۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین علت معضلات اقتصادی امروز مشکل فناوری نیست، بلکه مدیریت است
کد خبر: ۳۳۱۹۵۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۲۳ ساعت: ۱۵:۰ ↗ لینک کوتاه

فرمانده هوافضای سپاه در قزوین:

علت معضلات اقتصادی امروز مشکل فناوری نیست، بلکه مدیریت است

فرمانده هوافضای سپاه در قزوین گفت: اگر نگاه ما برگرفته و الگوگرفته از اداره جنگ و جهادی باشد آن موقع هیچ مانعی در مقابل ما نمی‌تواند باعث جلوگیری از هدف بشود ما می‌توانیم به همه چیز برسیم.

علت معضلات اقتصادی امروز مشکل فناوری نیست، بلکه مدیریت است
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ سردار سرتیپ امیرعلی حاجی زاده ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در حاشیه کنگره ملی سه هزار شهید قزوین برگزار شد، در پاسخ به خبرنگاران روزنامه رفاه درباره دستاوردهای هوافضای سپاه پاسداران اظهار کرد: مجموعه هوافضا هر ماه و هر فصلی یک موفقیت جدید داریم اما بنا نیست از همه آن‌ها رونمایی و اطلاع رسانی کنیم.

وی افزود: برایند اقدامات در حوزه دفاعی همین قدرتی است که شما در سطح منطقه و بین‌المللی می‌بینید؛ امروز ایران حرف اول را در قدرت دفاعی منطقه می‌زند.

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در حوزه موشکی، هواپیمای بدون سرنشین، جت الکترونیک در بخش‌های پدافندی و راداری و حتی حوزه‌های دیگری که مربوط به هوافضا نیست مانند زمینی و دریایی کارهای بسیار بزرگی انجام می‌شود.

حاجی زاده در پاسخ به سوالی از خبرنگار خبرگزاری بسیج در مورد اینکه ما در دنیا در زمینه هوافضا به عنوان قدرت برتر مطرح هستیم چرا در حوزه خودرو نمی‌توانیم و اجازه ورود نمی‌دهند؟ ابراز کرد: مقوله نظامی و فناوری نظامی پیچیدگی زیادی دارد و در دنیا هم مرسوم است و معمولا می‌گویند سرریز دستاوردهایی که در حوزه نظامی داریم باید به بخش غیرنظامی وارد شود.

وی افزود: اوج فناوری‌ها در حوزه نظامی است اما در حوزه‌های غیرنظامی چنین سختی و پیچیدگی‌هایی را نداریم و یا نیاز نیست؛ در حوزه نظامی مجموعه فناوری‌ها کنار هم قرار می‌گیرد و یک محصول تولید می‌شود.

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آن چیزی که ما امروز در بخش غیرنظامی با آن مواجه هستیم مشکل فناوری نیست بلکه مشکل نوع مدیریت است؛ اگر نگاه ما برگرفته و الگوگرفته از اداره جنگ و جهادی باشد آن موقع هیچ مانعی در مقابل ما نمی‌تواند باعث جلوگیری از هدف بشود ما می‌توانیم به همه چیز برسیم.
حاجی زاده تصریح کرد: ما باید مدیران و مسئولان را درست انتخاب کنیم و در این مسئله مردم نقش دارند، تمامی مسئولین توسط مردم انتخاب می‌شوند پس باید درست انتخاب کنیم چراکه اگر به افرادی رای دهیم که نگاه جهادی داشته باشند بدون شک مشکلات حل می‌شود.

وی عنوان کرد: ما کارهای بسیار سخت را پشت سر گذاشتیم از جبهه‌های جنگ عبور کردیم و خاکریزهای فتح‌نشدنی را فتح کردیم و کارهای نشدنی را شدنی کردیم، آن وقت امروز مسئولین در بخش ساده گیر کردند اما این به خاطر پیچیدگی کار نیست بلکه باید آدم متناسب را باید بر سر کار بگذاریم.

در ادامه این جلسه حمید زارع‌دار سرپرست روزنامه جمهوری اسلامی در قزوین این سوال را مطرح کرد که چرا وقتی ما ریگی را از آسمان روی زمین می‌کشانیم و در فاصله ۵۷۰ نقطه زنی می‌کنیم؛ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که یکی از وظایفش حفظ نظام است در رابطه با رانت‌خواران که سبه سرمایه‌های میلیاردی خود می‌نازند چرا قانون “از کجا آورده‌ای؟” را اجرا نمی‌کنند و با رانت خواران مقابله نمی‌کنند؛ در این شرایط اقتصادی دشوار ۶۵ درصد از کارگران بازنشسته ما حقوق یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی دارند و مردم در فشار اقتصادی هستند و انتظار مقابله با رانت‌خواران دارند؛ به نظر شما چه اقدامی باید انجام شود؟

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به این موضوع ابراز کرد: سپاه پاسداران همه نظام نیست بلکه جزئی از آن است؛ باید از مسئولانی که مدیرانی انتخاب می‌کنند که در انتخاب دقت نمی‌شود و تولید جرم و تخلف می‌شود و بعد انتظار داریم که سپاه و قوه قضاییه آن را اصلاح کند این یک تفکر غلطی است.

وی بیان کرد: ابتدا باید پیشگیری کنیم چراکه همیشه پیشگیری ارزان‌تر است؛ نمی‌خواهیم بگوییم خدای‌ناکرده جو مسئولین خوب نیست و آلوده است ما مدیران و مسئولان خوب بسیار داریم اما همین تعداد انگشت ‌شمار هم برای جامعه ما زیاد است و قابل تحمل برای ملت ایران نیست؛ نباید اجازه دهند اتفاق بیفتد.

حاجی زاده در پاسخ به خبرنگار پایگاه خبری شاخص که پرسید چرا اقدامات پیشدستانه در مقابله با عملیات‌های تروریستی انجام نمی‌شود؟ اظهار کرد: سه پروژه را دشمنان ما امریکا، عربستان، امارات و رژیم صهیونیستی در دشمنی با ایران دنبال می‌کنند که مربوط به اقتصادی، عملیات روانی و ناامن سازی کشور است.

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: دشمنان به دنبال این بودند مثل چند سال قبل که شاهد بودیم در سوریه و عراق توسط داعش و گروه‌های تکفیری ناامن سازی را رقم زدند همان را در ایران داشته باشند.

وی یادآور شد: شاید از ابتدای سال تا الان نزدیک به ۸۰ عملیات توسط گروهک‌ها در کشور اتفاق افتاده اما کمتر از ۴درصد موفق بودند و همه این‌ها به خاطر عملیات‌ها پیش‌دستانه است.

حاجی زاده گفت: حمله موشکی به اتاق جلسات گروه‌های تروریستی حزب دمکرات در کردستان عراق یک عملیات پیش‌دستانه بود؛ ما مطلع شدیم و کار اطلاعاتی خوبی بود و عملیات موفقی هم بود.

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: دشمنان برای ناامنی کشور تلاش می‌کنند، اما تمامی نیروهای نظامی، نیروی انتظامی، ارتش و اطلاعات هم بسیج شدند و عرصه سختی است و همین امنیتی که شاهد هستیم حاصل تلاش این عزیران است.

یکی از خبرنگاران این سوال را پرسید که چرا وقتی سپاه پاسداران یکی از مولفه‌های قدرت را نمایان می‌کند حلقه اتحاد بین مردم و مسئولین بیشتر می‌شود؟

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران گفت: ما وظیفه خادمی ملت و سربازی مقام معظم رهبری را داریم و سعی می‌کنیم که دقیق عمل کنیم و این لطف و عنایت ملت ایران است و ملت بزرگ ایران به قدرت علاقه‌مند هستند و دنبال می‌کنند چراکه آن 10 سال ناامنی‌های اول پیروزی انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی را دیدند.

وی یادآور شد: مردم مظلومیت ملت ایران در دوران جنگ را دیدند لذا خود را در تولید قدرت شریک می‌دانند و ما هم برگرفته از ملت و مردم هستیم و خوشحالی آن‌ها مقام معظم رهبری را خوشحال می‌کند و ما هم از خوشحالی مردم و رهبری خوشحال می‌شویم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان