۱۲/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۱ دوشنبه

صبح قزوین طرح نظارت بر مزارع گندم استان قزوین اجرا می شود
کد خبر: ۱۵۱۱۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدير زراعت جهاد كشاورزي:

طرح نظارت بر مزارع گندم استان قزوین اجرا می شود

مدير زراعت جهاد كشاورزي استان قزوين گفت: در سال جاري طرح نظارت بر مزارع گندم استان قزوین اجرا می شود.

طرح نظارت بر مزارع گندم استان قزوین اجرا می شود
به گزارش صبح قزوين، حسن جليلوند در همایش ناظرین گندم که در سالن باغستان برگزار شد گفت: در سال زراعی جاری 52 نفر بعنوان ناظر طرح گندم در این استان جذب شدند.
وي افزود: مراحل جذب ناظرين، مناطق طبق دستورالعمل ابلاغی توسط ستاد گندم مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اجرا و پس از بررسی و تائید ستاد گندم استان به پیمانکاران منتخب ابلاغ می شود.
اين مسئول، هدف از برگزاری همایش را آشنایی ناظرین با وظایف محوله، انتقال تجارب و یافته های جدید در مزارع گندم ذکرکرد.
جليلوند اظهار كرد: به صورت میانگین هر کارشناس ناظر در طرح گندم آبي در سطح 250 هکتار و گندم ديم در سطح 350 هکتار در امر کاشت و داشت مزارع گندم با عملکرد کمتر از منطقه نظارت فني خواهد داشت.
وي، انتخاب بهترین اشخاص حقيقي و حقوقي مجری از لحاظ امکانات و توانمندی ها، کارشناسان متخصص و مجرب، ارائه بهترین راهکار جهت افزایش تولید محصول را از ویژگی های انتخاب ناظرین برشمرد.
مدير زراعت جهاد كشاورزي اعلام كرد: سطح زیر کشت گندم آبی استان 72 هزار هکتار و سطح زیر کشت گندم دیم بيش از 81 هزار هکتار می باشد.
جليلوند با اشاره به اهمیت طرح خودکفایی گندم در استان تصریح کرد: برنامه اجرایی طرح خودکفایی گندم استان در سال زراعی جاری در 4 بخش ساماندهی بذر، بهزراعی، مدیریت مزرعه و کنترل پروژه عملیات زراعی است.
انتهاي پيام/ 3003  

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان