۱۲/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۱ دوشنبه

صبح قزوین نمی توان ایرانی بود و در پازل دشمن بازی کرد
کد خبر: ۲۴۱۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیر عامل خبرگزاری فارس:

نمی توان ایرانی بود و در پازل دشمن بازی کرد

موسوی گفت: برای پیشرفت نظام جمهوری اسلامی ایران بایستی از دالان انقلاب اسلامی عبور کنیم.

نمی توان ایرانی بود و در پازل دشمن بازی کرد
به گزارش صبح قزوین، سید نظام الدین موسوی مدیر عامل خبرگزاری فارس با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با قرار داشتن در یک پیچ تاریخی گفت: در این موقعیت کشور تمام افراد دغدغه مند کشور، بایستی در یک طیف قرار گیرند.
اگر کسی به این کشور ذره ای دل بستگی داشته باشد در این طیف قرار می گیرد، مگر آنکه معاند باشد.
این پیچ تاریخی ویژگی و مختصاتی دارد و اینکه ما در برابر جریانی بزرگ قرار گرفتیم که برای نابودی جمهوری اسلامی تلاش می کند و از طرفی ایران در حال صعود به قله ای است که در صورت فتح آن یکی از قدرت های جهان خواهد بود.
وی ادامه داد: امروز منافع ملی و مصالح و موقعیت ایدئولوژیک ما با هم، هم پوشانی دارد و قابل تفکیک نیست، انقلاب اسلامی منافع ملی را نیز در برمی گیرد.
امروز ما اگر بخواهیم به پیشرفت برسیم بایستی از دالان انقلاب اسلامی عبور کنیم زیرا امروز آمریکا و غرب دالانی را تعیین کرده اند که کشورها برای پیشرفت ناچارند از آن بگذرند.
بر خلاف تصور عده ای که غرب را بدون ایدئولوژی می دانند، ایدئولوژی بسیار مهمی پشت این حرکت است.
مدیرعامل خبرگزاری فارس اظهارداشت: لیبرال دموکراسی یک ایدئولوژی تمام عیار است، که بعضی از اندیشمندان غرب از آن به عنوان پایان دنیا یاد می کنند.
فوکویاما کسی است که می گفت دیگر هیچ راهی برای اداره بشر به ذهن ها نخواهد رسید.
این ایدئولوژی دارای یک سبک زندگی است که غربی ها آن را به تمام مردم جهان تعمیم می دهند و از تبلیغ آن هیچ عبایی ندارند.
بعضی از بزرگان غرب لفظ امپریالیسم اخلاقی را به کار می برند و ما در مقابل آن باید تشکیل امپراطوری دهیم و وارد عرصه جهانی شویم.
وی افزود: بعد از جنگ جهانی دوم که آمریکا وارد این امپراطوری شد، این انقلاب اسلامی بود که توانست این قاعده را شکست دهد، زیرا از چپ و راست به دور بود، به همین دلیل غربی ها به اینجا رسیدند که باید جلوی ایران را بگیرند.
تأکید آمریکا همواره این بوده است که در نظم نوین جهانی ما پلیس هستیم و دیگران را باید سر جای خود بنشانیم و ایران به عنوان تنها کشور از این قاعده سرپیچی کرده است.
موسوی عنوان کرد: جمهوری اسلامی کشوری است، مستقل و خودجوش که به جهان الگو می دهد و این چیزی است که آمریکا نمی خواهد و ایران را یک خطر بزرگ نرم برای خود می بیند.
آن چیزی که آمریکا از آن می ترسد، قدرت نرم است، هرچند که در حال حاضر قدرت سخت را بهانه می کند.
آمریکا غیر از ایدئولوژی از اراده ملت ها هم می ترسد و برای از بین بردن آن تلاش می کند.
وی تصریح کرد: وزیر دفاع وقت آمریکا به صراحت اعلام می کند ما باید ریشه های انقلاب اسلامی را بخشکانیم، این نشان می دهد که هراس دارند و می دانند که ایران در مقابل آن ها قد الم خواهد کرد.
لذا همه کسانی که این نظام و اسلام را نیز قبول ندارند در شرایط پیچ تاریخی اگر ذره ای اعتقاد به ایران دارند، مجبورند که در یک صف واحد باشند.
نمی توان ایرانی بود و در پازل دشمن بازی کرد.
موسوی با اشاره به فیلم آرگو خاطر نشان کرد: فیلم آرگو تاریخ را برای آمریکا تحریف می کند.
همان طوری که کارگردان این فیلم می گوید: برای من مسئله تجاری در این فیلم مهم نیست، آن چیزی که مد نظر من است، نگاه کهنه سربازان آمریکا است و این برای رسانه های ما باید عبرتی باشد.
چه تعداد کارگردانانی که ادعای ایرانیت دارند فیلم ساخته و رمان نوشته اند، آمریکا از هیچ، اسطوره می سازد با اینکه تمدن دیرینه ای ندارد و ایران با وجود اسطوره های فراوان هیچ کاری نکرده است.
وی اظهارداشت: کار کرد اولیه رسانه اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و نقد است.
در حوزه نقد همیشه بین مسئولین و رسانه دعوا است و بعضی معتقدند هیچ نقدی نباید صورت گیرد، در حالی که نقد بخشی از وظیفه رسانه بوده و اگر رسانه های داخلی وارد این عرصه نشوند، رسانه های غربی این جای خالی را پر کرده و این بیشترین آسیب را خواهد زد.
مدیر عامل خبرگزاری فارس در کشور بیان کرد: متأسفانه بعضی از مسئولین به جایی می رسند که ندای أنا ربکم سر می دهند و انسان گاهی اشتباه کرده و طغیان می کند و این عیبب در رسانه ما وجود دارد، که نقد را نمی پذیریم.
باید در این رابطه فرهنگ سازی صورت گیرد.
باید وارد وادی نقد منصفانه شویم و ظلم نکنیم.
وی یادآور شد: کار بعدی رسانه تبیین است.
ما در برابر اجتماع مسئولیم، اینکه فهم پیچ تاریخی و موقعیتی را که دشمن برای ما بوجود آورده تفهیم و تبیین کنیم.
موسوی بیان کرد: انسان عاقل از گذشته درس می گیرد، در شرایط کنونی مهم ترین مسئله بحث انتخابات است.
در انتخابات گذشته به تعبیر مقام معظم رهبری ما را در اوج زدند، درست است در فتنه 88 بصیرتی بی نظیر نصیب ملت ما شد و لی برای آن هزینه های سنگینی را پرداخت کردیم.
وی ادامه داد: در انتخابات گذشته یک جریان مشهور کشور آنچه را که در طول 30 سال به دست آورده بود بر باد داد و در حال دارند لابی می کنند تا آنان را دوباره در داخل نظام راه دهند، در فتننه 88 هیچ کس سود نبرد.
موسوی در پایان گفت: بصیرت یعنی به موقع عمل کردن و آن چیزی که ما بایستی به مردم بدهیم تبیین و امید است اینکه مردم بدانند در انتتخابات باید به چه کسانی رأی دهند.
بزرگترین مشکل امروز ما التقاط، با اسامی مقدس و زیبا است، برای تبیین این مسائل نباید خیلی زود دنبال مصادیق برویم، بایستی روشنگری کرد و شاخص های مقام معظم رهبری را بیان کرد.
انتهای پیام/3004/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان