۱۰/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۹ شنبه

صبح قزوین حدود نیمی از مددجویان شرایط توانمندسازی را دارند
کد خبر: ۳۵۱۸۷۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۵/۱۸ ساعت: ۱۱:۵۱ ↗ لینک کوتاه

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین:

حدود نیمی از مددجویان شرایط توانمندسازی را دارند

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین گفت: براساس بررسی‌های صورت گرفته ۴۷ درصد از مددجویاناین نهاد بالاترین سطح شرایط لازم برای توانمندسازی را دارند.

حدود نیمی از مددجویان شرایط توانمندسازی را دارند
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین؛ محمد صیادی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین گفت: براساس بررسی‌های صورت گرفته ۴۷ درصد از مددجویان تحت حمایت این نهاد بالاترین سطح شرایط لازم برای توانمندسازی را دارند و سایر مددجویان نیز به دلیل بیماری صعب العلاج، سالمندی و سایر عوامل فاقد این شرایط هستند.

صیادی افزود: در حال حاضر ۳۲ هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر ۶۰ هزار عضو تحت حمایت این نهاد هستند و برنامه اصلی و سیاست محوری خدماتی نیز حمایت برای توانمندسازی این افراد است.

وی ادامه داد: از مجموع جمعیت تحت حمایت، بیش از ۱۷ هزار خانوار با جمعیتی حدود ۲۲ هزار سالمند بالای ۶۰ سال هستند که ارایه خدمات به آنان با توجه به شرایط خاص آن‌ها صورت می‌پذیرد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: سال گذشته بیش از ۲۷ هزار مددجوی مستعد اشتغال شناسایی شد و با فراهم آمدن شرایط، حدود هشت هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی برای این قشر از جامعه ایجاد شد.

به گفته این مسوول، از نظر این نهاد، توانمندسازی تنها در حوزه اشتغال صورت نمی‌پذیرد بلکه فراهم آوردن شرایط تحصیل دانش آموزان تحت حمایت و ارتقای سطح تحصیل آنان و نیز فراهم آمدن بستر حضور آنان در عرصه‌های شغلی، تحصیلی و زندگی بهتر از دیگر مصادیق توانمندسازی محسوب می‌شود.

صیادی اضافه کرد: اینکه مددجویی به لحاظ مالی با موانعی برای ازدواج مواجه شده و یا به دلیل پاره‌ای مشکلات نیازمند مشاوره برای ازدواج می‌باشد، فراهم کردن بستر ازدواج وی و کمک به انجام این سنت نبوی (ص) در واقع توانمندسازی این فرد است.

وی تصریح کرد: مددجویی که به واسطه مشکلات مالی دچار تنگنا‌های شدیدی شده و با ارایه تسهیلات و تقویت بستر‌های ارتقای اقتصادی به زندگی عادی بازمی‌گردد نیز فرد توانمند شده محسوب می‌شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یادآور شد: کمیته امداد از هر اقدامی برای کمک به توانمندسازی مددجویان تحت پوشش خود استقبال می‌کند چرا که با توانمندسازی مددجویان، ضمن کاهش و یا قطع وابستگی مالی، بستر زندگی عزتمندانه برای وی را فراهم می‌کنیم.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان