۰۳/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۲ شنبه

صبح قزوین ۳۵۰۰ تن گوشت قرمز سالم روانه بازار شد
کد خبر: ۲۶۵۲۱۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۱۹ ساعت: ۱۰:۳۳ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل دامپزشکی قزوین:

۳۵۰۰ تن گوشت قرمز سالم روانه بازار شد

مدیر کل دامپزشکی استان قزوین گفت: طی ۵ ماهه ابتدای سال جاری با نظارت دامپزشکی قزوین ۳۵۰۰ تن گوشت قرمز سالم روانه بازار مصرف شد.

 ۳۵۰۰ تن گوشت قرمز سالم روانه بازار شد
سید بهمن نقیبی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: با نظارت‌های صورت پذیرفته شده توسط کارشناسان این اداره کل در کشتارگاه‌های دام استان، طی ۵ ماهه ابتدایی سال جاری ۱۲ هزار و ۳۵۵ راس گاو، ۴۹ هزار و ۶۸۵ راس گوسفند و بز و ۱۵۱ قطعه شتر مرغ کشتار و بازدید شده است.

وی افزود: براساس نظارت‌های صورت پذیرفته شده ۲۸ هزارو ۷۷۷ کیلوگرم گوشت قرمز و ۷۲۷۳ دست انواع آلایش دامی غیر قابل مصرف از چرخه مصرف خارج و معدوم شده است و با نظارت‌های صورت پذیرفته شده ۳ میلیون و ۴۶۹ هزار و ۱۱۳ کیلوگرم گوشت قرمز سالم برای مصرف روانه بازار شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین بیان کرد: نظر به اهمیت عملیات مایه کوبی در دام‌ها در پیشگیری از بیماری‌های واگیردار دامی، اداره کل دامپزشکی استان قزوین با همکاری مراکز مایه کوبی غیر دولتی از ابتدای سال جاری تاکنون با واکسیناسیون یک میلیون و ۴۷۱ هزار و ۴۲۰ راس گوسفند و بز، ۲۶۳ هزار و ۹۲۹ راس گاو و گوساله و چهار هزارو ۱۸۹ قلاده سگ، نقش بسزایی در جلوگیری از بروز و شیوع بیماریهای واگیردار دامی در استان ایفا کرده است.

مایه کوبی ۱۷۳۹۰۰۰ نوبت سر دام توسط دامپزشکی قزوین

وی افزود: عمده واکسیناسیون در جمعیت گاوی علیه بیماری تب برفکی و لمپی اسکین و در جمعیت گوسفند و بز علیه آبله، بروسلوز و تب برفکی بوده است.

این مسئول ادامه داد: انجام واکسیناسیون به تنهایی مانع پیشگیری از بروز و انتقال بیماری‌های دامی نیست و رعایت اقدامات قرنطینه ای - بهداشتی و امنیت زیستی همراه با واکسیناسیون مناسب و به موقع و خودداری از نقل و انتقال غیرمجاز دام ضروریست.

وی از عموم دامداران استان درخواست کرد در صورت مواجه با تلفات غیر عادی در گله و نیز علایمی چون لنگش، زخم در ناحیه دهان که ممکن است بیانگر بروز بیماری تب برفکی در دام‌ها باشد، مراتب را سریعاً از طریق سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۵۱۲ و یا سامانه ۱۵۱۲ به اداره کل دامپزشکی استان اطلاع رسانی کنند.

استان قزوین دارای سه کشتارگاه دام در شهرستان‌های بوئین زهرا، تاکستان و آبیک است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان