۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین آزادی ۱۰۹ زندانی جرائم غیر عمد در قزوین
کد خبر: ۳۴۶۳۹۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۹/۹ ساعت: ۱۴:۲۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس کل دادگستری استان اعلام کرد

آزادی ۱۰۹ زندانی جرائم غیر عمد در قزوین

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: از ابتدای امسال ۱۰۹ زندانی جرائم غیرعمد با مبلغ کل بدهی بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان با کمک شکات، کمیته امداد و ستاد دیه استان آزاد شدند.

آزادی ۱۰۹ زندانی جرائم غیر عمد در قزوین

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، حجت‌الاسلام قدرتی امروز(یکشنبه) در هشتمین نشست هیئت امناء ستاد دیه، ضمن بیان تبریک و تسلیت شهادت مدیر برجسته و دانشمند فرهیخته عرصه علم و فناوری و دانش هسته‌ای شهید محسن فخری‌زاده، اظهار کرد: بار دیگر دست جنایت‌کار عناصر خودفروخته و وابسته به بیگانگان با هدف شوم مقابله با پیشرفت‌های علمی کشور، یکی از چهره‌های برجسته و مدیران و دانشمندان ایران اسلامی را آماج حملات تروریستی قرار داده و به شهادت رساندند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین بیان کرد: استاد و مجاهد شهید "محسن فخری زاده" در دوران دفاع مقدس، در کسوت پاسداری از کشور و انقلاب اسلامی، جان خویش را در طبق اخلاص گذاشته بود و پس از آن با بهره‌گیری از نبوغ خدادادی وارد عرصه‌های علمی و پژوهشی کشور شد و باعث رشد و بالندگی ایران اسلامی در عرصه‌های علم و فناوری و دانش هسته‌ای شد و اکنون شهادت او قطعا رونق بیشتری به دستاورد‌های علمی کشور خواهد بخشید.


مقام ارشد قضایی استان در ادامه با اشاره به آسیب‌پذیر بودن مددجویان و خانواده‌های آنان گفت: یکی از سیاست‌های ابلاغی از سوی رئیس قوه قضاییه توجه به محکومان مالی جرائم غیرعمد است؛ بنابراین برنامه‌های متعددی در دستگاه قضایی و اداره کل زندان به منظور حمایت از این افراد در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین بیان کرد: از ابتدای امسال 109 زندانی جرائم غیرعمد با مبلغ کل بدهی بالغ بر 16 میلیارد تومان با کمک شکات، کمیته امداد و ستاد دیه استان آزاد شدند.

وی ادامه داد: شاکیان پرونده‌ها مبلغی بالغ بر شش میلیارد تومان از کل بدهی را بزرگوارانه بخشیدند و مبلغ پرداخت شده توسط ستاد دیه و خیرین بالغ بر دو میلیارد و ششصد میلیون تومان بوده است.

قدرتی عنوان کرد: در استان صندوقی تحت عنوان صندوق قرض الحسنه احسان ایجاد شود تا افرادی که به عمد مرتکب جرمی شده‌اند ولی از افتادگان و نیازمندان بوده و در جریان اجرای حکم و تحمل مجازات اصلاح شده و مورد تایید مراجع قانونی و دستگاه قضایی هستند را به صورت قرض و نه بلاعوض، مورد حمایت قرار دهد.

گفتنی است؛ در پایان مصوب شد تا پرونده‌هایی که در ستاد دیه مطرح و متقاضی بهره‌مند شدن کمک ستاد دیه بوده و مورد تایید اعضاء قرار می‌گیرد، جهت مرخصی دیگر نیازی به اخذ وثیقه و کفالت نداشته و این موضوع به کلیه مدیران و همکاران قضایی ابلاغ شود.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان