۲۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۹ چهارشنبه

صبح قزوین ریشه ی خیانت های عاشورا در نفاق بود
کد خبر: ۱۴۸۳۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

امام جمعه موقت شال:

ریشه ی خیانت های عاشورا در نفاق بود

ریشه ی خیانت های عاشورا در نفاق بود

نگاهی نو به ریشه های عاشورا

صبح قزوین: حجت الاسلام موسوی شالی امام جمعه موقت شهر شال: ریشه ی خیانت های عاشورا نفاق بود نفاق یعنی دورویی.
اهل نفاق از کفار هم پست ترند و در پایین ترین مرتبه از جهنم جای می گیرند.

حجت الاسلام سید محمد شمس الدین موسوی شالی در روز دوم محرم در خیل عزاداران این شهر گفت:  اگر حر در مقابل امام ایستاد به این دلیل بود که حر نسبت به امام حسین معرفت نداشت.

وی افزود: در زمان خلفای کفر آن قدر به مردم القا کرده بودند که آل ابوسفیان حق اند مردم پذیرفته بودند، فلذا چون حر اعتقاد داشت که اولی الامر یزید است در آن صحرا مقابل امام ایستاد.

موسوی شالی بار دیگر تربیت خاندان ابراهیم را اصل مهم در ایجاد صفات نیکو در اعراب دانست و خاطرنشان کرد: بزرگی و سیادت ابراهیم و خاندان او همچون هاشم و عبدالمطلب باعث شد که اعراب طعم مردانگی را بچشند.

امام جمعه موقت شال ادامه داد: حر بن یزید ریاحی غیر از اینکه مسلمان بود در این بستر فرهنگی رشد کرد.

موسوی شالی افزود: عبیدالله جوفی هم کسی بود که آنقدر معرفت داشت با وجود ثروت زیادی که داشت همه چیز را رها کرد و در بیابان خیمه زد تا دستش به خون پسر رسول خدا(ص)  آلوده نشود.

امام جمعه موقت شال ادامه داد: اینکه عبیدالله جوفی تا این حد هم مردانگی داشت بدین علت بود که در بستر شیر زن عرب هاجر رشد کرده  بود.
کسی که به خاطر پایه گذاری توحید سرزمین خوش و آب و هوای مدیترانه را رها کرد و به بیابان مکه آمد.

وی در ادامه به موضوع  فرار برخی نخبگان ایران  را  که منفعت شخصی خود را فدای جامعه می کنند اظهار داشت: بعضی جوانان ایرانی در بهترین دانشگاه ایران با امکانات خوب ، دو دستی خود را در چنگال غرب می افکنند و متوجه نیستند که فرهنگ غرب تنها بر پایه لذت شخصی است و کار به ملت و جامعه ندارد.

موسوی شالی با مقایسه فرهنگ دل باختن جوانان به لبخند غرب و مقایسه ی آن با هاجر(س) گفت: تمدنی که عرب جاهلی پیدا کرد  زیبایی هایی داشت که نمی توان آن را در تمدن غرب پیدا کرد.

وی سپس به شخصیت عمر سعد که او هم در بستر همین فرهنگ اعراب رشد کرده بود اشاره کرد و یادآور شد: عمر سعد همبازی امام حسین(ع) بود، اما در روز عاشورا دستور داد تا نعل تازه به اسبان ببندند و بر بدن مطهر امام حسین(ع) بتازند آیا او در همین فرهنگ نبوده؟

امام جمعه موقت شال  ادامه داد:عمر سعد در کوفه نیز وقتی مسلم وصیتش را به او سپرد به او خیانت کرد طوری که این خیانت او برخلاف فرهنگ عرب بود و عبیدالله به این کار عمر سعد  اعتراض کرد.

موسوی شالی ریشه ی خیانت های عاشورا را نفاق دانست و گفت: وقتی ابوسفیان در زمان پیامبر با لفظ مسلمان شد، این یعنی دورویی، یعنی نفاق.

وی افزود: اگر سر سوزنی در وجود ما نفاق باشد معرفت نخواهیم داشت.
اهل نفاق از کفار هم پست ترند و در پایین ترین مرتبه از جهنم جای می گیرند.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان