۱۱/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۰ یکشنبه

صبح قزوین سوار شدن بی‌موقع عامل وقوع حادثه تله سیژ باراجین است
کد خبر: ۲۰۴۴۵۴ نویسنده: شاهرخ عطایی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۱۹ ساعت: ۱۲:۴ ↗ لینک کوتاه

عطایی، مدیر مجتمع رفاهی تله‌سیژ باراجین:

سوار شدن بی‌موقع عامل وقوع حادثه تله سیژ باراجین است

شاهرخ عطایی عنوان کرد: عدم سوار شدن به موقع روی صندلی عامل وقوع این حادثه بوده و این خانم ۶۰ ساله به طور کامل روی صندلی قرار نگرفته است.

سوار شدن بی‌موقع عامل وقوع حادثه تله سیژ باراجین است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، روز گذشته(جمعه) شاهد وقوع حادثه دلخراش سقوط 2 خانم در منطقه تله‌سیژ باراجین بودیم که مسئولین اورژانس استان علت وقوع این حادثه را منوط به پاسخگویی مدیران شهرداری قزوین عنوان کردند.
برای اطلاع از علت وقوع این حادثه با مدیر مجتمع رفاهی تله‌سیژ باراجین قزوین گفت‌وگویی انجام دادیم.

اصرار بی‌مورد عاملی برای وقوع حادثه سقوط از تله کابین بود

شاهرخ عطایی، در تشریح حادثه سقوط از تله کابین باراجین به خبرنگار صبح قزوین می‌گوید: روز گذشته(جمعه) ساعت 15 این حادثه رخ داد، اصل ماجرا این است که یک خانواده 6 نفره پس از رسیدن به مقصد در تله‌سیژ و استفاده از فضای آنجا تصمیم به بازگشت می‌گیرند.
وی می‌افزاید: 3 نفر از این خانواده در جایگاه رسیدن به مبدأ سوار دستگاه می‌شوند که یک خانم جوان به همراه نوزادش، یک خانم 40 ساله و همسرش در تله کابین با هماهنگی اپراتور سوار می‌شوند اما زمانی که صندلی تله کابین شروع به حرکت می‌کند یکی از اقوام این سه نفر که خانمی حدودا 60 ساله بوده ابراز تمایل برای سوار شدن کرده و متاسفانه بدون توجه به تذکرات اپراتور و موقعیت حرکتی دستگاه اقدام به سوار شدن می‌کند.
مدیر مجتمع رفاهی تله‌سیژ باراجین قزوین با بیان اینکه حفاظ دستگاه از طریق سه نفری که داخل دستگاه سوار شده بودند برای سوار شدن این خانم بالا نگه داشته می‌شود، عنوان می‌کند: به دلیل اینکه فضای سوار شدن یک محیط مخصوصی است و خارج از آن سرعت حرکت دستگاه و ارتفاع صندلی نسبت به زمین متفاوت و امکان سوار شدن بسیار سخت است، متاسفانه این خانم اصرار بر سوار شدن داشته و در حالتی قرار می‌گیرد که یکی از پاهای وی روی صندلی قرار گرفته و یکی از پاهای وی به صورت لی لی کنان روی زمین کشیده می‌شود.
وی در ادامه توضیح می‌دهد: اپراتور ما برای کمک به این خانم و نگه داشتن صندلی وارد می‎شود اما دستگاه در حال حرکت به منطقه‌ای می‌رسد که زیر پای این خانم خالی شده و از ارتفاع 3 متر متاسفانه به پایین سقوط می‌کند.

به تذکرات متصدی دستگاه توجهی نشده است
این مسئول ادامه می‌دهد: همراه این خانم مسن که در حال سقوط بوده خانم 40 ساله دیگری نیز سقوط می‌کند که حال مشخص نیست برای کمک به این خانم اقدام کرده یا موقع افتادن خانم مسن توسط وی به پایین کشیده شده است.
وی اضافه می‌کند: دونفر دیگری روی صندلی‌ها حضور داشتند، یک آقا که همسر یکی از این خانم‌ها بوده و یک خانم جوانی که دختر یکی از این افراد بوده است، با وقوع این حادثه آقایی که سوار تله کابین بوده برای کمک به این افراد به بیرون می‌پرد و این خانم جوان به مبدأ می‌رود و دوباره به منطقه حادثه برمی‌گردد.
عطایی با بیان اینکه صندلی دستگاه تله کابین مشکلی نداشته است، تاکید می‌کند: عدم سوار شدن به موقع روی صندلی عامل وقوع این حادثه بوده و این خانم 60 ساله به طور کامل روی صندلی قرار نگرفته است و بسته نبودن حفاظ و خالی شدن زیر پای این خانم عاملی برای سقوط شده است.
وی می‌افزاید: متصدی دستگاه می‌گوید من به این خانم تذکر دادم که نباید در این منطقه سوار تله کابین شود اما توجهی به تذکرات من نشد.

دستگاه تله کابین دارای حفاظ و ایمن بوده و مشکلی ندارد
مدیر مجتمع رفاهی تله‌سیژ باراجین قزوین ادامه می‌دهد: وظیفه متصدی این است که در فضایی که خط کشی شده اقدام به سوار و پیاده کردن افراد کند، در این حادثه وی سه نفر اول را در جایگاه مناسب سوار کرده و تذکر داده که حفاظ بسته شود اما این خانم از قسمت دیگر وارد شده و در فضایی که تله کابین درحال حرکت بوده قصد سوار شدن می‌کند.
وی با بیان اینکه ما برای سوار شدن خط کشی‌های ویژه‌ای تعریف کردیم، خاطرنشان می‌کند: در تله کابین همه 4 نفر باید همزمان سوار شده و حفاظ بسته شود؛ اما این خانم بی موقع اقدام به سوار شدن کرده است حتی 2 نفر دیگر از این خانواده، یک خانم و یک آقا در دستگاه بعدی سوار شده بودند اما متاسفانه این خانم اصرار به سوار شدن به این دستگاه را داشته است.
این مسئول می‌گوید: دستگاه این تله کابین دارای حفاظ و ایمن بوده و مشکلی ندارد و سالیان سال است در حال استفاده می‌باشد اما باید موارد ایمنی باید رعایت شود.
وی درباره امدادرسانی به مصدومان این حادثه بیان می‌کند: با وقوع این حادثه اورژانس هلال احمر علیرغم طولانی بودن مسیر به موقع رسیدند و مراقبت‌های اولیه انجام شد و مصدومان به بیمارستان قزوین منتقل شدند.
عطایی در پایان عنوان می‌کند: خانم 40 ساله آسیب دیدگی از ناحیه کتف داشت که با مراقبت‌های اولیه و درمانی اعلام شد که حال وی مساعد است، اما خانم مسن‌تر از چند ناحیه دچار شکستگی شده و آسیب دیدگی مهره شده و تحت مراقبت است؛ شکرخدا به هوش بوده و در حال درمان است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان