۱۱/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۰ یکشنبه

صبح قزوین آمریکا باید سیاست "شوک و ترس" را کنار بگذارد
کد خبر: ۱۱۴۰۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

آمریکا باید سیاست "شوک و ترس" را کنار بگذارد

وزیر امور خارجه توسل به زور علیه سوریه را مخالف قوانین بین الملل دانست و از آمریکا خواست دست از سیاست جنگ طلبانه خود بردارد.

آمریکا باید سیاست "شوک و ترس" را کنار بگذارد
به گزارش صبح قزوين، محمد جواد ظریف در گفتگو اختصاصی با شبکه پرس تی وی که امشب صورت گرفت گفت: "استفاده از سلاح شیمیایی یک جنایت علیه بشریت است و همچنین اعتقاد داریم که توسل به زور و تهدید به استفاده از زور، نیز جرم جنایی در قانون بین الملل محسوب می‎شود.
" وی به باراک اوباما -رئیس جمهوری آمریکا- هشدار داد که تعدادی از گروه‎ها و مردم در داخل آمریکا و دیگرانی در خارج از کشور به دنبال این هستند وی را به سمت آغاز جنگی بکشانند که دامی است "که متاسفانه برای خودش پهن کرده است.
" هنوز دلیلی بر مدعای آنها ارائه نشده است دیپلمات ارشد ایرانی هدف آنها را تلاش برای درگیر کردن رئیس جمهوری آمریکا در جنگ برای پاسخگوی به "مساله‎ فرضی" استفاده از سلاح شیمیایی توسط دولت سوریه، دانست.
ظریف همچنین گفت: "من مساله فرضی بکار می‎بردم زیرا هنوز دلیلی مبنی بر استفاده از سلاح شیمیایی توسط دولت [سوریه] ارائه نشده است.
" وزیر امور خارجه افزود که ایران به عنوان قربانی سلاح شیمیایی، استفاده از چنین سلاح‏هایی را "بدون در نظر گرفتن قربانیان و مقصران" محکوم می‎کند.
ظریف گفت: "اعتقاد داریم هیچ کس حق ندارد از قانون به عنوان ابزار خود استفاده کند.
آمریکا هیچ حق قانونی برای اینکه در مواجهه با مسائل؛ هم زمان خوبه عنوان دادستان، قاضی -و متاسفانه- مجری عمل کند، ندارد.
" مداکرات باید برد- برد باشد وی درباره برنامه هسته‎ای ایران گفت تهران آماده گفتگو جدی با دنیاست اما مذاکرات "بدون انتها نیست و باید نتیجه-محور و بر اساس " موضوع برابر، احترام متقابل و منابع مشترک" باشند.
" ظریف از تصمیم رئیس جمهوری در زمینه ارجاع مذاکرات آینده هسته‎ای به وزارت امور خارجه تمجید کرد و گفت وزرات "قابلیت، ساز و کار و نیروی انسانی" انجام این موضوع را دارد.
ایشان خاطر نشان کردند که تهران به دنبال مذاکرات هسته‎ای برد-برد هستند و فضای جهانی را آن قدر در هم تنیده دانست که هیچ کشوری نمی‏تواند برای رسیدن به منافع خود دیگران را قربانی کند.
ظریف از دو طرف مذاکرات خواست تا برای اهداف مشترک تلاش کنند و اولین هدف را رسیدن به این نتیجه دانست که برنامه هسته‎ای ایران کاملاً صلح‎آمیز بوده و خواهد بود.
وی افزود: "این در راستای منافع ملی ایران است که .
.
.
.
تمام دنیا.
.
.
بداند که مایل به دست یابی به سلاح هسته‎ای نیستیم و این سلاح هسته‎ای هیچ جایگاهی در دکترین امنیتی ایران ندارد.
" وزیر امور خارجه ایران متذکر شد غرب باید بپذیرد که نمی‎تواند ایران را از حق خود در داشتنِ برنامه هسته‎ای صلح آمیز محروم کند و تنها راه برای اطمینان در زمینه صلح آمیز ماندنِ این برنامه، "اجازه اجرایی شدن برنامه" تحت نظارت IAEA است.
" ایشان در پایان تاکید کردند اعمالِ فشار در مذاکرات، هیچ دست آوردی نخواهد داشت و اگر آمریکا می‎خواهد هر گونه مذاکره‎ای با ایران داشته باشد باید حسن نیت خود را نشان بدهد و درحالی که هم زمان به ایران فشار وارد می‎کند، نمی تواند دعوت به راه حل دیپلماتیک بکند.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان