۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین مخالفت کرزای با بازرسی نظامیان از منازل افغانها/ ۲۱ شبه نظامی طالبان کشته و زخمی شدند
کد خبر: ۱۵۶۵۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مخالفت کرزای با بازرسی نظامیان از منازل افغانها/ ۲۱ شبه نظامی طالبان کشته و زخمی شدند

مخالفت کرزای با بازرسی نظامیان خارجی از منازل افغان ها پس از ۲۰۱۴، افزایش سه برابری تلفات طالبان در ۲۰۱۳ و کشته و زخمی شدن ۲۱ شبه نظامی از جمله رویدادهای اخیر این کشور به شمار می شود.

مخالفت کرزای با بازرسی نظامیان از منازل افغانها/ ۲۱ شبه نظامی طالبان کشته و زخمی شدند
به گزارش صبح قزوين به نقل از شینهوا، ایمل فیضی سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان از رد درخواست آمریکا برای ادامه روند بازرسی منازل مسکونی پس از پایان ماموریت ناتو در سال 2014 خبر داد و گفت: حامد کرزای رئیس جمهوری افغانستان این مسئله را اشغال نظامی می داند.
جوزف دانفورد سفیر آمریکا در افغانستان در واکنش به اظهارات کرزای پیش از برگزاری نشست لویه جرگه خواستار سفر رئیس جمهوری افغانستان به آمریکا و گفتگو در این باره شد که با این اظهارات پیش بینی می شود مذاکرات طاقت فرسایی پیش روی مقامات دو کشور باشد.
خبر دیگر اینکه سازمان ملل با اشاره به افزایش سه برابری تلفات طالبان در سال 2013 در عین حال از کشته شدن 10 تا 12 هزار نفر در سال 2012 خبر داد.
همچنین وزارت کشور افغانستان در بیانیه ای اعلام کرد در جریان عملیات پلیس، ارتش و سازمان جاسوسی افغانستان و نیروهای ناتو در 24 ساعت گذشته در بخشهای مختلف این کشور 19 عضو طالبان کشته شده، دو نفر زخمی و چهار فرد دیگر بازداشت شدند.
نیروهای افغانی و ناتو همچنین موفق به ضبط و کشف تسلیحات طالبان و همچنین خنثی کردن چندین بمب کنار جده ای در ولایتهای لغمان، پروان، قندهار، زابل، وردک، هلمند و نیمروز شدند.
در این بیانیه به هویت نیروهای امنیتی کشته شده اشاره نشده و سرکردگان طالبان نیز که علیه نیروهای افغانی و ناتو مبارزه می کنند، در این باره اظهار نظر نکرده اند.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان