۱۰/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۹ شنبه

صبح قزوین اختلالات اسکلتی ـ عضلانی ناشی از کار، عمده ترین علت آسیب های جسمی است
کد خبر: ۱۸۲۴۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

کارشناس برنامه ارگونومی:

اختلالات اسکلتی ـ عضلانی ناشی از کار، عمده ترین علت آسیب های جسمی است

برای ارزیابی وضعیت های بد بدن در حین انجام کار و پیشگیری از کمردردها و سایر اختلالات اسکلتی ـ عضلانی، استفاده هم زمان از روش های ارزیابی ضروری است. این اختلالات، عمده ترین علت از دست رفتن زمان کار، افزایش هزینه ها و آسیب های جسمی به شمار می رود و مهمترین مسائلی است که متخصصان این رشته با آن مواجه هستند.

اختلالات اسکلتی ـ عضلانی ناشی از کار، عمده ترین علت آسیب های جسمی است
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، این موضوع را مهندس زینت رحمانی کارشناس برنامه ارگونومی(مهندسی انسانی) مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین بیان کرد و اظهار داشت: در روش جدید ارزیابی، استفاده از چند تکنیک هم زمان برای ارزیابی وضعیت بد بدن در هنگام کار انجام می شود و با اشاره به این که در حال حاضر، در بیشتر شرکت ها و کارخانجات فقط از روش ارزیابی قدیمی - که مربوط به دهه 80 میلادی است - استفاده می کنند، افزود: این روش ناکارآمد بوده و لازم است با توجه به پیشرفت تکنولوژی و ارائه تکنیک های جدید، مهندسان بهداشت حرفه‌ای این واحدها ضمن شناسایی دقیق پُست های کاری و حالات بد بدن، از روش های جدید استفاده کنند.
ایشان سخنان خود را روز چهارم دی 1392 در نشست آموزشی ماهیانه واحد‌ بهداشت‌ حرفه‌ای مرکز بهداشت قزوین، برای جمعی از مهندسان بهداشت حرفه ای واحدهای ستادی و محیطی این مرکز بیان کرد و در ادامه، چند تکنیک ارزیابی را آموزش داد.
، همچنین مهندس بهروز پورارجمند کارشناس‌ مسوول ‌بهداشت‌ حرفه‌ای‌ مرکز بهداشت قزوین تأکید کرد کارشناسان شهرستان قزوین بر نحوه کار کارشناسان بهداشت حرفه ای و مهندسین شاغل در کارگاه ها، کارخانجات و شرکت ها نظارت دقیق داشته باشند و گزارش موارد تخلف را به واحد بهداشت حرفه ای مرکز اعلام کنند.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان