۱۸/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۳/۰۶ یکشنبه

صبح قزوین مستند داستانی شهید "حسین لشکری" ساخته می‌شود
کد خبر: ۲۷۱۳۱۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۱۰ ساعت: ۱۳:۱۳ ↗ لینک کوتاه

رئیس حوزه هنری استان قزوین:

مستند داستانی شهید "حسین لشکری" ساخته می‌شود

رئیس حوزه هنری استان قزوین گفت: در حوزه فیلم و هنرهای تصویری، پروژه بلند مستند داستانی "شهید لشگری" در دست انجام است و اعتبار پیش بینی شده ۱۵۰میلیون تومان است

مستند داستانی شهید "حسین لشکری" ساخته می‌شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ علی هوشمند، رئیس حوزه هنری استان قزوین پیش از ظهر امروز(سه شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در این سازمان اظهار کرد: حوزه هنری مجموعه تولیدمحور است که باید تولیدات فنی و فاخر ارائه دهد، در همین راستا در انجام فعالیت‌های خود سختگیرانه عمل کردیم.

وی افزود: رویکردی که در آغاز شش ماهه دوم در حوزه هنری اتفاق افتاد که جایگاه خوشحالی دارد، ایجاد خانه‌های هنر بود، این خانه‌ها شامل خانه نقاشان، کارتون، کاریکاتور، عکس، تصویرسازی است که به صورت مرتب کارگاه‌های خروجی محور و نمایشگاه برگزار می‌کنند.

این مسئول بیان کرد: در شش ماهه دوم سال اکثر روزها شاهد برگزاری گالری بودیم که 24 نمایشگاه طی شش ماه با محوریت گرافیک، خوشنویسی، تک نقاش و عکس برگزار شد.

وی با اشاره به رویکرد حوزه هنری به حوزه طنز اذعان کرد: محفل طنز "سنگ پا" محفلی نشاط آور است که سومین جلسه آن در دهه فجر برگزار می‌شود، قرار است یک مجموعه شعر طنز سنگ پا و مجموعه شعر طنز "ازدواج" چاپ شود.

هوشمند بیان کرد: برای دهه مبارک فجر برنامه‌های زیادی درنظر گرفته شده است که "یاد باد آن روزگاران" به خاطرات مبارزان سیاسی می‌پردازدکه برنامه با حضور استاندار قزوین و حسین خانعلی از پیشکسوتان انقلابی برگزار می‌شود.

خانه شعر آئینی راه اندازی می‌شود
وی اذعان کرد: کارگاه "پرچم و امید"در دهه فجر با حضور هنرمندان قزوینی برگزار می‌شود، یکی از نمادهای انقلاب پرچم است حوادثی که در دی ماه رخ داد و کج اندیشانه به پرچم کشورمان توهین کردند، زمینه ای شد تا هنرمندان برای بازآفرینی جایگاه پرچم برنامه ای برگزار کنند.

رئیس حوزه هنری استان قزوین ابراز کرد: درخصوص تولیدات شاخص مجموعه آینده پژوهشی هنری با همکاری دانشگاه امام انجام می‌گیرد که در آینده اقتصاد هنر کم نظیر است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه نمایش گفت: مجموعه نمایشنامه "خاک شیرین" کار آقای مکملی آماده رونمایی است و مجموعه "پشت روزنه‌ها" در دست چاپ است.

این مسئول گفت: شعر آئینی آقای سکاک آماده رونمایی است، عاشقانه "ناردانه" چاپ شده و مجموعه شعر "اعتراض" یاسر قنبرلو درحال گردآوری است؛ همچنین خانه شعر آئینی و شعر جوان و رمان و داستان کوتاه تا پایان هفته هنر انقلاب راه اندازی می‌شود.

وی اعلام کرد: در حوزه فیلم و هنرهای تصویری، پروژه بلند مستند داستانی "شهید لشگری" در دست انجام است و اعتبار پیش بینی شده 150میلیون تومان است و بخشی تامین شده و بخشی از سرمایه گذار استفاده می‌شود، طرح فیلم نامه ارسال شده و در دست بررسی است و امیدواریم نیمه دوم 97 آماده اکران شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان