۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین شش گروه جهادی برای محرومیت‌زدایی در منطقه آوج فعالیت دارند
کد خبر: ۳۳۹۱۹۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۰/۳ ساعت: ۹:۱۵ ↗ لینک کوتاه

جانشین قرارگاه جهادی انصارالمهدی بسیج دانشجویی استان قزوین:

شش گروه جهادی برای محرومیت‌زدایی در منطقه آوج فعالیت دارند

جانشین قرارگاه جهادی انصارالمهدی بسیج دانشجویی استان قزوین از فعالیت شش گروه جهادی بسیج دانشجویی برای محرومیت‌زدایی در روستاهای محروم منطقه آوج خبر داد.

شش گروه جهادی برای محرومیت‌زدایی در منطقه آوج فعالیت دارند

مجید رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به فعالیت‌های قرارگاه جهادی انصارالمهدی اظهار کرد: در سال 97 با عرصه شناسی از روستاهای محروم شهرستان آوج و تهیه یک بانک اطلاعاتی از بافت جمعیتی و مشکلات موجود در جهت رفع این مشکلات کارگروه‌های مختلفی با توجه به رفع مسائل احصاء شده و شروع به کار کردیم.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه‌های بهداشتی، عمرانی، فرهنگی، اشتغال زایی، مطالبه گری و آموزشی افزود: روزی که به مناطق محروم شهرستان آوج آمدیم متوجه شدیم در روستای استلج امکان تماس با تلفن همراه به دلیل عدم آنتن دهی وجود ندارد و با مطالبه گری از مسئولین توانستیم این مسئله را برای اهالی این روستا رفع کنیم و امروز با تقویت آنتن مخابراتی این منطقه حتی استفاده از اینترنت 4G نیز مقدور شده است.

جانشین قرارگاه جهادی انصارالمهدی بسیج دانشجویی استان قزوین، مشکل اشتغال جوانان روستایی را یکی از دلایل مهاجرات عنوان کرد و گفت: به دلیل نبود اشتغال کافی برای جوانان مهاجرت در روستاها بالا بوده و همین مسئله باعث کاهش نرخ ازدواج در منطقه نیز شده بود که با کمک خیرین و راه‌اندازی یک کارگاه فرش‌بافی و آموزش افراد علاقه‌مند بدنبال اشتغال اهالی روستاها هستیم.

رفیعی با اشاره به فعالیت‌های بهداشتی در روستاهای محروم آوج بیان کرد: بیش از 200میلیون تومان در سطح شهرستان آوج خدمات دندانپزشکی از سوی گروه‌های جهادی این قرارگاه صورت پذیرفته است.

وی با اشاره به فعالیت‌های آموزشی این قرارگاه عنوان کرد: تشکیل کلاس‌های آموزشی برای تقویت تحصیلی دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف و تشکیل کلاس‌های کمک آموزشی کنکور به صورت رایگان از دیگر اقدامات این قرارگاه در شهرستان آوج بوده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: در بخش عمرانی به ساخت خانه برای یکی از اهالی نیازمند روستاها در طول کمتر از پنج ماه و رنگ آمیزی مدرسه در روستاها می‌توان اشاره کرد که در این مدت صورت پذیرفته است.

رفیعی در پایان با اشاره به تشکیل کتابخانه‌های روستایی در شهرستان آوج گفت: با همکاری خیرین کیف و کفش و لوازم التحریر دانش‌آموزان یک روستا در طول سال تحصیلی تامین شده است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان