۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین مذاکره‌کنندگان با دشمن، راه امام حسین(ع) را نشناختند/ قیام برای خدا سرفصل همه ویژگی‌های اباعبدالله
کد خبر: ۳۵۲۰۵۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۵/۲۸ ساعت: ۱۲:۱۸ ↗ لینک کوتاه

کارشناسی مذهبی: 

مذاکره‌کنندگان با دشمن، راه امام حسین(ع) را نشناختند/ قیام برای خدا سرفصل همه ویژگی‌های اباعبدالله

کارشناس مذهبی گفت: قیام برای خدا سر فصل همه ویژگی‌های ابا عبدالله است و اگر آزادگان عالم این ویژگی را در خود پرورش دهند به امام حسین(ع) و شهدای کربلا اقتدار کرده‌اند.

مذاکره‌کنندگان با دشمن، راه امام حسین(ع) را نشناختند/ قیام برای خدا سرفصل همه ویژگی‌های اباعبدالله

حجت الاسلام علی عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ درباره واقعه عاشورا اظهار کرد: در هر زمانی که در راه بندگی خدا و مصلحت جامعه موانع فراوانی به وجود می‌آید بندگان راستین خداوند باید برای رفع موانع تلاش کنند.

وی افزود: در زمان ابا عبدالله هم به دلیل وجود حاکم ستمگر به نام یزید فسادهای مختلفی در جامعه رواج پیدا کرده بود و از آنجایی که سیدالشهدا هیچگاه بیعت با ظالم را برنمی‌تابید نیز در مقابل این ظلم و ستم قیام کرد.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: به همین جهت حضرت از مدینه به مکه هجرت کرده و در مکه چند ماه مستقر شدند و سپس به طرف کوفه حرکت کردند که در ابتدا حضرت مسلم بن عقیل در این مسیر به شهادت رسیدند.

وی یادآور شد: با شهادت مسلم نیز امام حسین(ع) مسیر خود را از کوفه به کربلا تغییر دادند؛ در واقعه کربلا ابتدا حربن یزید برای مبارزه با امام پیش قدم شد اما از آنجایی که محبت اهل بیت در قلب او جاری بود نیز راضی نشد به جنگ ادامه دهد، تسلیم شد و توبه کرد.

عباسی عنوان کرد: حر به خدمت امام حسین(ع) رسید و حضرت توبه او را پذیرفت و ابتدا فرزند حر و سپس خود او به شهادت رسیدند؛ از آن پس عمر بن سعد و شمر به کربلا لشکر کشیدند چراکه می‌خواستند حضرت را تسلیم کنند.

دشمنان شجاعت مبارزه با امام حسین(ع) را نداشتند

این کارشناس مذهبی عنوان کرد: از آنجایی که دشمن جرات رویارویی با سپاهیان امام را نداشت به طور ناجوانمردانه هر یک از آن‌ها را به شهادت رساند و در ظهر عاشورا با شهادت امام و اسرات اهل بیت نیز این واقعه عظیم در تاریخ ماندگار شد.

وی افزود: امام حسین(ع) الگویی کامل در کل تاریخ برای ظلم ستیزی و مبارزه با ظالمان است و در هر زمان کربلا، عاشورا، شمر، ابوسفیان‌ها و ابن زیادهایی وجود دارد و از این جهت مبارزه جزو سنت‌های این عالم شمرده می‌شود.

عباسی ابراز کرد: پیام مهم ابا عبدالله این بود که هرگز تسلیم نشوید و ما در جنگ تحمیلی هشت ساله دفاع مقدس به تبعیت از امام حسین(ع) تمام سختی‌ها را برای رسیدن به پیروزی تحمل کردیم.

کارشناس مذهبی اضافه کرد: رزمندگان در زمان جنگ، شب‌های عملیات از روحانیون یا مداح‌هایی که در گردان‌ها حاضر بودند درخواست می‌کردند که روضه کربلا خوانده شود و پس از خواندن این روضه برای مبارزه نیرو می‎گرفتند و پیروز می‌شدند.

وی عنوان کرد: پس از پیروزی در جنگ تحمیلی، انقلاب اسلامی با فتنه‌های بسیاری روبه رو شد اما با روحیه حسین بن علی در مقابل فتنه‌ها، منافقین داخلی و دشمنان خارجی پیروز شدیم و شکل گیری انقلاب را مدیون امام حسین(ع) و شهدای کربلا هستیم.

مهمترین پیام حضرت مبارزه با ظالم و یاری کردن مظلومین است

این کارشناس مذهبی تاکید کرد: مهمترین پیام حضرت مبارزه با ظالم و یاری کردن مظلومین است یعنی ما موظفیم از مظلومین عالم در همه جای دنیا از جمله لبنان، سوریه، فلسطین، عراق، افغانستان حمایت کنیم یا حتی به داد مظلومین کشورهای قاره آفریقا و امریکا برسیم چراکه فرق ندارد مظلوم در کجای جهان باشد.

عباسی درباره پیام‌های مهم اباعبدالله، ابراز کرد: در زمان نیاز باید با ظالمین بجنگیم چراکه ظلم ستیزی، اجرای عدالت و یاری کردن مظلوم از پیام‌های مهم ابا عبدالله است.

وی تصریح کرد: از امام حسین(ع) باید عبرت بگیریم که با دشمن نباید مذاکره و مصالحه کرد و کسانی که این کار را انجام می‌دهند حسینی نیستند چراکه حسین بن علی با دشمن مذاکره نکرد البته این حضرت سخنرانی، امر به معروف و نهی از منکر انجام دادند اما با دشمنانی مانند آمریکا جنایتکار و صهیونیسم خبیث که در طول تمام تاریخ ظلم کرده‌اند نباید مصالحه کرد.

این کارشناس مذهبی تاکید کرد: افرادی که با دشمنان پای مذاکره می‌نشینند امام حسین(ع)، کربلا و عاشورا را نشناخته‌اند چراکه تعامل در صورتی لازم است که حقوق متقابل رعایت شود.

با دشمنان شناخته شده عالم نباید مذاکره و مصالحه کرد

عباسی ادامه داد: با دشمنان شناخته شده بشریت مانند یزید، ابن سعد و شمرهای این زمان که امریکا، صهیونیسم و کشورهای استعمارگرهستند، نباید دوستی کرد چراکه نتیجه دوستی با این دشمنان وضعیت کنونی افغانستان است.

وی افزود: سران افغانستان با دل بستن به امریکا دائما تلاش می‌کردند و سعی داشتند که امریکای جنایتکار آنان را نجات دهد اما نتیجه دوستی با دشمن خبیث آشکار شد.

این کارشناس در پایان گفت: قیام برای خدا سر فصل همه ویژگی‌های ابا عبدالله است و اگر آزادگان عالم این ویژگی را در خود پرورش دهند به امام حسین(ع) و شهدای کربلا اقتدا کرده‌اند.

انتهای پیام/1700

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان