو تیم نمی‌توانند به تساوی رضایت بدهند و حتما این بازی باید برنده داشته باشد.
شگفتی‌سازان به فینال نرسیدند
مراکش و کرواسی را می‌توان شگفتی‌سازهای این جام توصیف کرد. اگرچه کرواسی در تورنمنت 4 سال پیش هم به فینال رسید و نایب‌قهرمان شد، اما آنها نسبت به 2018 شرایط متفاوتی را تجربه می‌کردند و بسیاری از کارشناسان روی این تیم حساب خاصی باز نکرده بودند. با این حال شاگردان دالیچ توانستند در مراحل حذفی نیز عملکرد خوبی داشته باشند و با کنار زدن ژاپن و سپس برزیل تا نیمه‌نهایی بالا بیایند. آنها با باخت مقابل آرژانتین حالا برای سومی می‌جنگند.
از سوی دیگر، مراکش که پیش از این بیشتر از یک‌چهارم نهایی بالا نیامده بود، توانست همه معادلات را بر هم بزند و به جمع 4 تیم برتر برسد. شاگردان ولید الرکراکی بعد از صعود از گروه به عنوان تیم اول، اسپانیا و بعد پرتغال را کنار زدند تا در مقابل فرانسه قرار بگیرند. شکست مقابل فرانسه باعث شد شگفتی آنها تکمیل نشود، اما همین که تیمی مثل مراکش توانسته به جمع 4 تیم صعود کند، اتفاقی بزرگ برای فوتبال آفریقا و تیم ملی این کشور محسوب می‌شود.
مورد خاص مودریچ؛ آخرین بازی ملی؟
اتفاق ویژه بازی رده‌بندی می‌تواند خداحافظی لوکا مودریچ از میادین ملی فوتبال باشد. هافبک 37 ساله کروات‌ها در این تورنمنت هم نقش ویژه‌ای برای تیمش ایفا کرده و علاقه‌مندان به فوتبال در کرواسی بسیار مایل بودند او را در فینال ببینند. این، نصیب مودریچ نشد و حالا او در رده‌بندی مقابل مراکش به میدان می‌رود. ستاره کروات که بعید است تا جام جهانی 2026 توانایی بازی کردن داشته باشد، حالا باید برای آینده خود در فوتبال ملی تصمیم بگیرد. برخی نزدیکان او گفته‌اند که مودریچ تا جام ملت‌های اروپا به کارش ادامه می‌دهد، اما او خودش در محافلی اعلام کرده دوست دارد در اوج خداحافظی کند. به همین دلیل گمانه‌زنی‌ها درباره خداحافظی او بعد از بازی با مراکش قوت گرفته است؛ اتفاقی که اگر رخ بدهد، یک موضوع تلخ و دراماتیک برای فوتبال کرواسی است.
ماجراجویی مراکش ادامه دارد
بعد از شکست مراکش مقابل فرانسه در نیمه‌نهایی جام جهانی، کادر فنی و بازیکنان این تیم درباره یک مساله اشتراک نظر داشتند؛ اینکه ماجراجویی مراکش هنوز تمام نشده و آنها برای سومی در جام جهانی و کسب مدال برنز همه کار می‌کنند. انگیزه بازیکنان و کادر فنی مراکش ستودنی است و به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود شب تلخی را برای کروات‌ها رقم بزنند. رکراکی، سرمربی مراکش در این‌باره گفته است: «این فینالی نیست که ما می‌خواستیم، اما یک لحظه عالی برای ماست. البته خستگی یک عامل مهم و تعیین‌کننده در این مسابقه است. این چالشی است که می‌خواهیم بر آن غلبه کنیم و رتبه سومی را به دست بیاوریم. هدف این است که به بهترین شکل ممکن کارمان را در این جام تمام کنیم. ما هنوز می‌توانیم یک چیز جدید را امتحان کنیم و آن سوم شدن است. بازیکنانم خوب فهمیده‌اند که سوم شدن با چهارم بودن یکی نیست.»
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان