۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین آمار و جزئیات بازداشت اخوانی ها/محاکمه همزمان مبارک و رهبران اخوان
کد خبر: ۱۰۱۱۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

آمار و جزئیات بازداشت اخوانی ها/محاکمه همزمان مبارک و رهبران اخوان

آمار و جزئیات بازداشت رهبران اخوان المسلمین و محاکمه همزمان دیکتاتور سابق مصر و برخی رهبران اخوان المسلمین در دادگاه جنایی از جمله خبرهای مصر به شمار می رود.

 آمار و جزئیات بازداشت اخوانی ها/محاکمه همزمان مبارک و رهبران اخوان
به گزارش صبح قزوین به نقل از روزنامه الجمهوریه چاپ مصر، یک منبع امنیتی وزارت کشور مصر اعلام کرد که از زمان حمله به میدان های رابعه العدویه و النهضه برای برچیدن تحصن طرفداران محمد مرسی و اخوان المسلمین تاکنون 273 نفر از اعضای این گروه بازداشت شده اند.
این افراد رهبران سطوح درجه یک و دوم اخوان المسلمین هستند و برخی از آنها مسئولان دفاتر اداری این گروه در استان های مختلف مصر هستند.
عملیات بازداشت این افراد طبق دستور دادستانی کل مصر صورت گرفت.
از سوی دیگر پایگاه خبری العهد لبنان گزارش داد که برخی رهبران بازداشت شده اخوان المسلمین همچون محمد بدیع رهبر این گروه و نیز حسنی مبارک دیکتاتور سابق مصر امروز محاکمه می شوند.
این افراد به اتهام تحریک به خشونت و کشتار معترضان محاکمه می شوند.
در  ابتدا دادگاه جنایی قاهره نخستین جلسات خود را امروز با محاکمه محمد بدیع و دو نفر از معاونان وی یعنی خیرت الشاطر و محمد رشاد بیومی آغاز خواهد کرد.
این افراد به کشتار معترضان در مقابل دفتر ارشاد اخوان المسلمین در محله المقطم قاهره در روز 30 ژوئن متهم هستند.
گفته می شود در این حادثه 9 نفر کشته و 91 نفر زخمی شدند.
از سوی دیگر حسنی مبارک و علاو جمال پسران وی و حبیب العادلی وزیر کشور رژیم مبارک و شش نفر از معاونان وی به اتهام کشتار معترضان در جریان انقلاب 25 ژانویه 2011 امروز محاکمه خواهند شد.
حسنی مبارک روز پنجشنبه به دلیل تبرئه شدن از آخرین اتهام خود مبنی بر هدایای الاهرام آزاد شد و در یک بیمارستان نظامی تحت اقامت اجباری قرار گرفت.
از زمان آزادی وی تاکنون این نخستین بار است که دیکتاتور سابق مصر محاکمه می شود.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان