۰۴/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۳ یکشنبه

صبح قزوین بورس انرژي قيمت واقعي برق را روشن مي كند
کد خبر: ۱۷۶۱۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

همايش آشنايي با بازار بورس و انرژي برق؛

بورس انرژي قيمت واقعي برق را روشن مي كند

بازار بورس و انرژي برق مي تواند در توزیع و شفاف شدن قیمت های واقعی برق کمک كند.

بورس انرژي قيمت واقعي برق را روشن مي كند
به گزارش صبح قزوين، مدير عامل شرکت توزيع نيروي برق استان قزوين گفت: همايش آشنايي با بازار بورس و انرژي برق برگزار شد و هدف از اين همايش آشنايي مصرف كننده با بازار مصرف است.
جبارزاده اظهار كرد: مهمترين مطلب بيان شده در اين همايش نحوه ي ورود به بورس انرژي مي باشد.
مدير عامل شرکت توزيع نيروي برق استان اعلام كرد: 30 مشترک ( مديران و کارشناسان ) بازار برق و امور مالي از شرکت هاي برق استان هاي گيلان ، زنجان و قزوين در اين همايش حضور داشتند.
اينالو معاون بهره برداري و ديسپاچينگ شرکت توزيع نيروي برق استان از بيان راه کارهاي خريد و فروش برق عرضه کنندگان دولتي و خصوصي خبر داد.
مدير امور عملیات بازار برق شرکت مدیریت برق ایران در اين همايش بيان كرد: بورس انرژی تجربه بسیار خوبی است که می تواند ضمن تامین پایدار انرژی به تعادل بازار عرضه و تقاضا و واقعی شدن قیمت ها کمک کند و با این طرح اگر قطع برق صورت گیرد می توان خسارت گرفت.
قراگوزلو تاكيد كرد: فضای ایجاد شده برای کسب سود در تولید انرژی برق می تواند زمینه رقابتی شدن بازار و کاهش هزینه های تولیدکنندگان را بخوبی فراهم کند.
وي خاطرنشان كرد: بورس انرژی در مرحله نخست برای صنایعی که تا پنج مگاوات ساعت برق مصرف می‌کنند، اجرا می‌شود و به این ترتیب تا شش ماه آینده نوع توزیع و کیفیت انرژی تغییری نمی‌کند.
اين مسئول تصريح كرد: شفافیت قیمت، کشف قیمت‌های واقعی، ایجاد فضای رقابتی از دیگر مزایای راه‌اندازی بورس انرژی به شمار می‌رود.
انتهاي پيام/ 3003/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان