۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین اقتصاد دانش بنیان از اولویت های اصلی دانشجویان است
کد خبر: ۲۱۸۶۳۴ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۱۵ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

اقتصاد دانش بنیان از اولویت های اصلی دانشجویان است

توسعه اقتصاد دانش بنیان با ایجاد زیر ساخت های لازم توسط دانشگاه ها از رسالت های دانشجویان و دانشگاه های امروز است که باید جدی قلمداد شود.

اقتصاد دانش بنیان از اولویت های اصلی دانشجویان است
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی صبح قزوین جوان؛ حجت الاسلام والمسلمین سید وحید معتمدی ریاست دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم بهزیستی وتوانبخشی در مراسم روز دانشجو در سالن اجتماعات شهید احمدی روشن اظهار داشت: نگاه به اقتصاد دانش بنیان از وطایف اصلی دانشجویان است که باید آن را دنبال کنند.
وی بیان کرد: مطالبه کرسی های آزاداندیشی باید اولویت دانشجویان ما باشد و نگاه سیاسی، انقلابی و مطالبه گری باید توسط دانشجویان تقویت و جدی گرفته شود.

ریاست دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم بهزیستی وتوانبخشی تصریح کرد: ضرورت برگزاری کرسی های آزاداندیشی با تأکید مقام معظم رهبری و در راستای سیاست‌های کلان کشور، به عنوان جزئی از تلاش‌های انجام شده برای زنده نگه داشتن و نوسازی تمدن اسلامی ایران فرصت و امکانی به حساب می‌آید که در پرتو فضای مناسب، طرح مباحث بنیادین علمی بیش از هر چیز، به تحقق جنبش نرم افزاری، توسعه‌ علمی و جلوگیری از تصلب و تعصب علمی و فکری منجر شود.

وی گفت: منتقد بودن دانشجو از دیگر مواردی است که باید جدی تلقی شود تا سببب حفظ روحیه آرمانگرا بودن و بزرگ اندیشی دانشجویان وزمینه ساز تکثیر آن در نسل های بعد باشد. 
 
حجت الاسلام والمسلمین معتمدی اظهار داشت: اهمیت اقتصاد دانش بنیان در سیاست اقتصاد مقاومتی از آن رو مطرح می شود که دانش یکی از نیروهای بسیار موثر در تحولات اقتصادی و اجتماعی بوده و حتی می توان آن را  یک کالای عمومی محسوب کرد. 

وی افزود: امروز جهان شاهد موج ششم دانش بنیانی است و ما نیز باید در راستای اقتصاد مقاومتی، همگام با این موج تغییر و تحولی جدید در خود به وجود بیاوریم زیرا دیگر نمی توان با صنایع سنتی و اقتصاد کهنه در برابر تهدیدات مصون ماند.

رییس دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم بهزیستی وتوانبخشی بیان کرد: علاوه بر تاکید بر اقتصاد دانش بنیان در چارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی، اهمیت صنایع با تکنولوژی بالا و دانش بنیان در اسناد بالادستی از جمله سند چشم انداز بیست ساله کشور نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: جایگاه شرکت های دانش بنیان در افق 1404 و سند چشم انداز 20 ساله کشور به گونه ای پیش بینی شده است که در سال 1404، باید 50 درصد از تولید ناخالص داخلی کشور از محل اقتصاد دانش بنیان تولید شود.

حجت الاسلام معتمدی در روز دانشجو و ضمن گرامیداشت این روز به دانشجویان این دانشگاه گفت: انسان در سنین بالاتر محدودتر برخورد می کند، اما دانشجو محتاط نیست و تصمیمات محتاطانه نمی گیرد و دید بلند و آرمانگرایی را ایجاد می کند که باید با حفظ این روحیه تصمیمات موثری را در دانشگاه و جامعه نهادینه کند. 

وی افزود: بحث اقتصاد مقاوتی با ایجاد مقدمات و زیرساخت ها بر عهده دانشگاه ها است و نگاه به اقتصاد دانش بنیان از وطایف اصلی دانشجویان است.

رییس دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم بهزیستی وتوانبخشی گفت: اخبار و وضعیت امروز نشان داده که نگاه به دست دیگران راهگشای مشکلات جامعه ما نیست و در بخش علمی و دانشگاهی با تکیه بر توانمندی داخلی می توان رشد و شکوفایی کشوردست پیدا کرد. 

وی تصریح کرد: در بحث اقتصاد مقاوتی و شرکت های دانش بنیان نقش کلیدی دارند که با ایفای نقش خود می توانند زمینه ساز جریانات ارزنده ای در کشور باشند. 

گفتنی است ویژه برنامه جشن روز دانشجو در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با حضور مدیران، معاونین و دانشجویان و با اعطای جوایز به دانشجویان برتر حوزه های علمی، فرهنگی و فعالان تشکل های دانشجویی به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/ 

منبع: بهداشت و سلامت باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان