۱۰/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۹ شنبه

صبح قزوین با وای فای عمومی عملیات مالی انجام ندهید
کد خبر: ۳۵۶۷۱۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱/۲ ساعت: ۵:۰ ↗ لینک کوتاه

یک کارشناس فناوری اطلاعات هشدار داد:

با وای فای عمومی عملیات مالی انجام ندهید

علی‌اصغر زارعی گفت: برای حفظ امنیت خودتان زمانی که به وای‌فای عمومی وصل هستید به هیچ وجه عملیات مالی انجام ندهید و از دادن داده‌های شخصی خودتان در سایت‌های مختلف خودداری کنید.

با وای فای عمومی عملیات مالی انجام ندهید
 

به گزارش سرویس علم وفناوری صبح قزوین ؛علی‌اصغر زارعی با بیان اینکه تعاریف حریم خصوصی با توجه به جوامع متفاوت است، گفت: این روز‌ها هک شدن شبکه‌های اجتماعی و شیوه‌های کلاهبرداری بسیار رواج پیدا کرده است لذا برای محافظت از اطلاعات و حفظ حریم خصوصی در دنیای مجازی با رعایت کردن چند نکته کی توان امنیت شخصی را افزایش داد.
وی افزود: همیشه اطمینان حاصل کنید که هنگام وب‌گردی به سایت‌هایی وارد می‌شوید که نشانی آن‌ها با HTTPS شروع می‌شود و مطمئن شوید وای‌فایی که به آن متصل هستید متعلق به یک شبکه شناخته‌شده باشد. بسیاری از هکر‌ها با در اختیار گذاشتن وای‌فای مجانی و ترغیب کاربر به وصل شدن به آن‌ها می‌توانند به راحتی به اطلاعات فرد دسترسی پیدا کنند.
این کارشناس مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی ادامه داد:  یکی از سرویس‌هایی که می‌تواند امنیت را در دنیای اینترنت بالا ببرد استفاده از دیوار آتشین (Firewall) است. همان‌طور که از اسمش پیداست، دیواری برای جلوگیری از دسترسی‌های غیرمجاز به سیستم عامل است. در حقیقت فایروال ترافیک ورودی و خروجی شبکه را کنترل و مدیریت می‌کند. همچنین می‌توان تک‌تک اتصالات ورودی (Incoming) یا خروجی (Outgoing) اینترنت را مشاهده کرد. در این حالت این امکان وجود دارد که همه برنامه‌هایی که به‌صورت ورودی یا خروجی به سرور متصل شده‌اند را شناسایی کرد و برنامه‌های ناشناس و مشکوک را مسدود (Block) کرد. همینطور می‌توان گذرگاه‌های اتصالات اینترنتی (Port) را دید و کاربران ویندوز می‌توانند از فایروال داخلی این سیستم عامل استفاده کنند و امنیت خودشان را بالا ببرند.
زارعی با بیان اینکه یکی از جدیدترین شیوه‌های کلاهبرداری که هکر‌ها استفاده می‌ کنند QRCode هست، افزود: کد QR یک بارکد دوبعدی است که اطلاعات مختلفی را در خود ذخیره می‌کند و کاربر با اسکن آن می‌تواند به یک سایت متصل شود ، پرداختی را انجام دهد یا اطلاعاتی را مشاهده کند. با توجه به این ویژگی‌ها، مهاجمان سایبری می‌توانند از آن برای انجام اعمال خرابکارانه استفاده کنند. این شیوه‌ها شامل جایگزین کد QR معتبر با کد QR مخرب، ایمیل‌های فیشینگ، عضویت در خدمات ارزش افزوده، سرقت رمزارز‌ها و دانلود والت‌های جعلی و برنامه‌های اسکن و ساخت کد QR می‌شود.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان