۲۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۸ سه شنبه

صبح قزوین تفاهم نامه «تحقق اهداف نظام سلامت» در قزوین منعقد شد
کد خبر: ۲۰۸۰۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری دو طرف کار هستند؛

تفاهم نامه «تحقق اهداف نظام سلامت» در قزوین منعقد شد

در نشستی که با حضور دکتر سیّد سعید اسکویی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین و مهندس وزیری نژاد مدیر عامل سازمان فرهنگی ـ ورزشی شهرداری قزوین برگزار شد؛ تفاهم نامه «تحقق اهداف نظام سلامت» منعقد شد.

تفاهم نامه «تحقق اهداف نظام سلامت» در قزوین منعقد شد
به گزارش صبح قزوین، در نشست مذکور که با حضور نمایندگان هر دو سازمان و در سالن کنفرانس معاونت بهداشتی برگزار شد، پس از آن که جزئیات تفاهم نامه مشترک بین دو سازمان اعلام شد، دکتر اسکویی و مهندس وزیری نژاد، آن را امضاء کردند.
علیجانی اظهار داشت: این تفاهم نامه به منظور افزایش آگاهی، توانمندسازی و مشارکت داوطلبان سلامت محلات، خانوارهای تحت پوشش و مردم، برابر با سیاست های ملی و منطقه ای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منعقد شد و افزود: این برنامه ها به ویژه در مقوله های پیگیری و پیشگیری از بیماری های واگیر و غیر واگیر(اعتیاد، افسردگی، کم تحرکی و غیره) هست و مدت زمان اجرای آن نیز اول بهمن 1392 تا پایان سال 1393 می باشد.
ایشان با اشاره به اینکه امید داریم در قالب این تفاهم نامه و با همکاری و استفاده بهینه از تمامی منابع و امکانات موجود در هر دو سازمان، شاهد ارتقای کمّی و کیفی شاخص های سلامت در سطح شهر قزوین باشیم؛ گفت: تفاهم نامه پیشنهادی، در سه نشست کارشناسی با حضور نمایندگان دو سازمان تدوین شد.
علیجانی ضمن اعلام این نکته که مراحل اجرایی کار با حضور نماینده دانشگاه علوم پزشکی قزوین، در سازمان فرهنگی ـ ورزشی شهرداری قزوین آغاز شده است؛ به مفاد مورد توافق در این تفاهم نامه اشاره کرد و گفت: توانمند سازی داوطلبان سلامت و خانوارهای محلات در زمینه بروز بلایا، ارتقای آگاهی آنان از طریق برگزاری نشست های مداوم آموزشی( با موضوع های مختلف اجتماعی، فرهنگی و بهداشتی توسط هر دو سازمان)، تهیه نشریه های آموزشی برای داوطلبان محلات( با موضوعات مختلف مرتبط با سلامت)، استقرار یک نفر از کارشناسان حوزه بهداشت در سازمان فرهنگی ـ ورزشی برای همسو سازی برنامه های آن سازمان با مأموریت های حوزه سلامت و دریافت گزارش فعالیت ها، از جمله مفاد مورد توافق بین دو سازمان است.
وزیری نژاد مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین ضمن اعلام آمادگی برای اجرای تفاهم نامه، به ظرفیت های موجود در این سازمان اشاره کرد و بیان داشت: شهرداری، ظرفیت های فراوانی از جمله حوزه محلات، فرهنگ سراها، کتابخانه ها، مراکز فرهنگ، حوزه ورزش، هفته نامه پیام شهر، اتوبوسرانی، رادیو شهر و غیره دارد که از این آنها می توان برای تحقق اهداف نظام سلامت استفاده کرد.
ایشان آمادگی شهرداری را برای راه اندازی کلینیک های پیشگیری از خشم، برای تقویت برنامه های سلامت روان اعلام کرد و خاطر نشان کرد: با راه اندازی این کلینیک می توان در کاهش جرم و جنایت و همچنین خشونت و ناهنجاری های اجتماعی گام های بزرگی برداشت.
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان