۰۴/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۳ یکشنبه

صبح قزوین سوم خرداد امسال باشکوه تر از سال های گذشته/ تشریح برنامه های بزرگداشت آزادسازی خرمشهر
کد خبر: ۲۸۲۸۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

در نشست مسئولان استانی مطرح شد

سوم خرداد امسال باشکوه تر از سال های گذشته/ تشریح برنامه های بزرگداشت آزادسازی خرمشهر

نشست هماهنگی بزرگداشت سوم خرداد با حضور مسئولان استانی برگزار شد.

سوم خرداد امسال باشکوه تر از سال های گذشته/ تشریح برنامه های بزرگداشت آزادسازی خرمشهر
به گزارش صبح قزوین پیش از ظهر امروز نشست هماهنگی برنامه های بزرگداشت روز سوم خرداد ماه و  سالروز آزادسازی خرمشهر،  با حضور ایوب رحیمی معاون سیاسی امنیتی استان، سرهنگ طاهرخانی مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، سردار محمد رضا میرحیدری فرمانده نیروی انتظامی استان و مسئولان سازمان های مختلف استان در سالن شهید حسن پور سپاه قزوین برگزار شد.
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان به عنوان دبیر این جلسه، در سخنانی اظهار کرد: برنامه های بسیاری از سوی ادارات و نهادهای مختلف به منظور بزرگداشت سوم خرداد در نظر گرفته شده است که در راستای تبیین هر چه بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت می باشد.
  سرهنگ مهدی طاهرخانی تصریح کرد: از جمله برنامه های این روز می توان به عطر افشانی و غبار روبی گلزار شهدا در روز پنجشنبه اول خرداد اشاره کرد که این مراسم با حضور خانواده های معزز شهدا، نیروهای مسلح و آحاد ملت برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: صبحگاه مشترک نیروهای مسلح به میزبانی تیپ 82 صاحب الامر (عج) در سوم خرداد، سخنرانی فرماندهان و ایثارگران دفاع مقدس، پیش از خطبه های نماز جمعه، نورافشانی شهر توسط ارتش و شهرداری، فضاسازی شهر توسط شهرداری و سرکشی از خانواده های شهدای عملیات بیت المقدس از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای این روز خواهد بود.
معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب الامر استان خاطر نشان کرد: در این روز اختتامیه سومین جشنواره خاطره نویسی با عنوان خاکریز با معرفی برگزیدگان، انجام خواهد شد.
 
وی رونمایی از کتاب های دفاع مقدس، برگزاری مسابقات فرهنگی و قرآنی، حضور در نشست های مختلف صدا و سیما و نواختن زنگ پیروزی در مدارس استان را از دیگر برنامه های سالروز آزادسازی خرمشهر دانست و اضافه کرد: علاوه بر برنامه های ذکر شده، در هر شهرستان یک برنامه نمادین و اصلی در کنار سایر برنامه ها اجرا خواهد شد.
سرهنگ طاهرخانی اظهار امیدواری کرد: فضای عمومی جامعه و شهر برای بزرگداشت هر چه باشکوه تر سوم خرداد مهیا و روحیه مقاومت و ایستادگی هر چه بیشتر نمود پیدا خواهد کرد.

529085_0r8yE100

سوم خرداد، برگ زرینی از افتخارات کشور در طول تاریخ است معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین در این نشست به عنوان مدیر جلسه اظهار کرد: همه مسئولان استانی باید در جهت انتقال ارزش های ایثار و شهادت و تبیین اهداف انقلاب اسلامی تلاش کنند تا نسل جوان هر چه بیشتر با این ارزش ها آشنا شوند.
ایوب رحیمی تصریح کرد: دشمن در طول سی و پنج سال گذشته که از عمر انقلاب اسلامی می گذرد با حربه های مختلف از جمله تحمیل جنگ، ایجاد فتنه های مختلف، شبیخون فرهنگی و امثال آن درصدد ضربه زدن به انقلاب اسلامی است.
وی افزود:  با وجود تمامی دشمنی ها ایران اسلامی به سبب رهنمودهای سازنده امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب زمینه مصونیت از توطئه ها را در کشور ایجاد کرده است.
این مسئول خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی روزهای به یاد ماندنی در طول عمر خود داشته است که یکی از آنها سوم خرداد ماه، سالروز آزادسازی خرمشهر از دست دشمن بعثی در جنگ تحمیلی است.
این اتفاق بزرگ که به دست غیورمندان ارتش و سپاه و بسیج و ملت انقلابی رخ داد باید عظیم و بزرگ شمرده شود.
معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین تاکید کرد: این برگ زرین از تاریخ کشور که در حقیقت زمینه  سقوط دشمن را پی ریزی نمود، سبب شکست دشمن و پیروزی انقلاب در هشت سال جنگ تحمیلی شد.
رحیمی تاکید کرد: وظیفه سنگین انتقال ارزش های دفاع مقدس به نسل جوان بر عهده تک تک مسئولان و کسانی است که این برهه از زمان را درک کرده اند.
   انتهای پیام/2004/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان