۲۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۹ چهارشنبه

صبح قزوین کشف بیش از ۲تن انواع موادمخدر در قزوین/ ۴۲ واحد متخلف پلمپ شد
کد خبر: ۳۳۳۳۹۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۰/۲۶ ساعت: ۸:۳۱ ↗ لینک کوتاه

رئیس پلیس مبارزه باموادمخدر استان اعلام کرد:

کشف بیش از ۲تن انواع موادمخدر در قزوین/ ۴۲ واحد متخلف پلمپ شد

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان قزوین گفت: در ۹ ماه نخست سال جاری بیش از دوتن انواع موادمخدر در استان کشف و ضبط شده است.

کشف بیش از ۲تن انواع موادمخدر در قزوین/ ۴۲ واحد متخلف پلمپ شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ سرهنگ بیژن خدایی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان که شب گذشته در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: در بحث عملکرد آموزشی پلیس مبارزه با موادمخدر در 9ماه سال جاری 225ساعت برای کلیه شهروندان در مدارس، مساجد، دانشگاه‌ها و یگان‌های نظامی و انتظامی برگزار شد که 8114نفر مورد آموزش قرار گرفتند.

وی افزود: در 9ماه نخست سال جاری بیش از دوتن انواع موادمخدر در استان کشف و ضبط شده است.

این مسئول با اشاره به افزایش 22درصدی کشفیات در 9ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته افزود: از این میزان بیش از یک تن تریاک، 60 کیلو حشیش، 7کیلو مورفین، 54 کیلو هروئین و 5کیلو شیشه است.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان قزوین بیان کرد: در این مدت 3672نفر دستگیر شدند که ۹۸ درصد دستگیرشدگان موادمخدر را آقایان و دودرصد را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی اضافه کرد: 95درصد دستگیرشدگان بار اولی، 4درصد بار دوم و یک درصد بار سوم دستگیر شده‌اند و 24درصد در بحث تریاک، 30درصد در بحث هروئین، 19درصد شیشه، 3درصد حشیش و 24درصد سایر موادمخدر بوده است.

1601نفر دستگیر شدند
خدایی عنوان کرد: 3درصد دستگیرشدگان زیر 20سال هستند و 25درصد دارای سن 20 تا 30 سال، 41درصد سن 30 تا 40 سال و 31درصد بالای 40سال هستند.

وی تصریح کرد: در بحث قاچاقچی تقریبا دودرصد افزایش داشتیم؛ همچنین در بحث توزیع‌کننده 4درصد افزایش و در بحث دستگیری معتادان متجاهر نیز 16درصد دستگیری داشتیم.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان قزوین با اشاره به اجرای 608طرح در کل استان گفت: امسال طرح‌های اجرا شده نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته 11درصد افزایش داشت.

وی اضافه کرد: بیشتر طرح‌ها با اولویت طرح پاکسازی اطراف مدارس انجام شد که نسبت به سال 96 افزایش بیش از 100درصدی را نشان می‌دهد.

خدایی عنوان کرد: در اجرای طرح‌های پاکسازی تقریبا 860کیلو موادمخدر کشف و ضبط شد و 1601نفر هم دستگیر شدند.

وی در ادامه بیان کرد: کنترل محورها یکی دیگر از اقدامات انجام شده است که 235 مورد طرح پاکسازی نقاط آلوده، 208 مورد کنترل محورهای مواصلاتی و 33مرحله طرح مقابله با کشت گیاهان مخدر و 88مرحله طرح پاکسازی اطراف مدارس و مراکز آموزشی و 6مرحله نیز طرح پاکسازی ریلی انجام و 42واحد هم پلمپ شد.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان