۱۳/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۳/۰۱ سه شنبه

صبح قزوین تشدید تحریم‌های ایران نشان‌دهنده ناتوانی و خشم قانون‌گذاران آمریکایی است
کد خبر: ۸۹۰۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

تشدید تحریم‌های ایران نشان‌دهنده ناتوانی و خشم قانون‌گذاران آمریکایی است

یک تحلیلگر سیاسی آمریکایی گفت: اقدام اخیر مجلس نمایندگان آمریکا در تصویب طرح تشدید تحریم‌های ایران نشان‌دهنده «ناتوانی و خشم» قانون‌گذاران آمریکایی است.

تشدید تحریم‌های ایران نشان‌دهنده ناتوانی و خشم قانون‌گذاران آمریکایی است
به گزارش صبح قزوين به نقل از پرس تی وی، یک تحلیلگر سیاسی گفت: اقدام اخیر مجلس نمایندگان آمریکا در تصویب طرح تشدید تحریم‌های ایران نشان‌دهنده «ناتوانی» قانون‌گذاران آمریکایی است.
وبستر گریفین تارپلی تحلیلگر سیاسی تصریح کرد: این اقدام اعضای مجلس نمایندگان آمریکا نشانه‌ای از ناتوانی و خشم است، بنابراین من بیم دارم که اعضای کنگره نفهمند که جهان تغییر کرده است.
وی خاطرنشان کرد: نمایندگان آمریکا نسبت به این حقیقت که آنها به سادگی توانایی توقف صادرات نفت کشور دیگری را با یک مصوبه ندارند، نادان و جاهل هستند.
مجلس نمایندگان آمریکا، چهارشنبه گذشته، طرح تشدید تحریم‌های ایران را در بخش‌های نفت، معدن، خودرو و صنایع زیرساختی با اکثریت آرا تصویب کرد.
این طرح با هدف کاهش صادرات نفت ایران به میزان یک میلیون بشکه در روز در مدت یک سال و نهایتا توقف فروش آن در سراسر جهان تا سال 2015 میلادی تصویب شده است، البته اجرایی شدن این طرح به تایید سنای آمریکا و امضای رئیس‌جمهور این کشور بستگی دارد.
آمریکا چندین دور تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران اعمال کرده است و مدعی است که ایران به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای است درحالی‌که ایران با تکذیب به طور قاطع این اتهام، استدلال می‌کند که با امضای معاهده «ان‌پی‌تی» و اینکه عضوی از سازمان بین‌المللی انرژی اتمی است این حق را دارد تا از فناوری هسته‌ای برای مقاصد صلح‌آمیز استفاده کند.
تارپلی این مسئله را که نمایندگان آمریکا در حل مشکلات موجود این کشور ازجمله بدهی عمومی عظیم و رکود اقتصادی آمریکا ناتوانند اما در عین حال بر مسائل غیرمربوطی چون اعمال تحریم علیه ایران تمرکز می‌کنند به شدت مورد انتقاد قرارداد.
وی افزود: نمایندگان آمریکا تاکنون در این مسیر، غیرسازنده‌ترین کنگره از نظر وضع قانون بوده‌اند.
این تحلیلگر سیاسی با اشاره به محبوبیت ضعیف «کپیتول هیل» (شهرت ساختمان کنگره آمریکا) در نظرسنجی‌های رسمی گفت: کنگره کنونی، منفورترین کنگره در تاریخ آمریکا بوده است.
بر اساس نظرسنجی صورت گرفته از سوی موسسه «گالوپ» در سراسر آمریکا در تاریخ 7 تا 10 مارس، میزان محبوبیت کنگره آمریکا به 13 درصد کاهش یافته است.
انتهای پیام

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان