۱۶/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۳/۰۴ جمعه

صبح قزوین سبک زندگی اسلامی در خانواده مددجویان امداد باید نهدینه شود
کد خبر: ۱۸۲۰۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

هدایت صفری:

سبک زندگی اسلامی در خانواده مددجویان امداد باید نهدینه شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین محور و رویکرد حرکت امداد را تغییر و اصلاح سبک زندگی مددجویان به سبک زندگی اسلامی دانست.

سبک زندگی اسلامی در خانواده مددجویان امداد باید نهدینه شود
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومي و اطلاع رساني کميته امداد امام خميني (ره) استان قزوين، هدایت صفری در دیدار با طلاب حوزه علمیه شهید مصطفی خمینی (ره) شهرستان تاکستان بیان داشت: همکاری وتعامل ارزشمند روحانیون موجبات نزول خیرات و برکات فراوانی برای خانواده های نیازمند و تحت حمایت شده است.
وی ادامه داد: یکی از این خیرات و برکات تلاش بی وقفه برای احیای فریضه الهی زکات است که شکر خداوند سبحان امروز شاهد احیای این فریضه الهی در سطح استان هستیم کمیته امداد در راستای فقر زدایی می خواهد مسئولیت عمومی را بین مردم و مسئولان گسترش دهد و چه جایگاهی بهتر از حوزه علمیه که بتواند این فرهنگ را در جامعه نهادینه سازد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین اضافه کرد: این نهاد به هر میزان که دارای ظرفیت و توانایی باشد به تنهایی قادر به رفع فقر در جامعه نیست در نتیجه برای رفع فقر همه مسئولان و خیران باید تلاش کنند از این رو از شما روحانیون استمداد می طلبیم تا برای جذب حامی ،توسعه مشارکت های مردمی و تبلیغ و ترویج فریضه الهی زکات و سایر طرح های این نهاد که برگرفته از آموزه های دینی و قرآنی است این نهاد را همراهی کنید.
وی اعلام کرد: کمیته امداد تلاش می کند استضعاف فکری و فرهنگی خانواده ها را برطرف کند و به جای ماهی دادن ماهیگیری را به جامعه هدف آموزش دهد از این رو سبک زندگی آنها را به سوی زندگی اسلامی تغییر دهد و سبک زندگی اسلامی را در بین آنها نهادینه کند.
صفری تأکید کرد: در این راستا همایشی را فراخوان کردیم و درخواست داریم طلاب معزز دیدگاه های خود را برای دبیرخانه همایش ارسال کنند.
وی توضیح داد: کمیته امداد تعمیرگاه است نه پارکینگ یا به عبارت دیگر کمیته امداد تعمیرگاه فقر است نه پارکینگ فقر، ما نمی خواهیم خانواده های نیازمند در این نهاد رسوب پیدا کنند بلکه رویکرد این نهاد توانمندسازی خانواده های آسیب دیده است و در همین راستا بسته های حمایتی متنوعی را برای جامعه تحت پوشش خود تدارک دیده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین اظهارداشت: ما آمادگی داریم نشست هایی را با حوزه علمیه داشته باشیم و فعالیت هایمان را در این بحث و گفتگو عرضه کنیم و از شما مدد می جوییم تا با محوریت دینی و فرهنگی کارهای خود را ارائه دهید و بر این باوریم که مکانی مقدس تر از حوزه علمیه نیز نداریم.
وی تصریح کرد: نهاد مقدس امداد می خواهد مددجو ولایت مدار، با ایمان، با نشاط، قانع و شاکر باشد تا با حفظ عزت نفس جایگاه اجتماعی را نیز در جامعه ارتقا بخشد از همین رو از طلاب و روحانیون می خواهیم تا در جذب حامی و احیای فریضه الهی زکات و معرفی طرح های این نهاد همکاری لازم ر ا داشته باشند.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان