۲۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۷ دوشنبه

صبح قزوین تیراندازی در آمریکا پنج زخمی برجا گذاشت / ادامه حملات مسلحانه به مردم
کد خبر: ۱۳۴۱۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

تیراندازی در آمریکا پنج زخمی برجا گذاشت / ادامه حملات مسلحانه به مردم

آمریکا نیمه شب گذشته بار دیگر صحنه تیراندازی به سوی مردم بود و این بار در حادثه ای که در اوکلاهاما رخ داد پنج نفر زخمی شدند.

تیراندازی در آمریکا پنج زخمی برجا گذاشت / ادامه حملات مسلحانه به مردم
به گزارش صبح قزوين به نقل از ان بی سی، پنج نفر در جریان تیراندازی در تولسای اوکلاهاما رخمی شدند.
این تیراندازی در فستیوال "همونگ" که بین 300 تا 400 نفر در آن شرکت کرده بودند رخ داد و بر اساس اعلام پلیس، حال یکی از زخمی شدگان وخیم است.
هنوز انگیزه فرد تیرانداز از این اقدام مشخص نیست و پلیس از بازداشت دو فرد مظنون در رابطه با این تیراندازی خبر داده است.
تیراندازی در آمریکا به سوی مردم یک امر فراگیر محسوب می شود و هر چند که کاخ سفید تلاش هایی برای محدود کردن استفاده از اسلحه انجام داده، اما وجود لابی قدرتمند اسلحه و ارتباط گسترده قانونگذاران آمریکایی با این لابی و کارخانه های تولید سلاح موجب شده تا طرح کنترل سلاح راه به جایی نبرد.
در همین رابطه چندی پیش "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا برای ششمین بار ظرف یک هفته خواستار اقدام و تلاش جدید برای کنترل سلاح و کاهش سطح خشونت در آمریکا شده بود.
در موارد قبلی اوباما از مردم آمریکا خواسته بود تا با فشار بر کنگره مقدمات تصویب قانونی برای کنترل بیشتر سلاح را فراهم کنند.
اوباما در اواخر سال گذشته و پس از حادثه خونین نیوتاون کنکتی کات به خانواده های قربانیان وعده داده بود که راهی را برای کنترل سلاح در آمریکا بیابد.
در همین رابطه اوباما و همسرش به همراه "جو بایدن" معاون رئیس جمهور آمریکا، اقداماتی را برای تصویب قانونی کنترل سلاح در کنگره انجام داده اند، اما این تلاشها تا کنون به نتیجه نرسده اند.
دلیل به نتیجه نرسیدن تلاشهای اوباما در این رابطه، وجود یک لابی قدرتمند اسلحه در کنگره است که هر گونه اقدامی را برای کاهش استفاده از سلاح در آمریکا در نطفه خفه می کند.
علاوه بر آن برخی از نمایندگان کنگره ارتباطات گسترده ای با شرکتهای تولید سلاح دارند که منافع آنها مانع تصویب قانونی در رابطه با کنترل سلاح در آمریکا می شود.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان