به گزارش خبرنگار اجتماعی
صبح قزوین ، مسعود حق لطفی مدیرکل راه و شهرسازی قزوین ظهر امروز(شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: آمادگی داریم برای آشنایی خبرنگاران با حوزه های مختلف راه و شهرسازی دوره های تخصصی برگزار کنیم.
وی با اشاره به سیاست های راه و شهرسازی استان قزوین ابراز کرد: تبدیل راههای اصلی و فرعی به راههای چهارخطه در دست انجام است و منطقه آبیک، قسمتی از ضیاآباد در تاکستان و قسمتی از رحیم آباد و منطقه آوج در دست انجام است.
این مسوول ادامه داد: با احداث این چندکیلومتر تمام راههای اصلی استان چهارخطه می شود که در کاهش تصادفات نقش عمده ای دارد.
وی ابراز کرد: وزارتخانه در حوزه آزادراهها، احداث آزادراه قزوین-بویین زهرا-ساوه را در دست انجام دارد که اتوبانهای شمال و شمال غرب کشور را به اتوبان مرکزی وصل می کند که کارهای مقدماتی انجام شده و تا پایان ۹۶ عملیاتی می شود که مجموع مساحت این آزادراه ۱۷۰ کیلومتر است.
حق لطفی اضافه کرد: درخصوص بازآفرینی ایستگاه راه آهن مرکزی قزوین برنامه ای داریم، راه آهن تهران_قزوین_زنجان و در ادامه به سمت تبریز باید دوخطه و تبدیل به قطار برقی شود.
وی در ادامه عنوان کرد: پیش بینی وزارتخانه این است تا پایان سال جاری دوخطه تهران _قزوین و تا سال آینده قزوین _زنجان به پایان می رسد و راه آهن قزوین_رشت تا پایان سال ۹۷ به اتمام می رسد.
مدیرکل راه و شهرسازی قزوین بیان کرد: در واقع قزوین مقسم راه آهن های شمال غرب کشور می شود، براساس این موضوع ما در حوزه بازآفرینی و توسعه راه آهن و هماهنگی با شهرداری برای راه اندازی خطوط بی آرتی اقداماتی را انجام داده ایم.
وی بیان کرد: قزوین اولین استان در کشور است که در حوزه توسعه برمبنای حمل و نقل به عنوان پایلوت معرفی شده و عملیات طراحی شده در آن اجرا می شود.
این مسوول تصریح کرد: راه آهن بویین زهرا یک طرح ملی است که
مصوبات آن در حال انجام است و از سال آینده عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد؛ البته فاز یک آن آماده شده و در دست وزارتخانه است.
وی در پایان گفت: طرح راه آهن قزوین-قم در راه آهن شمال در حال پیگیری است، اما هنوز اجرایی نشده است.
انتهای پیام/۲۰۰۲
دیدگاه ها