۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین پسماندها صنعتی غیرقانونی وارد سایت محمدآباد می‌شود
کد خبر: ۳۳۲۶۷۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۲۴ ساعت: ۱۱:۱ ↗ لینک کوتاه

هشدار عضو شورای شهر قزوین:

پسماندها صنعتی غیرقانونی وارد سایت محمدآباد می‌شود

عضو شورای شهر قزوین گفت: تخلیه غیراصولی و غیر فنی پسماند صنعتی در سایت محمدآباد بسیار خطرناک و هشداری جدی است که اقدام به موقع مسئولین را می‌طلبد.

پسماندها صنعتی غیرقانونی وارد سایت محمدآباد می‌شود
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛ محسن حق شناس درباره وضعیت سایت پسماند محمدآباد اظهار کرد: با توجه به اینکه شرکت مستقر در محمدآباد سودآوری لازم را نداشته است متاسفانه به آن اجازه داده شده تا پسماندهای صنعتی هم پذیرش کند که از سایر استان‌های کشور هم پسماند صنعتی به این سایت وارد می‌شود.

وی افزود: فرق پسماند صنعتی با پسماند عادی این است که خطر آن همیشه وجود دارد و اثر جبران ناپذیری روی محیط زیست و زندگی مردم می‌گذارد.

عضو شورای شهر قزوین گفت: سایت محمدآباد جایی قرار گرفته که سطح آب‌های زیرزمینی خیلی بالا است از این رو لندفیلد به صورت تلسکوپی ساخته شده یعنی عملیات کار را روی زمین پیش بینی کردند.

حق شناس بیان کرد: سایت محمدآباد از ابتدا هم برای پسماند خانگی و یک بخش برای پسماند عفونی طراحی شد و پذیرش پسماند صنعتی در آن مطرح نبود چراکه جمع آوری پسماند صنعتی تکلیف شهرداری‌ها نیست.

وی عنوان کرد: وضعیت مدیریتی نامناسب، پایین بودن کیفیت عملیات اجرایی، نداشتن اقلام لازم و به روز و اینکه حجم لندفیلد در مدت زمان بسیار کم پر شده است و این احتمال وجود دارد در آینده در پذیرش زباله مردم در استان با مشکل مواجه شویم، از مسائل نگران کننده است.

عضو شورای شهر قزوین بیان کرد: اگر ساخت فیلد دوم از امروز هم آغاز به کار کند حداقل ۲سال زمان می‌برد و دغدغه یگر این است که در محمدآباد بخشی به مساحت ۱۰ هکتار را برای انتقال پسماند صنعتی بدون استاندارد مشخصی اختصاص دادند.

حق شناس عنوان کرد: متاسفانه علاوه بر قزوین از سایر نقاط کشور هم پسماند صنعتی وارد استان می‌شود و این بسیار نگران کننده است.

وی افزود: باتوجه به اینکه سطح آب‌های زیرزمینی در این منطقه بسیار بالا است انتقال پسماند صنعتی توجیه‌پذیر نیست و موضوع دیگر اینکه آنجا دشت قزوین و محل تولید موادغذایی کشور است و نباید پسماند صنعتی و سمی در قلب تامین موادغذایی مردم قرار گیرد.

عضو شورای شهر قزوین خاطرنشان کرد: از اردیبهشت ماه سال جاری توسط مدیرکل محیط زیست استان به طور رسمی جلوی انتقال پسماند صنعتی به سایت محمدآباد گرفته شد اما متاسفانه از طریق مسیرهای غیرقانونی و غیررسمی هنوز شاهد این تخلف هستیم.

خطر انتقال پسماند صنعتی به دشت قزوین جدی است
حق شناس اضافه کرد: تخلیه غیراصولی و غیر فنی پسماند صنعتی در سایت محمدآباد بسیار خطرناک و هشداری جدی است که اقدام به موقع مسئولین را می‌طلبد چراکه حجم این پسماندها بسیار زیاد است.

وی یاداور شد: وضعیت شرکت نصر محمدآباد باید مشخص شود چراکه شهرداری قزوین هزینه زیادی کرده که این هزینه‌ها از پول مردم تامین شده و صاحب بخش زیادی از اراضی آنجا است.

عضو شورای شهر قزوین گفت: سایت محمدآباد به لحاظ توان فنی و مهندسی بالاترین توان را برای دفع اصولی و بهداشتی زباله دارد و از طرح خوبی برخوردار است اما متاسفانه فضا به گونه‌ای تغییر کرده که این طرح خوب به یک تهدید تبدیل شده است.

حق شناس افزود: عدم تامین زیرساخت‎ها و تجهیزات لازم و خطوط موردنیاز باعث نگرانی‌های جدی در سایت محمدآباد شده که امیدواریم با پیگیری‌های شورای شهر حقوق مردم استیفاء و جمع‌آوری و دفن زباله‌ها با روش بهتر و اصولی‌تر انجام شود.

وی در پایان افزود: مهمترین دغدغه ما حفظ و سلامت محیط زیست است و اینکه مردم باید در یک محیط سالم و امن زندگی کنند.
انتهای پیام/2002

منبع: شاخص

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان