۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین انتقاد شدید برانکو از اعلام مبالغ قراردادها و تعجب از رقم بالای قرارداد دستیاران ایرانی اش
کد خبر: ۸۹۳۹۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۱۶ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مسئولان سازمان لیگ دستمزد خودشان را هم اعلام کنند

انتقاد شدید برانکو از اعلام مبالغ قراردادها و تعجب از رقم بالای قرارداد دستیاران ایرانی اش

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: «اصلاً دوست ندارم بازیکنی را از تیمم به سمت تیم ملی هُل بدهم اما مطمئن باشید در اردو‌های بعدی تیم ملی ما بیش از هفت سهمیه خواهیم داشت.»

 انتقاد شدید برانکو از اعلام مبالغ قراردادها و تعجب از رقم بالای قرارداد دستیاران ایرانی اش
به گزارش سرویس ورزشی صبح قزوین ، برانکو ایوانکوویچ درباره آخرین اوضاع و احوال تیمش، انتشار رقم قرارداد‌های اعضای باشگاه‌های لیگ برتری از سوی سازمان لیگ، جوانگرایی کی‌روش و انتظارات وی از فدراسیون و همچنین تعاملش با سرمربی تیم ملی به پاسخ داد:

* تمرینات تیم‌تان در غیاب هفت ملی‌پوش به چه صورتی دنبال می‌شود؟
- از بازیکنان حاضر در تمرینات بسیار راضی هستم. ما در چهار روز اخیر تمرینات بدنی و تاکتیکی بسیار خوبی انجام دادیم، چرا که هدف‌مان بالا بردن ظرفیت بدنی بازیکنان است. به این نکته تأکید داریم که باید آمادگی جسمی‌مان را بالا ببریم و در کنار آن تمرینات تاکتیکی‌مان را به نحو احسن انجام خواهیم داد. البته یک مشکل وجود دارد و آن هم نبود هفت بازیکن ملی‌پوش در تمرینات‌مان است.

* در تعطیلات شرایط آن‌طور که دوست داشتید، پیش رفت؟
- ما در تعطیلات سه بازی دوستانه انجام دادیم و از عملکردمان در این بازی‌ها بسیار راضی هستم. با وجود زمان کمی که داشتیم، بیشترین بهره را بردیم. در یک مقطع کوتاه بازیکنان به خاطر مشکلات مالی که با باشگاه داشتند، تصمیم گرفتند تمرین نکنند، اما این مقطع را هم پشت سر گذاشتیم. قطعاً در ادامه با انجام تمرینات سخت و فشرده خواهیم توانست شرایط‌مان را بهبود ببخشیم.

* بالا بردن فشار تمرینات در روز‌های اخیر ارتباطی به اعتصاب هفته گذشته بازیکنان داشت؟
- نه این‌طور نیست. ما تمرینات‌مان را از قبل طراحی می‌کنیم و طبق برنامه پیش می‌رویم. نیاز بود که برای بالا بردن توان بدنی بازیکنان این تمرینات پر فشار را داشته باشیم و با آمدن ملی‌پوشان به خدمت آنها هم خواهیم رسید!

* تفاوت پرسپولیس شما با تیم‌های دیگر در نوع پرسینگ حریفان است، تیم شما در حال حاضر به بهترین شکل این کار را در زمین انجام می‌دهد و مشخص است در این زمینه خیلی کار می‌کنید؟
- خیلی خوشحالم که به این نکات توجه دارید. واقعاً همین‌‌طور است. شخصاً به پرسینگ حریف در مواقعی که توپ در اختیار آنهاست، اهمیت زیادی می‌دهم و برای این کار نیاز به توان بدنی بالایی داریم. با تمرینات خوبی که پشت سر گذاشته‌ایم در ادامه رقابت‌ها از نظر بدنی خیلی بهتر از آنی که بودیم، خواهیم شد. البته من با اجرای این تمرینات فقط در این مقطع راضی نمی‌شوم بلکه در سرتاسر فصل باید با برنامه‌ریزی بهتر پیشرفت بیشتری داشته باشیم.

* یکی از دلایلی که در پرسپولیس جوانگرایی کردید، بحث اجرای پرسینگ به بهترین شکل مقابل حریفان بود؟
- بله، یکی از دلایل اصلی ما همین مسئله بود. داشتن بازیکنان جوان تا اندازه‌ای هم بازیکن باتجربه در یک تیم لازم و ضروری است. جا دارد در اینجا تشکر کنم از بازیکنان با تجربه‌مان از جمله بنگر، اومانیا، نورمحمدی و نوروزی که در تمرینات به اندازه بازیکنان جوان تلاش کرده و انگیزه دارند. آنها شیوه کار ما را پذیرفته‌اند و واقعاً خیلی زحمت می‌کشند تا بازیکن مؤثری برای تیم باشند. ترکیب یک تیم زمانی ایده‌آل می‌شود که بازیکنان جوان و باتجربه‌اش تا یک اندازه آماده و سرحال باشند.

* نگران این نیستید که بازیکنان تیمتان به خاطر مسائل مالی تمرکز لازم را در تمرینات نداشته باشند؟
- تا این لحظه که با شما صحبت می‌کنم، باشگاه هنوز نتوانسته پولی به بازیکنان و کادرفنی پرداخت کند و امیدوارم امروز و فردا این اتفاق رخ دهد. دلیلی ندارد ما نگران این موضوع باشیم، چرا که تردیدی وجود ندارد که مسئولان باشگاه به طور جدی پیگیر این مسئله هستند و به قولی که داده‌اند عمل خواهند کرد.

* مثل اینکه شما از اعلام مبلغ قرارداد اعضای تیم‌های لیگ برتری در سایت سازمان لیگ خیلی دلخور شدید؟
- کاملاً با این قضیه مخالفم و سازمان لیگ کار نادرستی انجام داده است. قرارداد اعضای تیم‌ها یک مسئله محفوظ است و به خودشان و باشگاه‌شان مربوط می‌شود. اصولاً چنین مسائلی را رسانه‌ای نمی‌کنند و اگر لازم بود چنین کاری صورت بگیرد، باشگاه‌ها این کار را می‌کردند. باید دید چه انگیزه‌ای پشت این کار وجود دارد.

* با انتشار لیست قرارداد مربیان مشخص شد شما گرانترین مربی لیگ هستید؟!
- من یک سؤال می‌پرسم؛ آیا مسئولان سازمان لیگ هم در سایت‌شان دستمزدها و قراردادهای خود را اعلام کرده‌اند؟ اگر نه، امیدوارم این کار را حتماً انجام دهند. چرا فقط قرارداد بازیکنان و مربیان اعلام شده است؟ در هیچ کجای دنیا این کار انجام نمی‌شود و برای من جای سؤال دارد که چرا چنین کاری کردند.

* آیا شما از مبلغ دستیاران ایرانی‌تان خبر دارید که اعلام کرده‌اید ارزان‌ترین کادر 10 سال اخیر پرسپولیس را داشته‌اید؟
- منظور من کادر خودم بود. در واقع کادری که مربیان کروات شامل آن می‌شوند. کادری که هستیم بهترین سوابق را دارد.

* این مسئله که عجیب نیست یکی از دستیاران ایرانی شما دو برابر دستیار اول‌تان دستمزد می‌گیرد و دیگری هم رقم قراردادش 100 میلیون بیشتر از دستمزد دستیار اول‌تان است؟
- در جریان این موضوع قرار نداشتم. البته اینکه باشگاه با دیگران چگونه توافق می‌کند بر عهده کارفرمای باشگاه است، اما خوب است که من در جریان این اطلاعات قرار گرفتم. برای من هم تعجب‌آور است که چرا چنین شرایطی در کادرفنی ما وجود دارد. معمولاً در همه جای دنیا در پرداخت دستمزد اعضای کادرفنی، سلسله مراتب رعایت می‌شود.

* ملی‌پوشان پرسپولیس در بازی با گوام عملکرد خوبی داشتند، این بازی را دیدید؟
- بله بازی را دیدم و از عملکرد بازیکنان ملی‌پوش پرسپولیس رضایت کامل دارم، مخصوصاً مهدی طارمی که عملکرد خیلی خوبی در این مسابقه داشت و امیدوارم به این روند موفقیت‌آمیز خود همچنان ادامه دهد.

* جوانگرایی صورت گرفته در تیم ملی را چطور می بینید؟
- بازیکنان جوان خیلی خوبی به تیم ملی اضافه شده‌اند و هر کدام به دنبال پیدا کردن یک جایگاه ثابت در تیم ملی هستند تا بتوانند آینده فوتبال ایران را بیمه کنند. شخصاً به کی‌روش تبریک می‌گویم که چنین تیم جوان و بانظمی را ساخته‌ است. بعد از جام جهانی برزیل اقدام به جوانگرایی کردن، کاری درست و منطقی از سوی کی‌روش بود. البته باید به این نکته تأکید کنم که این تیم سه سال به زمان نیاز دارد تا به یک تیم کاملاً بین‌المللی و منسجنم تبدیل شود. در این راه وظیفه فدراسیون و شما خبرنگاران خیلی مهم است.

* اما کی‌روش بابت عدم حمایت فدراسیون از تیم ملی خیلی دلخور است...
- چون از جزییات خبر ندارم، وارد این مباحث نمی‌شوم اما به طور قطع فدراسیون باید از برنامه‌های کی‌روش حمایت کند. او مربی بسیار باتجربه‌ای است و تجربه کار در تیم‌های بزرگی چون منچستر، رئال مادرید و تیم ملی پرتغال را داشته است. یک مربی در این سطح و با این تجربه خیلی خوب می‌داند که چطور باید تیمش را آماده مسابقات کند.

* به عقیده شما تیم ملی با هدایت کی‌روش می‌تواند به راحتی راهی جام جهانی شود؟
- مسابقات مقدماتی جام جهانی دو مرحله دارد. جوانگرایی در تیم ملی خیلی به موقع انجام شده است، چرا که مرحله اول مقدماتی جام جهانی حریفان چندان قدرتمند نیستند و بهترین فرصت است تا بازیکنان جوان تیم ملی مقابل تیم‌هایی چون گوام، هند و عمان تجربه بین‌المللی کسب کنند تا برای مرحله دوم که حریفات قدرتمندی انتظار ایران را می‌کشند، آماده شوند. تا آن مقطع کیفیت تیم ملی خیلی بالاتر رفته و به کیفیت ایده‌آل می‌رسد.

* شما موافق این هستید که تجار به تیم ملی کمک مالی کنند تا این تیم در شرایط بهتری خودش را آماده مسابقات مقدماتی جام جهانی کند؟
- در ایران فدراسیون‌ها و باشگاه‌ها تقریباً با مشکل کسر بودجه مواجه هستند. فدراسیون فوتبال حداقل 20 تیم در رده‌های مختلف ملی در اختیار دارد و باید هزینه‌های آنها را تأمین کند. در کنار آن کمپ بزرگی که در اختیار تیم‌های ملی است، باید مرتب برای آن هزینه شود تا کیفیت مطلوب خود را حفظ کند. تنها تیمی که فدراسیون می‌تواند از آن درآمدزایی کند تیم ملی اصلی است. به این خاطر خیلی مهم است که این تیم باید اسپانسرهای قوی زیادی داشته باشد تا فدراسیون با کمک آنها بتواند تیم‌های دیگر را هم تحت پوشش قرار دهد.

* پس شما موافق کمک تجار به تیم ملی هستید؟
- چرا باید مخالف باشم. فدراسیون و تیم ملی ایران نیاز به اسپانسر‌های زیادی دارند و باید از آنها حمایت مالی شود. تیم ملی می‌تواند به بهانه‌های مختلف اسپانسر جذب کند و در همه جای دنیا این کار انجام می‌شود. به طور مثال در آلمان، شرکت معروف آدیداس با وجود اینکه بعضی از بازیکنان تیم ملی آلمان با این شرکت قرارداد ندارند، اما به تیم ملی پول می‌دهد تا بازیکنانش کفش آدیداس بپوشند.

* نگران نیستید که در اردو‌های آینده تیم ملی، تعداد ملی‌پوشان تیم‌تان افزایش پیدا کند و در آن صورت غایبان بیشتری را در تمرینات داشته باشید؟
- بله، این موضوع برای من نگران‌کننده است. البته این یک طرف قضیه است و در طرف دیگر ما به داشتن ملی‌پوشان بیشتر افتخار خواهیم کرد. بازیکنان در اردوی تیم ملی و بازی‌های این تیم روحیه بهتری می‌گیرند و در ادامه راه می‌توانند به ما کمک بیشتری کنند. هر چند که نبود آنها در تمرینات مشکلاتی را هم به همراه خواهد داشت.

* پس تعامل لازم را با کی‌روش خواهید داشت؟
- کی‌روش از کادرفنی بسیار خوبی برخوردار است و آنها با دقت همه مسابقات لیگ را زیر نظر دارند. چنانچه سرمربی تیم ملی در مورد هر مسئله‌ای سؤالی از من بپرسد با کمال میل در خدمت او خواهم بود.

* دیدار و گفتگویی با کی‌روش داشته‌اید؟
- چون من در هتل المپیک زندگی می‌کنم، کی‌روش را زیاد می‌بینم، اما اینکه نشست رسمی با یکدیگر داشته باشیم، نه چنین اتفاقی رخ نداده است. البته دستیاران کی‌روش به تمرینات تیم ما آمدند و با آنها در خصوص وضعیت بازیکنانی که مدنظرشان بود صحبت کردم.

* به نظر شما به غیر از نفرات دعوت شده به تیم ملی از تیم‌تان، کدام بازیکن پرسپولیس می‌توانست در اردوی اخیر تیم ملی باشد؟
- من اصلاً دوست ندارم بازیکنی را از تیمم به سمت تیم ملی هُل بدهم. تیم ملی سرمربی دارد و نظر او برای همه ما محترم است. مطمئن باشید در اردو‌های بعدی تیم ملی ما بیش از هفت سهمیه خواهیم داشت. سرمربی تیم ملی این اختیار را دارد که هر بازیکنی را در هر پستی که احتیاج داشت به تیم ملی دعوت کند و در حیطه اختیارات ما نیست که بازیکنی به او معرفی کنیم.


انتهای پیام/7008

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان