۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین شب چالش‌برانگیز کفاشیان و فردوسی‌پور در برنامه ۹۰
کد خبر: ۱۴۴۴۵۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۱۱ ساعت: ۱۰:۲۸ ↗ لینک کوتاه

عادل به خال نزد

شب چالش‌برانگیز کفاشیان و فردوسی‌پور در برنامه ۹۰

رییس فدراسیون‌فوتبال امشب با حضور در برنامه ۹۰ گفت‌وگوی چالشی با عادل فردوسی‌پور داشت.

شب چالش‌برانگیز کفاشیان و فردوسی‌پور در برنامه ۹۰
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، علی کفاشیان ابتدا درباره سفرش به زوریخ و انتخابات فیفا گفت: فکر می‌کنم یکی از سفرهایی بود که نتیجه‌اش از قبل مشخص نبود. قبلا قابل پیش‌بینی بود و این‌بار اصلا اینطور نبود. شیخ سلمان و اینفانتینو مشخص بود رقبای اصلی بود. برای من جالب بود از 5 نامزد حاضر در این انتخابات برنامه‌های جالبی داشتند. اینفانتینو کاملا مسلط بود و شیخ‌سلمان حامیان خوبی داشت.

وی ادامه داد: با توجه به تغییراتی که اساسنامه فیفا خواهد داشت اکنون ما هم به طبع آن تغییراتی خواهیم داشت.

کفاشیان که این روزها صحبت‌های زیادی در مورد رای او در انتخابات فیفا شنیده می‌شود، گفت: به صلاح ما نیست اکنون بگوییم. اگر شیخ‌سلمان در آسیا نبود می‌گفتیم به فلانی دادیم و کارمان را دنبال می‌کردیم اما ما اکنون با شیخ‌سلمان کار داریم و به صلاح نیست بگوییم. ما با هر دو طرف صحبت کردیم و لابی‌های لازم را انجام دادیم.

وی ادامه داد: ما هفته بعد با شیخ‌سلمان جلسه داریم. وی با بن همام تفاوت زیادی دارد و او همه چیز را به هیات رییسه می‌سپارد تا کارها را پیش ببرد و با شناختی که از او دارم او حمایت خوبی از ایران می‌کند.

کفاشیان در ادامه گفت: ما باید منافع فوتبال‌مان را در نظر بگیریم. اینجا شخص مهم نیست. در بحث بین بن‌همام و شیخ‌سلمان هم ما منافع فوتبال ایران را لحاظ کردیم. اگر شیخ سلمان از سوی آسیا به فیفا می‌رفت ما فضای بهتری داشتیم و از این نظر ما علاقه داشتیم از آسیا یک نفر در فیفا حضور داشته باشد. اتفاقا خود وی به یکی از دوستان گفته بود فکر نمی‌کنم ایران به من رای بدهد. اگر ما کاری با فیفا داشته باشیم باید afc ما را معرفی کند و ما بیشتر کارمان با afc است.

کفاشیان درباره حضور در انتخابات فدراسیون‌فوتبال و تاکتیک او برای دوره جدید گفت: اعتقادی که دارم این است که باید شرایط فوتبال را در نظر بگیریم. خیلی‌ها به من می‌گویند شما دل ما را زده‌اید و بهتر است کس دیگری بیاید و فوتبال را پیش ببرد. من نسبت به 8 سال گذشته کاملا حرفه‌ای‌تر شده‌ام و دوست دارم اکنون که همه چیز را یاد گرفته‌ام و سنگ بنا را گذاشته‌ام فردی بیاید که کار را پیش ببرد. من دوره قبل هم گفتم اگر می‌خواهید فردی را بیاورید چند ماه جلوتر بیاورید تا فرمان را دستش بدهید اما دقیقا روز انتخاب آقای قریب را آوردند و من به همین دلیل ترجیح دادم شرکت کنم.

رئیس فدراسیون فوتبال در واکنش به این سوال که هیات‌های استانی به گونه‌ای چیده شده‌اند شانس او را در صورت حضور در انتخابات بالا می‌برد، گفت: من باید دو مطلب را بگویم. وقتی می‌گویید چیدمان همه فکر می‌کنند من افراد را چیده‌ام. هیات‌های فوتبال توسط مجمع انتخاب می‌شوند و همه مخفی رای می‌دهند. هیچ‌کدام دست من نیست که حکم دهم که شما مسئول این کار و بعد باید به من رأی بدهی. فضای فوتبال را هم طوری نشان می‌دهند این روزها که همه فکر می‌کنند افراد فاسد در فوتبال هستند. اکنون می‌خواهم نشان دهید نسبت به 8 سال گذشته چقدر پیشرفت داشته‌ایم. من با فدراسیون های کشورهای دیگر رابطه زیادی دارم و می بینم که آنها مشکلی ندارند.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که برخی فدراسیون‌ها مانند فدراسیون والیبال با درآمدزایی موفق شده‌اند مشکلات را کم کنند و چرا فدراسیون فوتبال در این امر و درآمدزایی ناموفق عمل کرده است، گفت: والیبال را مثال زدید و اکنون بگویید چند تیم دارد؟ فوتسال ما در بانوان و آقایان شرایط فوق‌العاده‌ مناسبی دارد. فوتبال ساحلی ما در آسیا اول است. بودجه‌ای که برای سال آینده بسته‌ایم 50 میلیاردی است و از این بخش 10 میلیون تنها به سرمربیان تیم‌ها تعلق دارد. ما درآمدزایی داریم اما مطمئنا کفاف تیم‌ها را نمی‌کند و ما نیازمند حمایت هستیم.

وی متذکر شد: قبلا مدیران صنعتی از فوتبال خوش شان می آمد اما اکنون با فضایی که به وجود آمده همه حتی در مجلس هم فکر می کنند در آن فساد وجود دارد و از آن دوری می کنند. در این فضا چطور باید درآمدزایی لازم را کرد. خیلی از افراد اقتصادی با توجه به این فضا جرات ورود به فوتبال را هم ندارند. مردم اما به فوتبال علاقه دارند و ما باید خواسته آنها را برآورده کنیم.

کفاشیان در واکنش به این سوال که او برای ادامه حضورش نسبت به اینکه افراد مدنظرش حذف شوند موضعی منفعل دارد و این مساله را در مورد شجاعیان، نبی و ... و اکنون کی‌روش نشان داده اینطور توضیح داد: با این صحبت‌هایی که کردید به نظرم من آدم قوی‌ای هستم. اما کی‌روش بارها گفته من نمی‌خواهم بمانم. او خواسته‌هایی مثل زمین و امکانات دارد که ما در شرایط فعلی نتوانستیم آن را انجام دهیم. روند ما در آینده نیز به گونه‌ای که نتوانیم خواسته های او را برآورده کنیم. او به همین منظور استعفای خود را اعلام کرده تا رییس بعدی دستش برای جدایی با او باز باشد و البته ما با او تا جام جهانی قرارداد داریم.

وی درباره اینکه آیا کی‌روش وارد بازی انتخاباتی‌اش شده گفت: من نیازی به این کار ندارم. کی‌روش کاملا باهوش است و او مطمئنا بازی نمی‌خورد. فضای عمومی مردم به او علاقه دارد و برخی اوقات حتی برای ما ناز هم می‌کند. من نیازی به رای او ندارم. ما سه مجمع داریم و استقلال خوبی بر فوتبال حاکم شده و ما فقط نظارت می‌کنیم و این روش کاملا مورد قبول باشگاه‌ها بود و باعث شده از من حمایت شود تا در این پست بمانم.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که آیا سیاست دوره قبلی را ادامه خواهد داد یا خیر گفت: این که بخواهیم اختلافات را ادامه دهیم برای فوتبال خطرناک است. در دوره قبلی شرایط فرق داشت. ما در دوره قبلی در انتظار تغییر دولت بودیم و فکر می کردیم با شرایط جدید کار راحت شود. بعد از مدت کوتاهی که هماهنگی نزدیکی بین ما و آقای گودرزی بود و حتی آنها اعلام کردند دو نفر را عوض کردند فکر می کردیم تعامل ایجاد شود اما اینطور نشد. اما به طور کلی به نظرم ادامه این اختلافات فوتبال را مورد آسیب قرار خواهد داد.

رییس فدراسیون فوتبال در ادامه صحبت هایش در مورد عزل و نصب های سفارشی اینطور توضیح داد: در هر صورت در سیستمی که کار می کنیم نیازمند تغییراتی است. اعضای هیات رییسه با 7 امضا توافق خود را برای تغییر آقای نبی اعلام کرده بودند. من در هر صورت باید فعالیتی کنم که نظر وزارت ورزش را جلب کنم و نشان دهم در محیط بسته کار نمی کنم. من از انها خواستم نفر موردنظرشان را معرفی کنند. میخواستیم بگوییم اینجا خبری نیست و اعتماد آنها را جلب کنیم. این مساله به قیمت از دست دادن تمام نیروهایم نبود. خانم دکتر شجاعی استعفا نداده بودند و به ما اعلام کرده بودند ایشان باید نباشند و ما تا زمان مجمع که 8 ماه طول کشید با این خواسته موافقت کردیم. این اتفاقات به این دلیل بود که ما نظر طرف را جلب کنیم و بگوییم اینجا خبری نیست و اعتماد انها را جلب کنیم.

وی در مورد درآمدزایی فدراسیونش از اسپانسر و اینکه چرا خاکپور قرارداد نداشت و چرا برادر همسرش برخلاف قوانین در چارت او حضور دارد نیز اینطور توضیح داد: تراز مالی وجود دارد و همه چیز شفاف است. حسابرس معتمد و قسم خورده حضور یافت تا کاملا حساب مالی را مشخص کرد. برای اسپانسر لباس 10 کمپانی حضور یافته و ما با آنها در حال مذاکره هستیم. بهترین پیشنهاد هم در این هفته تصمیم خواهیم گرفت. برادر همسرم هم پستی ندارند و خزانه دار فدراسیون حضور دارند که پیش از من هم حضور داشتند. ایشان به عنوان معتمد من و کارهای مالی مرا مورد بررسی قرار می دهند. تمام مسائل مالی زیر نظر ایشان نیست و در امور مالی حضور دارند و ایشان تنها کنترل اسناد را برعهده دارند.

کفاشیان در مورد اینکه چرا آقای درخشان بعنوان رییس مارکتینگ ایران مذاکره را برعهده دارد گفت: ایشان مدرک اسپانسرینگ دارند و برای مذاکره به اسپانیا می رود.

رییس فدراسیون فوتبال در مورد شرکت 10 گانه و حضور برادر همسر او به عنوان یکی از اعضای هیات مدیره قرار دارند و با فدراسیون رابطه دارند گفت: این شرکت کاملا زیان ده است و این شرکت هیچ ربطی به فوتبال ندارد. این شرکت اصلا کار چمن نمی کند و هیچ قراردادی با فدراسیون فوتبال ندارد.

وی در مورد حضور افرادی برای انجام کارهای تجسس در دفتر کارش گفت: وقتی صحبت درباره فساد وجود دارد و شک ایجاد می‌کنند نهادهای نظارتی حضور یافتند و اسنادی را خواستند. من گفتم من آماده هستم اگر سوء‌استفاده‌ای کرده‌ام حاضرم پاسخگو باشم.

کفاشیان درباره اینکه حضور طباطبایی علی‌رغم ادعای او مبنی بر عدم سمت در فدراسیون در تمام سفرهای تیم ملی حضور دارند، گفت: ما حساب ارزی نداریم و ناچاریم پول نقد بگیریم و فردی این پول را در کنار تیم ملی حضور داشته باشد و آن را هزینه تیم کند و اکنون آقای طباطبایی این کار را انجام می دهد و مورد اعتماد ماست. وی 30 سال دوست من است و قبل از اینکه با او فامیل شوم دوستیم و حتی به اندازه 100 میلیارد او را قبول دارم و سلامت کاری دارند و خیالم بابت او راحت است. این تجربه را از کسان دیگر داشتم و خیالم راحت نبود.

رییس فدراسیون در ادامه درباره وضعیت چمن آکادمی ملی المپیک و زمین تیم ملی گفت: اکنون در آنجا چمن و تخم خیار و سبزی کاشته ایم.

کفاشیان در واکنش به فردوسی‌پور که از او خواسته بود جدی به این قضیه نگاه کند، گفت: ما برای ترمیم این چمن نیاز به 2 میلیارد داریم که هنوز نتوانستیم منابع آن را تامین کنیم. برای همین کی‌روش خواهان برگزاری اردوها در خارج از کشور هستند.

وی ادامه داد: مقایسه درستی نیست. حجم فعالیت را در نظر بگیرید. ما همین امروز یک و نیم میلیون دلار از فیفا طلب دارم. باشگاه‌ها هم یک میلیون دلار طلب دارند و ما از این مساله محروم بودیم. شرکت اسپانسر تیم‌ملی هم اگر به وعده یکصد میلیاردی‌اش وفادار بود اکنون مشکلی نداشتیم.

کفاشیان در ادامه صحبت هایش درباره مشکلات فدراسیون فوتبال و اینکه اصرار دارد به کارش ادامه دهد، گفت: من اصراری ندارم و من این را در اختیار مجمع فدراسیون فوتبال قرار می‌دهم تا اگر کسی که می‌تواند کمک بیشتر کند بیاید و مسئولیت را قبول کند و ما راحت فوتبال را تماشا کنیم.

رییس فدراسیون فوتبال در مورد کمیته اخلاق و عدم استقلال آن این‌طور توضیح داد: همه کارهای ما سامان دارد. حتی در مورد تیم ملی امید نیز حبیب کاشانی صحبت کردند و درباره سرمربی و اسپانسر صحبت کردند. درباره خاکپور و قراردادش نیز مشکلاتی وجود داشت که بعد از تکمیل آن وی فرصت نداشت آن را امضا کند و این مساله در مورد پیروانی نیز همین‌طور است.

وی درباره دعوتش به سازمان‌بازرسی نیز گفت: امروز به سازمان بازرسی دعوت شده بودم و مهدی تاج و ... حضور یافتند که درباره حق بازنشستگی و غیره بحث شد. امروز عمه بنده فوت کرده بود که به همین دلیل نتوانستم در آن حضور یابم.

رییس فدراسیون فوتبال ایران درباره مشکلات این روزهای بین ایران و عربستان و رویکرد منفعلانه ایران گفت: اصلا اینطور نبود و نماینده ما آقای اسدی کاملا محکم در این باره صحبت کردیم. ما در آنجا یک رای هستیم و ما اکنون نیز با ارایه فیلم بازی هایی که در ایران برگزار شده به afc نشان دهیم می توانیم میزبانی خوبی داشته باشیم.

کفاشیان در مورد اینکه اساسنامه سال 88 به تایید فیفا رسیده یا نه گفت: به ما گفتند تایید شده و من در این‌باره اطلاعی ندارم!

وی در پایان درباره نماینده ایران به اسم اصوا در فیفا گفت: دو سال پیش از ما خواستند نماینده‌ای از باشگاه‌های ما معرفی کنیم. از باشگاه‌ها خواستیم فردی شایسته را معرفی کنند که در نهایت وی که از باشگاه‌سپاهان هستند به فیفا معرفی کردیم. همه چیز ما شفاف است و ما اگر 10 تومان داشتیم از آن 20 تومان استفاده کردیم و همیشه در فدراسیون بدهکار بودیم و نهادهای بازرسی هم همیشه حضور داشتند و کاملا بررسی می‌کنند.

انتهای پیام/7008

منبع: ایلنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان