۲۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۹ چهارشنبه

صبح قزوین طرح ولایت جوانان را در برابر شبهات معاندین و مغرضین واکسینه می‌کند
کد خبر: ۳۲۸۸۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

اختصاصی/مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین:

طرح ولایت جوانان را در برابر شبهات معاندین و مغرضین واکسینه می‌کند

مهدی برزگر گفت: خروجی طرح ولایت این است که دانشجویانی که در این طرح شرکت کرده‌اند در مقابل شبهه‌های معاندین و مغرضین واکسینه می‌شوند.

طرح ولایت جوانان را در برابر شبهات معاندین و مغرضین واکسینه می‌کند

مهدی برزگر در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سرویس دانشگاه صبح قزوین، در رابطه با اساس شکل گیری طرح ولایت دانشجویی اظهار داشت: طرح ولایت دوره ای است تحت آموزش مبانی اندیشه اسلامی که این دوره از 19سال پیش به پیشنهاد آیت الله مصباح یزدی، خدمت رهبر معظم انقلاب در قالب یک طرح آموزشی برده شد و مورد تائید شخص رهبری قرار گرفت.

 وی افزود: هر ساله بین 2500 و 3000 نفر از سراسر دانشگاه‌های کشور در سطوح مختلف در این طرح حضور پیدا می‌کنند و در پنج سال گذشته این دوره در مشهد برگزار شده است.

برزگر ادامه داد: علت و هدف اصلی تشکیل دوره طرح ولابت این است که دانشجویان را مجهز به سلاح علم و دین کنیم تا بتوانند راه خودسازی را فرا بگیرند، چون شهید آوینی معتقد است که غرب به این نتیجه رسیده که تنها راه از بین بردن انقلاب اسلامی این است که به اساس و فرهنگ این انقلاب حمله ور شوند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی حکومتی شیعه و رهبری چون حضرت مهدی(عج) را دارد که همیشه یک تهدید برای ماهیت غرب حساب شده است اذعان داشت: حاکمیتی که به نابودی تمام مستکبران عالم، دشمنان اسلام و تشیع منجر خواهند شد و دشمن به خوبی به آن رسیده است، نسل سوم انقلاب که در اصل نگهبان و حراست کننده‌ حقیقی مبانی تفکر شیعه محسوب می‌شوند باید خود را علیه تیرهای سهمگین دشمن مسلح کنند تا مستاصل نشوند.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین با تاکید بر اینکه طرح ولایت از اردوگاه‌های حضرت ولیعصر(عج) است ابراز داشت: این اردوها آمادگی نسل سوم انقلاب با تفکر شیعه و زمینه ساز انقلاب حضرت حجت(ع) را محیا می‌کنند برای پرورش نیروهای جوانی که امروزه در دانشگاه‌های ما هستند و هدفش تربیت نیروهای کارآمد است.

وی یادآور شد: کسی که در طرح ولایت ساخته می‌شود دانشجوی طلبه‌ای است که لحظه لحظه‌ حیات و زندگی او الگو گرفته از حیات باطنی اولیا الهی و شهدا است؛ یعنی تمام تلاش بر این است جوانی که در طرح ولایت حضور پیدا می‌کند مبانی دینی را برای او بازگو کنیم تا اینکه ادعا می‌کند یک شیعه و یک مسلمان می‌باشد به چه مبنایی است؟ آیا از روی تقلید به دست آمده یا یک مبنایی برای خودش دارد؟

این کارشناس فرهنگی در ادامه گفت: خروجی طرح ولایت این است که دانشجویانی که در این طرح شرکت کرده‌اند در مقابل شبهه‌های معاندین و مغرضین واکسینه می‌شوند.

وی طرح ولایت را زمینه ساز آمادگی جوانان برای دست و پنجه نرم کردن با مشکلات دوران ظهور برشمرد و تصریح کرد: در طرح ولایت از سر کلاس حاضر شدن تا غذا خوردن هدفمند می‌باشد و لذت حضور این است که در خیل یاران عاشورایی قرار بگیریم و کنار یک عده جوان با صفا و صمیمی کسب معرفت کنیم.

برزگر افزود: طرح ولایت کشوری 45 روز و طرح ولایت استانی 15 روز می‌باشد و این دوره از دوران طلائی یک جوان محسوب می‌شود تا بتواند برای شبهات و ابهامات جواب قانع کننده‌ای پیدا کند و یا به شبهات و ابهامات دوستانش پاسخگو باشد.

وی در ادامه اضافه کرد: اهداف طرح ولایت بر این است که برای حفظ کیان اسلام و بصیرت افزایی جوانان جامعه که آینده سازان قشر فرهیخته‌ جامعه محسوب می‌شوند این دوره‌ها برگزار شود تا دانشجویان عالم و آگاه و بروز باشند و فریب رسانه‌های دشمن را نخورند و بازیچه‌ دست احزاب و گروه‌های سیاسی در کشور قرار نگیرند.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین یادآور شد: رهبر معظم انقلاب طی 19 سال گذشته بارها خودشان در این دوره شخصاً حضور پیدا کرده‌اند و از نزدیک شاهد برگزاری این دوره بوده‌اند و سخنانی در رابطه با حضور جوانان داشته اند؛ دانشجویان باید با آگاهی و در عرصه‌ حیات اجتماعی خودتان در دوره‌ی جوانی وارد شوید و این کسب معرفت، آگاهی و آشنایی با مبانی دین و مبانی فرهنگ محکم استوار دینی چیز خیلی عظیمی است و این طرح باید فراگیر شود و این دوره اینقدر خوب و مفید و سازنده است که هر چقدر درباره آن سرمایه گذارش شود زیاد نیست.

وی با بیان اینکه سهمیه هر استان برای حضور در طرح ولایت نسبت به دانشجویان آن استان اتخاذ می‌شود اظهار داشت: سهمیه استان قزوین سالانه بین 100 تا 120 نفر است و با توجه به محدودیت نفرات برای این دوره و با توجه به اینکه در استان قزوین بیش از 130 هزار نفر دانشجو و بالغ بر 41 واحد دانشگاهی و مؤسسات آموزش عالی داریم باید فکر دیگری می‌شد.

 این کارشناس فرهنگی ادامه داد: این سهمیه محدود برای طرح ولایت کشوری جوابگو برای حضور همه افراد نبود و نهایتا طی گردش کاری که خدمت آیت الله مصباح شد ایشان پیشنهاد دادند این دوره را در قالب دوره‌ استانی برگزار کنند نا بدین صورت به کمیت و کیفیت دوره کمک کرده باشند.

وی افزود: در طرح ولایت استانی از لحاظ کمیت چون تعداد علاقمندان و مخاطبین بیشتر از سهمیه اعلامی موجود است و آنها این فضا را پیدا کنند که در استان خود به طور کوچکتر این فضای معنوی و علمی را تجربه کنند و نفرات این دوره هم به لحاظ کیفی انتخاب می شود تا در طرح ولایت کشوری شرکت کنند.

برزگر با بیان اینکه در سال 88 طرح ولایت استانی ابلاغ شد و از همان سال اولین دوره طرح ولایت استانی در استان‌ها آغاز به کار کرد گفت: استان قزوین هم از همان ابتدا با حمایت فرمانده سپاه استان قزوین و رؤسای دانشگاه به طور جدی طرح ولایت استانی را در محل دانشگاه بین الملل امام خمینی کلید زد و هر سال نسبت به سال قبل انگیزه‌ی دانشجویان برای شرکت در این طرح بیشتر شده است.

وی یادآور شد: استقبال از طرح ولایت استانی به گونه‌ای است که سالانه بالغ بر دو تا سه هزار نفر علاقمند برای شرکت در این دوره اعلام آمادگی می‌کنند ولی به جهت محدودیت مکان و هزینه به ناچار برای 500 الی 600 نفر طرح ولایت استانی را برگزار می‌کنیم.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین با بیان اینکه موضوعات مختلف در چهار محور معرفتی، اخلاقی و تربیتی، بصیرتی و مهارتی در طرح ولایت استانی مورد آموزش قرار می‌گیرند گفت: این چهار محور تشکیلاتی است که با سرفصل‌ها و محورهایی برنامه ریزی شده و برنامه‌ها  در قالب کارگاه، کلاس و همایش برگزار می‌شود.

 وی ادامه داد: یکسری از سرفصل‌ها و دروس خاص در این دوره است و یک سری فوق برنامه‌هایی است که در نظر گرفته شده از جمله برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی به شکل کارگاهی و آموزشی، برگزاری یادواره شهدا، برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی اعم از مقاله نویسی، مسابقه کتاب خوانی، برنامه‌های ورزشی، دیدار از خانواده شهدا در نظر گرفته شده است.

این کارشناس فرهنگی به برنامه های دیگر طرح ولایت استانی اشاره کرد و ابراز داشت: برنامه هایی چون حضور در نماز جمعه و برگزاری اعیاد مذهبی اعم از جشن‌ها، مناسبت‌ها و برگزاری محافل دعا و برگزاری حلقه‌های صالحین، گفتگوهای دانشجویی، دیدار با علما و شخصیت‌های استان جزء فوق برنامه‌‌هایی است که در این دوره برگزار می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: در پایان دوره طرح ولایت استانی از همه‌ شرکت کنندگان آزمون گرفته می‌شود و نفراتی که در این دوره می‌توانند معدل لازم را کسب کنند موفق به اخذ گواهی می‌شوند و در طرح ولایت کشوری سال بعد حضور پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/2002/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان