۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین ساهاکیان; مهمترین هدف تیم‌ملی هماهنگ شدن است/ باید اشتباهات را به حداقل برسانیم
کد خبر: ۱۹۳۷۱۰ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۱۲ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

ساهاکیان; مهمترین هدف تیم‌ملی هماهنگ شدن است/ باید اشتباهات را به حداقل برسانیم

کاپیتان تیم ملی بسکتبال گفت: مهمترین هدف تیم ملی هماهنگی بازیکنان با یکدیگر است و باید اشتباهات را به حداقل برسانیم.

ساهاکیان; مهمترین هدف تیم‌ملی هماهنگ شدن است/ باید اشتباهات را به حداقل برسانیم

به گزارش خبرگزاری صبح قزوین ، اوشین ساهاکیان فوروارد باتجربه تیم ملی بسکتبال ایران، کاپیتان تیم ملی در مسابقات غرب آسیاست. این بازیکن که مقابل لبنان و سوریه یکی از بازیکنان اصلی تیم ملی بود درباره شرایط چند ساعت مانده به دیدار مقابل عراق صحبت کرد.

*یک بازی سخت و یک بازی آسان پشت سر گذاشتید. تورنمنت تا اینجای کار چطور بوده؟
مقابل لبنان بازی را خوب شروع نکردیم و تمرکز نداشتیم. توانستیم در اواسط بازی کنترل را به دست بگیریم اما آن‌ها در کوارتر چهارم از اشتباه‌های ما استفاده کردند و اختلاف را کم کردند. توانستیم به بازی برگردیم و پیروز شویم. فکر می‌کنم تجربه خوبی بود اینکه در بازی اول مقابل تیم قدرتمند لبنان بازی کردیم. از سوریه هم شناخت خوبی داشتیم. تیم قدرتمندی نیستند و انگار تمرین زیادی هم نداشتند. توانستیم با ارائه یک بازی خوب در دفاع و حمله اعتماد به نفس لازم را به تیم تزریق کنیم و سوریه را با اختلاف امتیاز مناسب ببریم.
*بعد از مدت‌ها که در پست 4 بازی کردید، شما را در پست سه هم می‌بینیم. نظرت درباره این تغییرات چیست؟
این تصمیم سرمربی تیم ملی است. نظرشان این است که در کارهای دفاعی این دو پست کمک تیم باشم. چون تجربه بازی در پست سه را ندارم یک مقدار برایم سخت است به همین دلیل هم چند دقیقه در هر دو پست بازی می‌کنم تا بتوانم عادت کنم. تمام تلاشم را می‌کنم تا بهترین عملکردم را در هر دو پست داشته باشم.
*در این دو بازی شما و ارسلان کاظمی را بیشتر کنار هم می‌بینیم. نظرت درباره این زوج چیست؟
یکی از دلایلی که کادرفنی ما دو نفر را بیشتر کنار هم به کار می‌گیرد این است که ما تقریبا هم قد هستیم و می‌توانیم در کارهای دفاعی و حمله جایمان را باهم عوض کنیم. در کارهای دفاعی به خصوص سوئیچ‌های زیادی انجام می‌دهیم و چون تقریبا هم قد هستیم کار راحت‌تر می‌شود.
*امروز یک جلسه تمرینی پرنکته را سپری کردید. شرایط تیم قبل از بازی با عراق چطور است؟
زمان تمرین در اینجا خیلی کم است. فقط 45 دقیقه زمان برای تمرین به همه تیم‌ها داده‌اند. امروز سرمربی تیم نکاتی را گفت که از بازی با عراق دیده بود. این تیم با انرژی زیادی بازی می‌کند. نکاتی که بائرمن گفت بیشتر مربوط به زمان بازگشت به دفاع بود.
*یکی دیگر از تغییرات تیم نسبت به گذشته حضور بیشتر بهنام یخچالی در پست یک است. این تغییر را چطور می‌بینی؟
در بعضی مقاطع بازی تیم با دو گارد راس بازی می‌کند و در بعضی مقاطع بازیکن‌ها تغییر پست می‌دهند. بهنام این پتانسیل را دارد که در دفاع و حمله تیم را مدیریت کند و این توانایی را دارد که به خوبی در پست یک بازی کند. فکر می‌کنم او تا اینجا خیلی موفق بوده به خصوص مقابل لبنان. گارد راس نقش کلیدی تیم را دارد و امیدوارم بتواند همینطور خوب ادامه دهد.
*مهمترین هدف تیم ایران در این مسابقات چیست؟
هماهنگی تیم. نتیجه گرفتن یک بخش است و هماهنگ شدن یک بخش دیگر است. تلاش می‌کنیم کار گروهی تیم را تقویت کنیم. برنامه ما این است که هرچیزی را تمرین کرده‌ایم اینجا بهتر انجام دهیم. همچنان اشتباهاتی را هم داریم اما در تلاشیم این اشتباه‌ها را تا حد ممکن کم کنیم.
انتهای پیام/س
 

منبع: ورزشی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان