۰۹/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۸ جمعه

صبح قزوین نوسازی و مقاوم سازی ۳۰ بقعه متبرکه استان
کد خبر: ۲۹۶۳۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اوقاف قزوین خبر داد:

نوسازی و مقاوم سازی ۳۰ بقعه متبرکه استان

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان قزوین از نوسازی و مقاومسازی ۳۰ بقعه متبرکه در استان و انجام مراحل اولیه تهیه نقشه طرح جامع آستان مقدس امامزاده موسی بن عباس بن علی(ع) خبر داد.

نوسازی و مقاوم سازی ۳۰ بقعه متبرکه استان

حجت الاسلام مصطفی نوروزی مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان قزوین در گفت وگو با خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر صبح قزوین، با اشاره به اهمیت اجرای پروژه‌های عمرانی در بقاع متبرکه اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های جدی که در مورد بقاع متبرکه وجود دارد، مسائل عمرانی این اماکن مقدس است که باید به صورت جدی در این حوزه وارد عمل شویم.

وی افزود: اگر بقاع متبرکه از زیرساخت‌های عمرانی مناسب برخوردار نباشد، منویات رهبری در خصوص تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی محقق نمی‌شود.

مدیرکل سازمان اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: با توجه به اعتقادات راسخی که مردم ما در مورد امامزادگان دارند، در ایامی که مصادف با مناسبت‌های مذهبی است امامزادگان استان شلوغ هستند و فضایی که در اختیار است جوابگوی زائران نیست.

وی با بیان اینکه اعتبارات عمرانی از نذورات مردمی تأمین می‌شود خاطرنشان کرد: غیر از نذورات مردمی اعتبار ویژه‌ای برای پروژه‌های عمرانی امامزادگان و نوسازی این اماکن متبرکه وجود ندارد و فقط همین منابع مردمی در اختیار اداره کل اوقاف و امور خیریه قرار دارد.

نوروزی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به اعتباراتی که در اختیار داریم نوسازی و مقاومسازی 30 بقعه متبرکه را در دستور کار داریم که به دلیل کمبود اعتبارات روند اجرای پروژه‌ها کند پیش می‌رود.

این مسئول از آغاز فرآیند اجرای مراحل نقطه یابی اولیه جهت تهیه نقشه طرح جامع آستان مقدس امامزاده موسی بن عباس بن علی(ع) خبر داد و اذعان داشت: باید زیرساخت‌های عمرانی مناسبی برای این اماکن مقدس ایجاد کنیم تا بتوانیم برنامه‌های فرهنگی قابل توجهی را در این اماکن اجرایی کنیم.

وی در پایان گفت: مراحل اولیه جهت تهیه نقشه طرح جامع آستان مقدس امامزاده موسی بن عباس بن علی(ع) در حال پیگیری می‌باشد.

شایان ذکر است آستان مقدس امامزاده موسی بن عباس بن علی(ع) از نوادگان حضرت عباس(ع)  در روستای یل آباد بخش کوهین ایلات قاقازان غربی استان قزوین واقع شده است.

انتهای پیام/2002/ح

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان