۰۳/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۲ شنبه

صبح قزوین دو جسد در کانال آبیاری زیاران کشف شد
کد خبر: ۲۴۸۲۹۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۳/۴ ساعت: ۹:۳ ↗ لینک کوتاه

رئیس جمعیت هلال احمر آبیک:

دو جسد در کانال آبیاری زیاران کشف شد

رئیس جمعیت هلال احمر آبیک خاطر نشان کرد: کانال آبیاری بزرگ استان قزوین «مادر» آب رودخانه زیاران را به مزارع شهرستانهای آبیک، قزوین و تاکستان منتقل می‌کند و به علت عبور از مناطق شهری و کنار جاده ها هرساله چندین مورد حادثه غرق شدگی در این کانال اتفاق می‌افتد.

دو جسد در کانال آبیاری زیاران کشف شد
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛ محمد حسن رجبی، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آبیک در گفت وگو با نگاه آبیک اظهار کرد: روز جمعه ۲۹ اردیبهشت ماه با خبر شدیم جوان ۲۸ ساله آبیکی که اهل روستای دارالسروی بود در کانال آب زیاران سقوط کرده است.

وی افزود: همچنین در روز پنج شنبه ۲۸ اردیبهشت ماه یک تبعه افغانی ۲۶ ساله که برای شنا در این کانال رفته بود مفقود شد. رجبی تصریح کرد: جست و جو برای کشف این دو جسد از روز جمعه با همکاری تمامی نهادهای امدادی، آتشنشانی، فرمانداری و شرکت آب منطقه ای شهرستان و استان قزوین آغاز شد.

این مسئول با اشاره به قطع آب کانال "مادر" اعلام کرد: پس از گذشت ۶ روز جستجو امروز (چهارشنبه) با همکاری فرمانداری و دادستان شهرستان آبیک مجوز قطع آب این کانال را از مراجع استانی گرفته شد.

رجبی در ادامه اضافه کرد: صبح امروز(چهارشنبه) آب کانال قطع و در طی عملیات جستجو توسط عوامل امدادی و نیروهای محلی جسد جوان ۲۸ ساله آبیکی در فاصله ۲۰۰ متری پل پادگان جوادنیا پیدا شد.

وی با اشاره به ادامه عملیات جستجو برای یک تبعه افعانی عنوان کرد: همچنین جسد این تبعه افغانی توسط نیروهای امدادی و محلی دقایقی پیش در کانال روستای انجیلاق پیدا شد.

رئیس جمعیت هلال احمر یاد آور شد: خبر غرق شدن پسر بچه هشت ساله در کانال کشاورزی مادر صحت ندارد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: کانال آبیاری بزرگ استان قزوین «مادر» با طول نزدیک به ۷۰ کیلومتر آب رودخانه زیاران را به مزارع شهرستان‌های آبیک، قزوین و تاکستان منتقل میکند و به علت عبور از مناطق شهری و کنار جاده‌ها هرساله چندین مورد حادثه غرق شدگی در این کانال اتفاق می‌افتد.

لازم به ذکر است؛ نداشتن حصار ایمن حتی در محل عبور کانال از داخل خود شهر قزوین و سایر شهرها عامل افزایش تلفات انسانی در مسیر شریان حیاتی استان قزوین شده است.
انتهای پیام/2002

منبع: نگاه آبیک

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان